Inapoi la Cautare

HOTĂRÂRE 9 /2000


privind contestarea înregistrării candidaturii domnului Ion Iliescu pentru funcţia de Preşedinte al României


Puteti sa consultati o forma actualizata la data 01.12.2020, conform modificarilor publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, apasand butonul Cumpara Act.

Cumparati Actul varianta DOC

Forma la zi
Pret: 15,00 RON cu TVA
Doriti o forma actualizata , la zi (01.12.2020) , a acestui act ? Cumparati acum online, rapid si simplu varianta DOC !

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC


    Lucian Mihai - preşedinte

    Costica Bulai - judecător

    Constantin Doldur - judecător

    Kozsokar Gabor - judecător

    Ioan Muraru - judecător

    Nicolae Popa - judecător

    Lucian Stangu - judecător

    Romul Petru Vonica - judecător

    Mariana Trofimescu - procuror

    Maria Bratu - magistrat-asistent

    La data de 27 octombrie 2000 Biroul Electoral Central a înaintat Curţii Constituţionale, în vederea soluţionării, contestaţia înregistrată la nr. 171 din 27 octombrie 2000, formulată de Asociaţia Victimelor Mineriadelor 1990-1991 din România.

    Contestaţia priveşte înregistrarea candidaturii domnului Ion Iliescu la alegerile din 26 noiembrie 2000 şi formează obiectul Dosarului Curţii Constituţionale nr. 337D/2000.

    Potrivit dispoziţiilor art. 20 alin. 4 teza întâi din Regulamentul de organizare şi funcţionare a Curţii Constituţionale, astfel cum a fost modificat prin Hotărârea Plenului Curţii Constituţionale nr. 19 din 17 octombrie 2000, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 509 din 17 octombrie 2000, contestaţiile se soluţionează fără citarea părţilor, cu participarea numai a judecătorilor Curţii, pe baza sesizării şi a celorlalte documente aflate la dosar.

    În motivarea contestaţiei se susţine ca înregistrarea candidaturii domnului Ion Iliescu pentru alegerile din 26 noiembrie 2000 este nelegală şi neconstitutionala, contravenind prevederilor art. 81 alin. (4) din Constituţie. În opinia contestatorului candidatul Ion Iliescu a mai îndeplinit funcţia de Preşedinte al României şi în aceasta calitate a îndeplinit prerogativele unui şef de stat. În continuare se apreciază ca, în perioada în care candidatul Ion Iliescu a fost Preşedinte al României, "a demonstrat a fi nedemn de a reprezenta statul român, el neputând garanta unitatea şi integritatea teritorială a tarii", fapt pentru care se conchide ca "nu poate beneficia de atenţia şi onorurile oferite de comunitatea ţărilor europene", datorită "activităţii din trecutul sau comunist". În cuprinsul contestaţiei se fac, de asemenea, aprecieri cu privire la trecutul politic al domnului Ion Iliescu, cu referire la perioada studiilor în fosta U.R.S.S. şi apoi ca activist al fostului P.C.R. în funcţii importante, iar apoi, după Revoluţie, ca fost Preşedinte al României, când a reprimat manifestările de protest din Piaţa Universitatii apelând la ajutorul "detasamentelor muncitoresti", chemând minerii în capitala "pentru a teroriza şi lichidă pe pasnicii manifestanti pe care i-a denumit golani". În continuarea motivarii se susţine ca domnul Ion Iliescu a participat la "distrugerea economiei naţionale; a înşelat alegatorii în anul 1992", promitandu-le ca "va crea un milion de locuri de muncă şi va construi o suta de mii de apartamente"; "a fost de acord cu încheierea tratatului cu Federaţia Rusa şi Ucraina, care cuprindea clauze inadmisibile pentru poporul român".

    Reprezentantul Ministerului Public, punând concluzii în temeiul art. 85 alin. (1) din Legea nr. 68/1992 pentru alegerea Camerei Deputaţilor şi a Senatului, coroborat cu art. 28 alin. (1) din Legea nr. 69/1992 pentru alegerea Preşedintelui României, arata ca noţiunea de mandat al Preşedintelui României este utilizata în Legea nr. 69/1992, adoptată în temeiul Constituţiei din anul 1991. De asemenea, se considera ca Decretul-lege nr. 92/1990 a fost un act normativ cu caracter provizoriu şi tranzitoriu, care se referea la unele prerogative ale funcţiei de Preşedinte al României, iar nu la noţiunea de mandat de Preşedinte al României. Rezultă ca motivul invocat în legătură cu numărul mandatelor exercitate până în prezent de domnul Ion Iliescu este nefondat. În ceea ce priveşte motivele privind trecutul politic al candidatului Ion Iliescu se precizează ca acestea nu constituie cauze legale de neeligibilitate. În consecinţa, se solicita respingerea contestaţiei ca fiind neîntemeiată.
1   2   >  

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

Inapoi la Cautare

Comentarii Act

Nu sunt comentarii momentan.

Posteaza pe retele sociale

Pentru a posta un comentariu trebuie sa va autentificati


Daca nu aveti inca un cont si vreti sa va inregistrati dati click aici


Despre Companie

CTCE este liderul national in domeniul software legislativ. Avem o experienta de peste 35 ani in domeniul dezvoltarii de aplicatii software.
(aflati mai multe)

Termeni si Conditii
Comanda LegisPlus
Testeaza LegisPlus
Resurse Lege-Online

Nota CTCE

Continutul, designul, structura, precum si materialele Lege-Online.ro apartin C.T.C.E. - Piatra Neamt si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala.

Intrati in Contact

  • Telefon:
    (0233) 211 020 / (0233) 218 110
  • E-mail:
    office@ctce.ro
  • Adresa:
    Bd. Decebal, nr. 32
    610076, Piatra Neamt, Neamt
    Romania


CTCE - Centrul Teritorial de Calcul Economic

Info

Se încarcã, vã rugãm asteptati.