Inapoi la Cautare

HOTĂRÂRE din /2020


în Cauza Kovesi împotriva României


Puteti sa consultati o forma actualizata la data 01.12.2021, conform modificarilor publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, apasand butonul Cumpara Act.

Cumparati Actul varianta DOC

Forma la zi
Pret: 15,00 RON cu TVA
Doriti o forma actualizata , la zi (01.12.2021) , a acestui act ? Cumparati acum online, rapid si simplu varianta DOC !

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC


    constatând că, la 30 ianuarie 2019, cererea a fost comunicată Guvernului şi că s-a decis ca cererea să fie examinată cu prioritate, în conformitate cu art. 41 din Regulamentul Curţii,

    după ce a deliberat în camera de consiliu, la 24 martie 2020,

    pronunţă prezenta hotărâre, adoptată la aceeaşi dată:

    INTRODUCERE

    Reclamanta s-a plâns că i s-a refuzat accesul la o instanţă pentru a contesta încetarea prematură a mandatului său de procuror-şef al Direcţiei Naţionale Anticorupţie. De asemenea, s-a plâns că mandatul său a încetat ca urmare a opiniilor şi poziţiilor pe care le-a exprimat în mod public în calitatea sa profesională cu privire la reformele legislative care afectau sistemul judiciar. Aceasta a invocat art. 6 § 1
, art. 10
 şi art. 13 din Convenţie
.

    ÎN FAPT

    1. Reclamanta s-a născut în 1973 şi locuieşte în Bucureşti. A fost reprezentată de doamna N.T. Popescu, avocat în Bucureşti.

    2. Guvernul român („Guvernul“) a fost reprezentat de agentul guvernamental, domnul V. Mocanu, din cadrul Ministerului Afacerilor Externe.

    I. Numirea reclamantei în funcţia de procuror-şef al Direcţiei Naţionale Anticorupţie

    3. La 15 mai 2013, după şaptesprezece ani de activitate ca procuror - inclusiv şase ani în calitate de procuror general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie -, reclamanta a fost numită de Preşedintele României, prin Decretul nr. 483/2013
, procuror-şef al Direcţiei Naţionale Anticorupţie (denumită în continuare „DNA“) pentru un mandat de trei ani, până la 16 mai 2016.

    4. În această calitate, reclamanta a îndeplinit atribuţii manageriale şi a coordonat întreaga activitate a DNA, o structură a Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie specializată în investigarea infracţiunilor de corupţie de nivel mediu şi înalt.

    5. La 12 noiembrie 2015, Secţia pentru procurori din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii (denumit în continuare „CSM“), organismul responsabil de aspectele de management şi disciplinare din cadrul sistemului judiciar, a elaborat un raport de evaluare a activităţii profesionale a reclamantei din perioada 1 ianuarie 2005-2 octombrie 2006, în calitate de procuror-şef al Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism - Biroul teritorial Sibiu, şi din perioada 16 mai 2013-14 august 2014, în calitate de procuror-şef al DNA. Raportul menţiona că reclamanta a reuşit să sporească eficienţa structurilor aflate în coordonarea sa şi că şi-a îndeplinit atribuţiile manageriale cu promptitudine şi în termenele stabilite. Menţiona de asemenea că a mobilizat şi motivat personalul aflat în coordonarea sa prin comunicare constantă şi exemplu personal, încurajând rezultatele bune din partea acestora. În plus, a respectat criteriile demnităţii şi onoarei profesiei şi a dat dovadă de imparţialitate şi obiectivitate în îndeplinirea atribuţiilor sale. Raportul concluziona că reclamanta a atins nivelul maxim al tuturor parametrilor, iar calificativul acordat pentru evaluarea sa finală a fost „Foarte bine“.

    6. La începutul anului 2016, ministrul justiţiei a înaintat CSM spre avizare o propunere pentru reînvestirea reclamantei în funcţia de procuror-şef al DNA pentru un nou mandat de trei ani. În susţinerea propunerii sale, ministrul a menţionat că reclamanta a organizat instituţia pe care a condus-o cu cea mai mare eficienţă şi că a abordat problema corupţiei la cel mai înalt nivel, aspecte recunoscute atât la nivel naţional, cât şi la nivel internaţional. Eforturile sale au fost de asemenea orientate către îndeplinirea obligaţiilor asumate de România în cadrul mecanismului de cooperare şi de verificare al Comisiei Europene în ceea ce priveşte reforma sistemului judiciar.
<   1   2   3   >  

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

Inapoi la Cautare

Despre Companie

CTCE este liderul national in domeniul software legislativ. Avem o experienta de peste 35 ani in domeniul dezvoltarii de aplicatii software.
(aflati mai multe)

Termeni si Conditii
Comanda iLegis
Testeaza iLegis
Resurse Lege-Online

Nota CTCE

Continutul, designul, structura, precum si materialele Lege-Online.ro apartin C.T.C.E. - Piatra Neamt si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala.

Intrati in Contact

  • Telefon:
    (0233) 211 020 / (0233) 218 110
  • E-mail:
    office@ctce.ro
  • Adresa:
    Bd. Decebal, nr. 32
    610076, Piatra Neamt, Neamt
    Romania


CTCE - Centrul Teritorial de Calcul Economic