Inapoi la Cautare

HOTĂRÂRE 95 /2015


pentru adoptarea avizului motivat privind încălcarea principiului subsidiarităţii de către propunerea de Regulament al Parlamentului European şi al Consiliului de instituire a unui mecanism de transfer în situaţii de criză şi de modificare a Regulamentului (UE) nr. 604/2013 de stabilire a criteriilor şi mecanismelor de determinare a statului membru responsabil de examinarea unei cereri de protecţie internaţională prezentate într-unul dintre statele membre de către un resortisant al unei ţări terţe sau de către un apatrid - COM (2015)450


Puteti sa consultati o forma actualizata la data 13.12.2019, conform modificarilor publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, apasand butonul Cumpara Act.

Cumparati Actul varianta DOC

Forma la zi
Pret: 15,00 RON cu TVA
Doriti o forma actualizata , la zi (13.12.2019) , a acestui act ? Cumparati acum online, rapid si simplu varianta DOC !

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC



    În temeiul prevederilor art. 67 şi ale art. 148 din Constituţia României, republicată, ale Legii nr. 373/2013 privind cooperarea dintre Parlament şi Guvern în domeniul afacerilor europene şi ale art. 160-185 din Regulamentul Camerei Deputaţilor, aprobat prin Hotărârea Camerei Deputaţilor nr. 8/1994, republicat,

    Camera Deputaţilor adoptă prezenta hotărâre.

    ARTICOL UNIC


    Luând în considerare Opinia nr. 4 c-19/754, adoptată de Comisia pentru afaceri europene în şedinţa din 3 noiembrie 2015, Camera Deputaţilor:

    1. Constată că sunt îndeplinite condiţiile stabilite prin tratate ca propunerea să facă obiectul controlului parlamentar al subsidiarităţii: are caracter legislativ şi aparţine categoriei competenţelor care nu sunt exclusive Uniunii Europene, în sensul art. 4 alin. (1), art. 5 alin. (2) din TUE şi, respectiv, art. 2 alin. (6) din TFUE.

    2. Constată că aspectele transnaţionale sunt evidente şi acceptă argumentele Comisiei Europene privind necesitatea acţiunii la nivelul Uniunii Europene, întrucât obiectivele acţiunii europene pot fi realizate astfel în mod superior faţă de acţiunea naţională din fiecare stat membru, dar consideră că soluţia pentru care a optat Comisia Europeană nu este cea potrivită.

    3. În acest sens consideră că decizia privind un mecanism de transfer pentru solicitanţii de protecţie internaţională ar trebui adoptată prin căutarea consensului la nivelul statelor membre.

    4. Susţine că, interpretând art. 78 alin. (2) lit. c) din TFUE prin prisma Declaraţiei cu privire la art. 222 din TFUE, ce prevede că dispoziţiile acelui articol nu pot aduce atingere dreptului altui stat membru de a alege cel mai adecvat mijloc de a se achita de obligaţia sa de solidaritate, ar trebui dedus că, pentru o viitoare aplicare în practică în mod eficient şi integral a unui mecanism de transfer, este necesar acordul fiecărui stat membru în parte, ceea ce corespunde cu utilizarea principiului caracterului voluntar pentru orice mecanism de transfer.

    5. Consideră insuficiente explicaţiile Comisiei Europene privind caracterul adecvat al art. 78 alin. (2) lit. e) din TFUE ca temei juridic al propunerii.

    6. Consideră că, ţinând cont de obiectul reglementării, utilizarea art. 78 alin. (3) din TFUE ca temei juridic ar fi fost mai adecvată şi că nu este necesar un mecanism permanent de transfer, în condiţiile în care art. 78 alin. (3) din TFUE prevede deja măsuri suficiente pentru gestionarea unui aflux masiv de migranţi.

    7. Consideră insuficientă justificarea criteriilor aferente cheii de repartizare a solicitanţilor de protecţie internaţională, în contextul în care, în acest domeniu de reglementare, cu sensibilităţi şi particularităţi naţionale, s-ar impune luarea în considerare într-un mod mai pronunţat a acestor particularităţi naţionale.

    Această hotărâre a fost adoptată de către Camera Deputaţilor în şedinţa din 4 noiembrie 2015, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicată.

                  PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR

                      VALERIU-ŞTEFAN ZGONEA
1   2   >  

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

Inapoi la Cautare

Comentarii Act

Nu sunt comentarii momentan.

Posteaza pe retele sociale

Pentru a posta un comentariu trebuie sa va autentificati


Daca nu aveti inca un cont si vreti sa va inregistrati dati click aici


Despre Companie

CTCE este liderul national in domeniul software legislativ. Avem o experienta de peste 35 ani in domeniul dezvoltarii de aplicatii software.
(aflati mai multe)

Termeni si Conditii
Comanda LegisPlus
Testeaza LegisPlus
Resurse Lege-Online

Nota CTCE

Continutul, designul, structura, precum si materialele Lege-Online.ro apartin C.T.C.E. - Piatra Neamt si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala.

Intrati in Contact

  • Telefon:
    (0233) 211 020 / (0233) 218 110
  • E-mail:
    office@ctce.ro
  • Adresa:
    Bd. Decebal, nr. 32
    610076, Piatra Neamt, Neamt
    Romania


CTCE - Centrul Teritorial de Calcul Economic

Info

Se încarcã, vã rugãm asteptati.