Inapoi la Cautare

HOTĂRÂRE 84 /2015


privind aprobarea opiniei referitoare la propunerea de Regulament al Parlamentului European şi al Consiliului de constituire a unei liste comune la nivelul Uniunii Europene a ţărilor de origine sigure în sensul Directivei 2013/32/UE a Parlamentului European şi a Consiliului din 26 iunie 2013 privind procedurile comune de acordare şi retragere a protecţiei internaţionale, precum şi de modificare a Directivei 2013/32/UE - COM (2015)452


Puteti sa consultati o forma actualizata la data 02.12.2020, conform modificarilor publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, apasand butonul Cumpara Act.

Cumparati Actul varianta DOC

Forma la zi
Pret: 15,00 RON cu TVA
Doriti o forma actualizata , la zi (02.12.2020) , a acestui act ? Cumparati acum online, rapid si simplu varianta DOC !

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC



    În temeiul prevederilor art. 67 şi ale art. 148 din Constituţia României, republicată, ale Legii nr. 373/2013 privind cooperarea dintre Parlament şi Guvern în domeniul afacerilor europene şi ale art. 160-185 din Regulamentul Camerei Deputaţilor, aprobat prin Hotărârea Camerei Deputaţilor nr. 8/1994, republicat,

    Camera Deputaţilor adoptă prezenta hotărâre:

    ARTICOL UNIC


    Luând în considerare Opinia nr. 4 c-19/612, adoptată de Comisia pentru afaceri europene, în şedinţa din 6 octombrie 2015, Camera Deputaţilor:

    1. Ia act că noţiunea "ţară de origine sigură" este inclusă în legislaţia a 22 de state membre, deşi doar 15 dintre statele membre o aplică în practică.

    2. Constată că România nu are o listă naţională a ţărilor terţe sigure sau a ţărilor sigure de origine. Situaţiile se analizează de la caz la caz. Lista ţărilor de origine sigure se adoptă prin ordin al ministrului afacerilor interne, la propunerea Inspectoratului General pentru Imigrări şi pe baza criteriilor prevăzute în legislaţia naţională. România este în plin proces de finalizare a alinierii legislaţiei naţionale cu acquis-ul Uniunii Europene (UE). În acest context, noile prevederi legislative vor conţine elemente legate de punerea în aplicare a noţiunilor de ţară terţă sigură şi ţară sigură de origine.

    3. Ia act că Guvernul României susţine documentul în forma sa actuală, considerând că adoptarea unei poziţii comune la nivelul statelor membre UE cu privire la ţările de origine sigure care urmează a fi incluse pe listele naţionale este deosebit de oportună, întrucât ar permite crearea unei practici unitare la nivelul UE prin adoptarea de soluţii similare pentru cazuri similare; de asemenea transmite un semnal important pentru descurajarea abuzurilor la instituţia azilului, dar şi a mişcărilor secundare ale solicitanţilor de azil către state membre care au prevederi mai favorabile în acest sens, conducând astfel la reducerea unei presiuni suplimentare asupra sistemelor de azil din statele membre.

    4. Ia act că, la momentul intrării în vigoare a propunerii de faţă, listele de ţări de origine sigure desemnate de fiecare stat membru urmează a coexista cu lista comună vizată de această propunere.

    5. Salută "posibilitatea de a adopta în viitor măsuri de armonizare suplimentare, care ar putea duce la eliminarea necesităţii existenţei unor liste naţionale ale ţărilor de origine sigure [...]" pe baza raportului Comisiei Europene, după o perioadă de trei ani de la intrarea în vigoare a prezentului regulament.

    6. Ia act că propunerea de regulament nu va modifica criteriile enunţate în anexa I la Directiva 2013/32/UE a Parlamentului European şi a Consiliului din 26 iunie 2013 privind procedurile comune de acordare şi retragere a protecţiei internaţionale (privind procedurile de azil) şi nici definiţia actelor de persecuţie, prevăzută la art. 9 din Directiva 2011/95/UE a Parlamentului European şi a Consiliului din 13 decembrie 2011 privind standardele referitoare la condiţiile pe care trebuie să le îndeplinească resortisanţii ţărilor terţe sau apatrizii pentru a putea beneficia de protecţie internaţională, la un statut uniform pentru refugiaţi sau pentru persoanele eligibile pentru obţinerea de protecţie subsidiară şi la conţinutul protecţiei acordate, ceea ce reduce semnificativ posibilitatea de a aduce contribuţii la conţinutul propunerii Uniunii, în scopul perfecţionării sistemului ţărilor de origine sigure.

    7. Salută posibilitatea ca solicitantul de protecţie internaţională să prezinte probe care să ateste că, deşi ţara din care provine este sigură, el personal nu se află în siguranţă; remarcă totuşi dificultatea de a se stabili realitatea unor astfel de susţineri şi consideră că ar trebui prevăzute măsuri de sancţionare a eventualelor abuzuri.

    8. Constată existenţa unui regim diferenţiat între procedurile de includere şi, respectiv, cele de suspendare sau eliminare din lista comună a unei ţări, în condiţiile în care procedura de includere se realizează în conformitate cu procedura legislativă ordinară, pe baza unei propuneri a Comisiei Europene, iar suspendarea sau eliminarea unei ţări terţe din lista comună ar urma să se facă prin adoptarea de Comisia Europeană a unui act delegat.

    9. Deşi, în principiu, susţine împuternicirea Comisiei Europene de a facilita aplicarea deciziilor UE, prin acte delegate, recunoaşte că este dificil să se stabilească criterii şi să se probeze că într-adevăr s-a produs "schimbare bruscă a situaţiei" unei ţări.

    10. Admite viabilitatea obiectivului urmărit de propunerea de regulament - consolidarea aplicării dispoziţiilor referitoare la ţările de origine sigure prevăzute în Directiva 2013/32/UE, în calitate de instrument esenţial pentru facilitarea prelucrării rapide a cererilor care sunt susceptibile să fie nefondate.
1   2   >  

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

Inapoi la Cautare

Comentarii Act

Nu sunt comentarii momentan.

Posteaza pe retele sociale

Pentru a posta un comentariu trebuie sa va autentificati


Daca nu aveti inca un cont si vreti sa va inregistrati dati click aici


Despre Companie

CTCE este liderul national in domeniul software legislativ. Avem o experienta de peste 35 ani in domeniul dezvoltarii de aplicatii software.
(aflati mai multe)

Termeni si Conditii
Comanda LegisPlus
Testeaza LegisPlus
Resurse Lege-Online

Nota CTCE

Continutul, designul, structura, precum si materialele Lege-Online.ro apartin C.T.C.E. - Piatra Neamt si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala.

Intrati in Contact

  • Telefon:
    (0233) 211 020 / (0233) 218 110
  • E-mail:
    office@ctce.ro
  • Adresa:
    Bd. Decebal, nr. 32
    610076, Piatra Neamt, Neamt
    Romania


CTCE - Centrul Teritorial de Calcul Economic

Info

Se încarcã, vã rugãm asteptati.