Inapoi la Cautare

HOTĂRÂRE 93 /2017


privind adoptarea opiniei referitoare la Comunicarea Comisiei către Parlamentul European, Consiliu, Comitetul Economic şi Social European şi Comitetul Regiunilor cu privire la rezultatele Agendei europene privind migraţia - COM (2017)558


Puteti sa consultati o forma actualizata la data 31.10.2020, conform modificarilor publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, apasand butonul Cumpara Act.

Cumparati Actul varianta DOC

Forma la zi
Pret: 15,00 RON cu TVA
Doriti o forma actualizata , la zi (31.10.2020) , a acestui act ? Cumparati acum online, rapid si simplu varianta DOC !

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

    În temeiul prevederilor art. 67
 şi ale art. 148 din Constituţia României, republicată
, ale Legii nr. 373/2013
 privind cooperarea dintre Parlament şi Guvern în domeniul afacerilor europene şi ale art. 160-185 din Regulamentul Camerei Deputaţilor
, aprobat prin Hotărârea Camerei Deputaţilor nr. 8/1994, republicat
, cu modificările şi completările ulterioare,

    Camera Deputaţilor adoptă prezenta hotărâre.

    ARTICOL UNIC

    Luând în considerare Opinia nr. 4c-19/482, adoptată de Comisia pentru afaceri europene în şedinţa din 21 noiembrie 2017, Camera Deputaţilor:

    1. Salută eforturile făcute permanent la nivel european pentru gestionarea crizei migraţiei, având în vedere contextul fluid de provocări şi riscuri globale cu care se confruntă spaţiul european şi internaţional în ultimii ani.

    2. Salută înfiinţarea poliţiei de frontieră şi a gărzii de coastă la nivel european, planul comun de acţiune UE-Turcia, eforturile pentru o politică comună în materie de azil, identificarea elementelor-cheie pentru realizarea unei politici europene în materie de migraţie eficace şi durabile.

    3. Apreciază poziţia Comisiei Europene privitoare la gestionarea migraţiei bazată pe principiul solidarităţii şi al distribuirii echitabile a răspunderii, însă reaminteşte că pentru aceasta este necesar să se ţină cont de specificul, caracteristicile şi posibilităţile fiecărui stat membru.

    4. Atrage atenţia Comisiei Europene asupra faptului că este necesară o abordare cuprinzătoare a eforturilor tuturor statelor membre în criza migraţiei, nu doar în privinţa relocării, ci şi în ceea ce priveşte contribuţia la apărarea frontierelor externe ale Uniunii Europene, nu doar ale spaţiului Schengen, precum şi în ceea ce priveşte contribuţia şi implicarea statelor membre în programele sau în cadrul agenţiilor europene care se ocupă cu securitatea frontierelor, gestionarea migraţiei, criminalitatea sau cu alte activităţi conexe.

    5. Apreciază eforturile întreprinse până acum în ceea ce priveşte sprijinul acordat statelor de origine pentru criza migraţiei şi asistenţa pentru dezvoltare, însă consideră că acest efort nu ar trebui să se concentreze doar pe oferirea unei asistenţe financiare; în acest sens recomandă o serie de măsuri, precum instituirea unor programe de dezvoltare educaţională, de sprijinire a societăţii civile, implementarea de proiecte privind importul unor modele de succes din statele Uniunii Europene pentru organizarea statului şi a societăţii în ţările respective, sau în ceea ce priveşte încurajarea şi sprijinirea parcursului democratic, cu atât mai mult în statele partenere ale Uniunii Europene din cadrul politicii europene de vecinătate.

    6. Reaminteşte poziţia şi contribuţia României, prin care a răspuns favorabil diverselor solicitări de sprijin din partea comunităţii europene şi internaţionale pentru a atenua presiunea umanitară, prin acordarea de contribuţii financiare organizaţiilor internaţionale, precum şi prin ajutorul umanitar bilateral acordat statelor afectate, fiind totodată activă în acordarea de asistenţă financiară prin intermediul Fondului Fiduciar UE-Siria, al Fondului de urgenţă al UE pentru Africa sau al proiectelor în cadrul Facilităţii UE pentru refugiaţii din Turcia.

    7. Totodată, subliniază contribuţia României la activitatea şi eforturile agenţiilor şi instituţiilor europene cu atribuţii şi responsabilităţi în gestionarea migraţiei.

    8. Consideră că în Uniunea Europeană trebuie să fie menţinut un nivel de alertă şi de siguranţă ridicat, având în vedere că migranţii caută în permanenţă rute alternative pentru a ajunge în statele membre ale UE, cele mai noi posibile rute, în acest sens, fiind prin România şi Spania.

    9. Subliniază că pentru România este important ca procesul de cooperare cu statele terţe în domeniul migraţiei să aibă în vedere toate regiunile geografice cu potenţial migratoriu şi, în mod specific, pe cele care ar putea avea un impact asupra frontierelor României.
1   2   >  

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

Inapoi la Cautare

Comentarii Act

Nu sunt comentarii momentan.

Posteaza pe retele sociale

Pentru a posta un comentariu trebuie sa va autentificati


Daca nu aveti inca un cont si vreti sa va inregistrati dati click aici


Despre Companie

CTCE este liderul national in domeniul software legislativ. Avem o experienta de peste 35 ani in domeniul dezvoltarii de aplicatii software.
(aflati mai multe)

Termeni si Conditii
Comanda LegisPlus
Testeaza LegisPlus
Resurse Lege-Online

Nota CTCE

Continutul, designul, structura, precum si materialele Lege-Online.ro apartin C.T.C.E. - Piatra Neamt si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala.

Intrati in Contact

  • Telefon:
    (0233) 211 020 / (0233) 218 110
  • E-mail:
    office@ctce.ro
  • Adresa:
    Bd. Decebal, nr. 32
    610076, Piatra Neamt, Neamt
    Romania


CTCE - Centrul Teritorial de Calcul Economic

Info

Se încarcã, vã rugãm asteptati.