Inapoi la Cautare

HOTĂRÂRE 85 /2015


privind aprobarea opiniei referitoare la Comunicarea Comisiei către Parlamentul European şi Consiliu - Planul de acţiune al UE privind returnarea - COM(2015)453


Puteti sa consultati o forma actualizata la data 26.08.2019, conform modificarilor publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, apasand butonul Cumpara Act.

Cumparati Actul varianta DOC

Forma la zi
Pret: 15,00 RON cu TVA
Doriti o forma actualizata , la zi (26.08.2019) , a acestui act ? Cumparati acum online, rapid si simplu varianta DOC !

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC



    În temeiul prevederilor art. 67 şi ale art. 148 din Constituţia României, republicată, ale Legii nr. 373/2013 privind cooperarea dintre Parlament şi Guvern în domeniul afacerilor europene şi ale art. 160-185 din Regulamentul Camerei Deputaţilor, aprobat prin Hotărârea Camerei Deputaţilor nr. 8/1994, republicat,

    Camera Deputaţilor adoptă prezenta hotărâre.

    ARTICOL UNIC

    Luând în considerare Opinia nr. 4 c-19/613 adoptată de Comisia pentru afaceri europene, în şedinţa din 6 octombrie 2015, Camera Deputaţilor:

    1. Constată că planul de acţiune conţine obiective generice pe termen scurt şi mediu, fără a aduce idei complet noi. Este încurajată promovarea cu predilecţie a returnărilor voluntare asistate, a respectării drepturilor fundamentale ale persoanelor returnate, utilizarea bazelor de date relevante, consolidarea rolului Frontex, detalii suplimentare în legătură cu conceptul "hotspots" (centre de acces), reţeaua Uniunii Europene (UE) a ofiţerilor de legătură în domeniul migraţiei.

    2. Ia act de constatările Comisiei Europene cu privire la performanţele necorespunzătoare ale statelor membre în materie de returnare, în condiţiile în care emiterea ordinelor de returnare rămâne în sfera de competenţă exclusivă a statelor membre, ca şi operaţiunile de returnare.

    3. Ia act de datele statistice care atestă că, în mod sistematic, anumite state membre nu emit decizii de returnare în cazul migranţilor în situaţie neregulamentară reţinuţi pe teritoriul lor sau în cazul persoanelor ale căror cereri de azil au fost respinse şi de efectele acestei practici, care permite evitarea returnării prin deplasarea într-un alt stat din spaţiul Schengen.

    Consideră că această lipsă de rigoare afectează nu doar eficacitatea sistemului UE în materie de returnare şi de azil sau posibilitatea de a oferi ajutor celor îndreptăţiţi, ci şi statul de drept; aceasta pentru că neaplicarea propriilor legi şi a legislaţiei europene nu defineşte un stat de drept, iar în plan politic intern, neaplicarea legilor statului contribuie la exacerbarea mişcărilor politice extremiste, antiimigraţie şi antieuropene, care deturnează democraţia, paradoxal, tocmai în dezavantajul tuturor imigranţilor.

    4. Observă insatisfacţia Comisiei Europene faţă de insuficienta aplicare a Directivei privind returnarea de către statele membre şi susţine angajamentul Comisiei Europene de a se concentra pe asigurarea aplicării depline a directivei, inclusiv prin proceduri de constatare a neîndeplinirii obligaţiilor.

    5. Apreciază caracterul clar şi ferm al expresiilor folosite în textul comunicării, care recomandă ca "în cazul în care migranţii nu se întorc în mod voluntar, returnarea trebuie să fie executată forţat", "repatrierea sistematică, fie voluntară, fie forţată", ca statele membre să recurgă la luarea în custodie publică, plasarea sub supraveghere cu mijloace electronice a migranţilor în situaţie neregulamentară sau utilizarea centrelor cu circuit semiînchis etc.

    Susţine preferinţa declarată a Comisiei Europene pentru returnarea voluntară. Semnalează totuşi că, afirmând dependenţa succesului sistemelor de returnare voluntară de gradul de realizare al returnărilor forţate, se poate crea percepţia că această opţiune nu este cea reală; de aceea, este necesară prezentarea de argumente suficiente în favoarea returnării voluntare.

    6. Subliniază că, deşi este previzibil ca, într-adevăr, toate acţiunile prevăzute în prezenta comunicare să fie puse în aplicare în conformitate cu standardele internaţionale din domeniul drepturilor omului, returnarea rămâne printre cele mai severe acţiuni ale UE faţă de persoane care nu au comis acte antisociale şi care nu reprezintă un pericol în sine şi care au investit încredere şi speranţă în UE.

    Consideră că rezerva statelor membre de a pune în aplicare legislaţia europeană în materie de returnare este motivată tocmai de această severitate percepută ca excesivă.

    7. Aminteşte că statele membre au dreptul legal de a aplica proceduri simplificate şi rapide de returnare în cazul migranţilor reţinuţi sau prinşi în cazul trecerii ilegale a frontierei şi consideră că adoptarea unor astfel de decizii poate fi justificată de imperativul securizării frontierelor externe ale UE.

1   2   >  

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

Inapoi la Cautare

Comentarii Act

Nu sunt comentarii momentan.

Posteaza pe retele sociale

Pentru a posta un comentariu trebuie sa va autentificati


Daca nu aveti inca un cont si vreti sa va inregistrati dati click aici


Despre Companie

CTCE este liderul national in domeniul software legislativ. Avem o experienta de peste 35 ani in domeniul dezvoltarii de aplicatii software.
(aflati mai multe)

Termeni si Conditii
Comanda LegisPlus
Testeaza LegisPlus
Resurse Lege-Online

Nota CTCE

Continutul, designul, structura, precum si materialele Lege-Online.ro apartin C.T.C.E. - Piatra Neamt si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala.

Intrati in Contact

  • Telefon:
    (0233) 211 020 / (0233) 218 110
  • E-mail:
    office@ctce.ro
  • Adresa:
    Bd. Decebal, nr. 32
    610076, Piatra Neamt, Neamt
    Romania


CTCE - Centrul Teritorial de Calcul Economic

Info

Se încarcã, vã rugãm asteptati.