Inapoi la Cautare

HOTĂRÂRE 961 /2015


privind organizarea şi funcţionarea Ministerului pentru Consultare Publică şi Dialog Civic


Puteti sa consultati o forma actualizata valabilă între 13.10.2016 și 17.01.2017 , conform modificarilor publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, apasand butonul Cumpara Act.

Cumparati Actul varianta DOC

Forma la zi
Pret: 15,00 RON cu TVA
Doriti o forma actualizata ,valabilă între 13.10.2016 și 17.01.2017 , a acestui act ? Cumparati acum online, rapid si simplu varianta DOC !

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

    c) de reprezentare, prin care se asigură, în condiţiile legii, în numele Guvernului României, reprezentarea pe plan intern şi extern în domeniile sale de activitate;

    d) de autoritate de stat, prin care se asigură exercitarea controlului aplicării unitare şi respectării reglementărilor legale în domeniul consultării publice şi al dialogului civic, în ceea ce priveşte implicarea societăţii civile şi a cetăţenilor în procesul de guvernare şi de elaborare a actelor normative.

    (2) Principiile care stau la baza activităţii ministerului sunt următoarele:

    a) stabilitatea şi predictibilitatea în domeniul consultării publice şi al dialogului civic;

    b) folosirea eficientă a fondurilor publice;

    c) transparenţa activităţii în toate domeniile sale de activitate;

    d) colaborarea cu societatea civilă şi cetăţenii.

    ART. 4

    Ministerul îndeplineşte, în condiţiile legii, următoarele atribuţii principale:

    a) elaborează şi aplică, la nivelul Guvernului, instrumente de dialog şi participare civică în vederea identificării, elaborării, implementării şi evaluării politicilor guvernamentale sectoriale de către fiecare autoritate pe domeniul său de competenţă, prin dezbateri şi consultare activă cu societatea civilă organizată şi cetăţenii, în conformitate cu Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu modificările şi completările ulterioare, respectiv planificarea, elaborarea, coordonarea, avizarea, monitorizarea şi evaluarea politicilor publice;

    b) contribuie la creşterea capacităţii Guvernului de a pune în practică politici publice pentru o guvernare deschisă, participativă, responsabilă şi performantă, inclusiv privitor la relaţia cu organizaţiile societăţii civile şi cu cetăţenii, în sensul Ordonanţei Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociaţii şi fundaţii, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 246/2005, cu modificările şi completările ulterioare, al Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, cu modificările şi completările ulterioare, şi al Legii nr. 52/2003 privind transparenţa decizională în administraţia publică, republicată;

    c) contribuie, alături de Cancelaria Primului-Ministru, la implementarea principiilor guvernării deschise, prin folosirea noilor tehnologii, şi a datelor deschise, în concordanţă cu angajamentele României în cadrul Parteneriatului pentru Guvernare Deschisă;

    d) realizează, alături de Cancelaria Primului-Ministru, cadrul de dialog între prim-ministru şi societatea civilă, pe tema priorităţilor de politică publică asumate de Guvern;

    e) coordonează, alături de Cancelaria Primului-Ministru, strategiile guvernamentale cu privire la formele asociative din cadrul societăţii civile, creşterea capacităţii acestuia de a contribui cu idei şi expertiză la procesul politicilor publice şi contribuie la comunicarea continuă cu cetăţenii, inclusiv pentru sincronizarea la nivel european a politicilor şi strategiilor de cooperare cu societatea civilă organizată şi cu cetăţenii;

    f) coordonează metodologic, prin colaborarea cu ministerele de resort, şi în temeiul prevederilor legale privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, activitatea structurilor din cadrul ministerelor cu atribuţii legate de politicile publice pentru o guvernare deschisă, participativă, responsabilă şi performantă, inclusiv pe cele cu atribuţii privind relaţia cu organizaţiile societăţii civile şi cetăţenii;

<   1   2   3   >  

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

Inapoi la Cautare

Despre Companie

CTCE este liderul national in domeniul software legislativ. Avem o experienta de peste 35 ani in domeniul dezvoltarii de aplicatii software.
(aflati mai multe)

Termeni si Conditii
Comanda iLegis
Testeaza iLegis
Resurse Lege-Online

Nota CTCE

Continutul, designul, structura, precum si materialele Lege-Online.ro apartin C.T.C.E. - Piatra Neamt si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala.

Intrati in Contact

  • Telefon:
    (0233) 211 020 / (0233) 218 110
  • E-mail:
    office@ctce.ro
  • Adresa:
    Bd. Decebal, nr. 32
    610076, Piatra Neamt, Neamt
    Romania


CTCE - Centrul Teritorial de Calcul Economic