Inapoi la Cautare

METODOLOGIE din /2009


privind planificarea strategică şi planificarea bugetară pe programe în cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor


Puteti sa consultati o forma actualizata valabilă între 09.12.2009 și 29.06.2014 , conform modificarilor publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, apasand butonul Cumpara Act.

Cumparati Actul varianta DOC

Forma la zi
Pret: 13,00 RON cu TVA
Doriti o forma actualizata ,valabilă între 09.12.2009 și 29.06.2014 , a acestui act ? Cumparati acum online, rapid si simplu varianta DOC !

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC


    1. Introducere

    Prezenta metodologie îşi propune să furnizeze un suport tehnic cu privire la derularea activităţii de planificare strategică şi planificare bugetară pe programe la nivelul Ministerului Administraţiei şi Internelor (MAI), astfel încât să se asigure o desfăşurare coerentă a acestor activităţi la nivelul ministerului.

    În cadrul acestei metodologii se regăseşte o nouă abordare a procesului de elaborare a Planului strategic al MAI, ce are drept scop transformarea acestuia într-un real instrument de management pentru factorii de decizie ai fiecărui sector de activitate al ministerului, care să contribuie la creşterea calităţii generale a serviciilor de la nivelul ministerului.

    Până în prezent, în procesul de elaborare şi actualizare a planurilor strategice ale MAI au fost utilizate instrucţiunile şi recomandările prezentate în Metodologia de planificare strategică pentru elaborarea componentei de management şi a componentei de programare bugetară, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.807/2006 pentru aprobarea Componentei de management din cadrul Metodologiei privind sistemul de planificare strategică pe termen mediu al instituţiilor administraţiei publice de la nivel central, respectiv prin Hotărârea Guvernului nr. 158/2008 pentru aprobarea Componentei de programare bugetară din cadrul Metodologiei privind sistemul de planificare strategică pe termen mediu al instituţiilor administraţiei publice de la nivel central. Cu toate acestea, au fost evidenţiate o serie de probleme, printre care:

    ● neconcordanţe între cele două componente care alcătuiesc Planul strategic al MAI, respectiv o armonizare redusă între direcţiile de activitate structurate prin Componenta de management şi dezvoltarea programelor bugetare din cadrul Componentei de programare bugetară;

    ● existenţa de priorităţi, probleme şi obiective diferite pentru fiecare sector de activitate de la nivelul ministerului (unele dintre acestea sunt atât de diferite încât nu pot fi abordate printr-un singur document strategic);

    ● existenţa unei neconcordanţe între obiectivele stabilite şi indicatorii de performanţă definiţi în cadrul direcţiilor de activitate ale ministerului (din aceste considerente, un factor de decizie nu poate urmări firul logic existent între obiective - activităţi rezultatele propuse şi indicatorii de performanţă);

    ● dimensiunea mare a Planului strategic al MAI, ceea ce face ca acesta să fie dificil de utilizat de către departamentele de specialitate ale ministerului şi de către factorii de decizie;

    ● dificultatea urmăririi şi evaluării de către fiecare factor de decizie a rezultatelor propriului sector de activitate, datorită faptului că într-un singur document de planificare sunt tratate toate sectoarele de activitate ale MAI.

    Pentru a răspunde acestor probleme, precum şi necesităţii transformării Planului strategic al MAI pentru perioada 2010-2013 într-un instrument de management pentru factorii de decizie, prezenta metodologie prevede elaborarea la nivelul MAI de planuri strategice sectoriale pe fiecare domeniu de activitate gestionat de minister, urmând ca informaţiile fundamentale identificate în acestea să fie reunite de o manieră integrată de către Unitatea de politici publice (UPP) în cadrul Planului strategic al MAI pentru perioada 2010-2013.

    2. Structura planurilor strategice sectoriale elaborate la nivelul MAI

    Planurile strategice care vor fi elaborate pentru fiecare domeniu prioritar al MAI, domenii stabilite în anexa D, vor avea următoarea structură:

    1. Mandat - declaraţie care derivă din acte normative, politici guvernamentale, documente de politici publice şi care statuează aria sa de competenţă. Dimensiune recomandată: 1 paragraf.

    2. Viziune - obiectivul general pe termen lung, situaţia spre care se tinde în respectivul sector de activitate. Dimensiune recomandată: 1 paragraf.

    3. Valori comune - Valorile împărtăşite de angajaţi şi management. Dimensiune recomandată: 1 paragraf.
1   2   >  

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

Inapoi la Cautare

Comentarii Act

Nu sunt comentarii momentan.

Posteaza pe retele sociale

Pentru a posta un comentariu trebuie sa va autentificati


Daca nu aveti inca un cont si vreti sa va inregistrati dati click aici


Despre Companie

CTCE este liderul national in domeniul software legislativ. Avem o experienta de peste 35 ani in domeniul dezvoltarii de aplicatii software.
(aflati mai multe)

Termeni si Conditii
Comanda LegisPlus
Testeaza LegisPlus
Resurse Lege-Online

Nota CTCE

Continutul, designul, structura, precum si materialele Lege-Online.ro apartin C.T.C.E. - Piatra Neamt si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala.

Intrati in Contact

  • Telefon:
    (0233) 211 020 / (0233) 218 110
  • E-mail:
    office@ctce.ro
  • Adresa:
    Bd. Decebal, nr. 32
    610076, Piatra Neamt, Neamt
    Romania


CTCE - Centrul Teritorial de Calcul Economic

Info

Se încarcã, vã rugãm asteptati.