Inapoi la Cautare

HOTĂRÂRE 36 /2021


pentru revocarea doamnei Renate Weber din funcţia de Avocat al Poporului


Puteti sa consultati o forma actualizata la data 24.07.2021, conform modificarilor publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, apasand butonul Cumpara Act.

Cumparati Actul varianta DOC

Forma la zi
Pret: 15,00 RON cu TVA
Doriti o forma actualizata , la zi (24.07.2021) , a acestui act ? Cumparati acum online, rapid si simplu varianta DOC !

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

    Prevederile art. 58 alin. (1)
 şi ale art. 59 alin. (1) din Constituţia României, republicată
, consfinţesc la nivel constituţional rolul instituţiei Avocatului Poporului, apărătorul din oficiu al drepturilor şi libertăţilor persoanelor fizice.

    Potrivit dispoziţiilor art. 60 din Legea fundamentală
, Avocatul Poporului răspunde numai în faţa Parlamentului, activitatea sa fiind supusă controlului parlamentar.

    Legea organică a instituţiei Avocatul Poporului, Legea nr. 35/1997
 privind organizarea şi funcţionarea instituţiei Avocatul Poporului, republicată, prevede caracterul acestei instituţii, şi anume acela de autoritate publică autonomă şi independentă faţă de orice altă autoritate publică, în condiţiile legii.

    Rolul acestei instituţii este necesar a fi concretizat prin măsuri reale de apărare a drepturilor şi libertăţilor cetăţeneşti.

    În condiţiile în care Parlamentul României a constatat motivat că Avocatul Poporului a îndeplinit defectuos atribuţiile sale, fie prin acţiunile realizate, fie prin omisiunea de a acţiona în aria sa de competenţă, Parlamentul are nu numai posibilitatea, ci chiar obligaţia de a acţiona în sensul sancţionării Avocatului Poporului în sensul revocării din funcţie a conducătorului instituţiei, conform legii.

    Parlamentul nu poate ignora dispoziţiile constituţionale care îi consacră prerogativa exclusivă de exercitare a controlului parlamentar, Parlamentul fiind singura autoritate în măsură să aprecieze dacă activitatea desfăşurată de Avocatul Poporului s-a realizat în limitele stabilite de Constituţie
 şi lege sau, dimpotrivă, cu încălcarea acestora, putând dispune măsurile legale.

    De la numirea în funcţie şi până în prezent, Avocatul Poporului nu a transmis Parlamentului şi Guvernului raportul special şi recomandările sale privind problemele de sistem constatate de acesta în cazul crimelor de la Caracal, încălcând atribuţia legală prevăzută de art. 15 alin. (2) din Legea nr. 35/1997, republicată
.

    Avocatul Poporului nu şi-a îndeplinit, prin activitatea derulată în anul 2020, rolul şi obligaţiile legale în domeniul apărării, protecţiei şi promovării drepturilor copilului, în cazul copiilor puternic afectaţi de restricţiile adoptate pe durata pandemiei şi expuşi actelor de violenţă domestică ori infracţiunilor de agresiune sexuală, exploatare sexuală şi pornografie infantilă.

    Declanşarea în anul 2020, de către Avocatul Poporului, conducător al instituţiei, a mecanismului naţional privind prevenirea torturii (MPN) cu privire la unităţile sanitare care tratează pacienţi COVID-19, sub aspectul monitorizării acestora, s-a făcut cu încălcarea legii şi fără temei concret, constând în existenţa unor sesizări care să creeze suspiciuni rezonabile privind existenţa unor acte sau fapte ce pot fi asimilate torturii.

    Parlamentul a constatat că Avocatul Poporului a încălcat şi prevederile Protocolului opţional
, adoptat la New York la 18 decembrie 2002, la Convenţia
 împotriva torturii şi a altor pedepse ori tratamente cu cruzime, inumane sau degradante, adoptată la New York la 10 decembrie 1984, ratificat prin Legea nr. 109/2009
, care menţionează exact care sunt centrele de detenţie supuse monitorizării şi include unităţile sanitare în aceste categorii.

    Parlamentul a constatat că instituirea de către Avocatul Poporului a mecanismului naţional de prevenire a torturii cu privire la spitale COVID-19 şi centre de carantinare nu a avut nicio finalitate concretă, nefiind nici până la acest moment prezentate niciun fel de concluzii ale monitorizării spitalelor/centrelor de carantinare cu privire la potenţiale încălcări ale drepturilor omului. În consecinţă, doamna Renate Weber, conducător al instituţiei Avocatului Poporului, se situează în afara atribuţiilor constituţionale conferite instituţiei Avocatului Poporului şi în afara limitelor legii stabilite pentru exercitarea atribuţiilor proprii, deoarece a declanşat sau a permis, ultra vires, subordonaţilor săi să declanşeze mecanismul naţional de prevenire a torturii în privinţa monitorizării „spitalelor care asigură asistenţa medicală pacienţilor testaţi pozitiv cu virusul SARS-CoV2, în faza I sau în faza II, ori sunt unităţi-suport“, fără respectarea dispoziţiilor legale în materie.
1   2   >  

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

Inapoi la Cautare

Comentarii Act

Nu sunt comentarii momentan.

Posteaza pe retele sociale

Pentru a posta un comentariu trebuie sa va autentificati


Daca nu aveti inca un cont si vreti sa va inregistrati dati click aici


Despre Companie

CTCE este liderul national in domeniul software legislativ. Avem o experienta de peste 35 ani in domeniul dezvoltarii de aplicatii software.
(aflati mai multe)

Termeni si Conditii
Comanda LegisPlus
Testeaza LegisPlus
Resurse Lege-Online

Nota CTCE

Continutul, designul, structura, precum si materialele Lege-Online.ro apartin C.T.C.E. - Piatra Neamt si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala.

Intrati in Contact

  • Telefon:
    (0233) 211 020 / (0233) 218 110
  • E-mail:
    office@ctce.ro
  • Adresa:
    Bd. Decebal, nr. 32
    610076, Piatra Neamt, Neamt
    Romania


CTCE - Centrul Teritorial de Calcul Economic

Info

Se încarcã, vã rugãm asteptati.