Inapoi la Cautare

INSTRUCŢIUNI din /2003


privind prevenirea şi combaterea spălării banilor prin unităţile Trezoreriei statului


Puteti sa consultati o forma actualizata valabilă între 05.03.2003 și 19.08.2008 , conform modificarilor publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, apasand butonul Cumpara Act.

Cumparati Actul varianta DOC

Forma la zi
Pret: 13,00 RON cu TVA
Doriti o forma actualizata ,valabilă între 05.03.2003 și 19.08.2008 , a acestui act ? Cumparati acum online, rapid si simplu varianta DOC !

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC


    ART. 3

    (1) Salariaţii unităţilor operative ale Trezoreriei statului au obligaţia de a solicita copii ale documentelor de identificare ale tuturor clienţilor care, începând cu data intrării în vigoare a prezentelor instrucţiuni, efectuează operaţiuni cu numerar peste limita minima prevăzute de lege privind: cumpărări/rascumparari de certificate de trezorerie; depuneri/retrageri de garanţii şi cauţiuni la actele de executare silită sau la titlurile executorii; alte operaţiuni care nu sunt exceptate de la raportare, potrivit art. 3 alin. (8) din Legea nr. 656/2002. Copii ale documentelor prin care se identifica persoanele fizice sau persoanele juridice vor fi solicitate şi reţinute şi pentru operaţiunile pentru care exista suspiciuni ori informaţii ca se urmăreşte spalarea banilor, chiar dacă valoarea acestora este inferioară limitei minime prevăzute de lege. Documentele de identificare sunt:

    - pentru persoane fizice, documentele de identitate;

    - pentru persoane juridice, documentele de înmatriculare, precum şi dovada ca persoana fizica care conduce tranzacţia reprezintă legal persoana juridică.

    (2) Copiile documentelor de identificare ale clienţilor unităţilor Trezoreriei statului menţionaţi la alin. (1) trebuie să cuprindă informaţiile prevăzute la art. 10 alin. (1) din Legea nr. 656/2002 şi se păstrează ca anexe la foile de varsamant-chitanţa prin care au fost încasate sumele respective în numerar sau la cotoarele certificatelor de trezorerie, după caz.

    ART. 4

    (1) Pentru fiecare tranzacţie în numerar care depăşeşte echivalentul în lei a 10.000 euro, aferentă operaţiunilor prevăzute la art. 1 lit. a), este obligatorie întocmirea Raportului privind operaţiunile cu sume în numerar care depăşesc echivalentul a 10.000 euro, conform modelului prezentat în anexa nr. 2 la Decizia Plenului Oficiului Naţional de Prevenire şi Combatere a Spalarii Banilor nr. 657/2002 privind forma şi conţinutul următoarelor rapoarte: Raportul de tranzacţii suspecte; Raportul privind operaţiunile cu sume în numerar care depăşesc echivalentul a 10.000 euro; Raportul pentru transferurile externe în şi din conturi, pentru sume a căror limita minima este echivalentul în lei a 10.000 euro.

    (2) Raportul privind operaţiunile cu sume în numerar care depăşesc echivalentul a 10.000 euro se întocmeşte şi în cazul tranzacţiilor în numerar efectuate de către aceeaşi persoana fizica sau juridică prin mai multe operaţiuni legate între ele, a căror valoare totală depăşeşte echivalentul în lei a 10.000 euro.

    (3) Rapoartele privind operaţiunile cu sume în numerar care depăşesc echivalentul a 10.000 euro se întocmesc de către persoana/persoanele desemnate conform art. 2 alin. (1) lit. c) şi se transmit pe suport hârtie şi electronic directorului direcţiei trezorerie şi contabilitate publică judeteana, respectiv a municipiului Bucureşti, sau directorilor adjuncţi ai trezoreriilor sectoarelor municipiului Bucureşti ori inlocuitorilor lor de drept, după caz.

    (4) La finele fiecărei zile directorii direcţiilor trezorerie şi contabilitate publică judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, sau directorii adjuncţi ai trezoreriilor sectoarelor municipiului Bucureşti ori înlocuitorii acestora transmit prin fax cu adresa de inaintare toate rapoartele privind operaţiuni cu sume în numerar care depăşesc echivalentul a 10.000 euro, primite în cursul zilei, la Direcţia contabilităţii publice sau la Direcţia generală a trezoreriei statului, după caz, care ulterior sunt transmise în original prin posta specială.

    ART. 5

    (1) În cazul în care oricare dintre salariaţii unităţilor operative ale Trezoreriei statului are suspiciuni ca o operaţiune care urmează să fie efectuată are ca scop spalarea banilor, indiferent de valoarea tranzacţiei, acesta va proceda la identificarea clienţilor prin solicitarea de copii ale documentelor de identificare şi va informa de îndată persoana/persoanele desemnate conform art. 2 alin. (1) lit. c).

    (2) Persoana/persoanele desemnate conform art. 2 alin. (1) lit. c) va/vor consemna operaţiunile respective în Raportul de tranzacţii suspecte, conform modelului prevăzut în anexa nr. 1 la Decizia Plenului Oficiului Naţional de Prevenire şi Combatere a Spalarii Banilor nr. 657/2002, care se transmite de îndată, pe suport hârtie şi electronic, directorului direcţiei trezorerie şi contabilitate publică judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, sau al trezoreriei sectorului municipiului Bucureşti, după caz.

    (3) Operaţiunea asupra căreia exista suspiciuni ca ar avea drept scop spalarea banilor poate fi efectuată fără întocmirea prealabilă a Raportului de tranzacţii suspecte în cazul tranzacţiilor care se impun a fi efectuate imediat sau dacă neefectuarea acestora ar zădărnici eforturile de urmărire a beneficiarilor tranzacţiei suspecte. În aceasta situaţie Raportul de tranzacţii suspecte se transmite directorului direcţiei trezorerie şi contabilitate publică judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, sau directorului adjunct al trezoreriei sectorului municipiului Bucureşti, după caz, ulterior efectuării operaţiunii.

    (4) În înţelesul prezentelor instrucţiuni, sunt considerate operaţiuni care se impun a fi efectuate imediat şi pentru care Raportul de tranzacţii suspecte se întocmeşte ulterior operaţiunile în numerar privind: cumpărarea/răscumpărarea de certificate de trezorerie; depunerea/retragerea de garanţii care, potrivit legii, se păstrează în conturi deschise la Trezoreria statului; depunerea/retragerea cautiunilor pentru contestaţiile la actele de executare silită sau la titlurile executorii, precum şi virarea în condiţiile legii a sumelor reprezentând garanţii şi cauţiuni din conturile deschise la Trezoreria statului în conturile proprii ale agenţilor economici deponenti, deschise la bănci comerciale.
<   1   2   3   >  

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

Inapoi la Cautare

Despre Companie

CTCE este liderul national in domeniul software legislativ. Avem o experienta de peste 35 ani in domeniul dezvoltarii de aplicatii software.
(aflati mai multe)

Termeni si Conditii
Comanda iLegis
Testeaza iLegis
Resurse Lege-Online

Nota CTCE

Continutul, designul, structura, precum si materialele Lege-Online.ro apartin C.T.C.E. - Piatra Neamt si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala.

Intrati in Contact

  • Telefon:
    (0233) 211 020 / (0233) 218 110
  • E-mail:
    office@ctce.ro
  • Adresa:
    Bd. Decebal, nr. 32
    610076, Piatra Neamt, Neamt
    Romania


CTCE - Centrul Teritorial de Calcul Economic