Inapoi la Cautare

HOTĂRÂRE 67 /2019


privind contestaţia formulată de domnul Bogdan Mihail Zamfir cu privire la împiedicarea sa de a-şi desfăşura campania electorală în condiţiile legii la alegerile pentru Preşedintele României din anul 2019


Puteti sa consultati o forma actualizata la data 13.12.2019, conform modificarilor publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, apasand butonul Cumpara Act.

Cumparati Actul varianta DOC

Forma la zi
Pret: 15,00 RON cu TVA
Doriti o forma actualizata , la zi (13.12.2019) , a acestui act ? Cumparati acum online, rapid si simplu varianta DOC !

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC


	

┌───────────────────┬──────────────────┐
│Valer Dorneanu │- preşedinte │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Cristian Deliorga │- judecător │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Marian Enache │- judecător │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Daniel Marius Morar│- judecător │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Mona-Maria │- judecător │
│Pivniceru │ │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Gheorghe Stan │- judecător │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Livia Doina Stanciu│- judecător │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Elena-Simina │- judecător │
│Tănăsescu │ │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Varga Attila │- judecător │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Andreea Costin │- │
│ │magistrat-asistent│
└───────────────────┴──────────────────┘


    Cu participarea reprezentantului Ministerului Public, procuror Loredana Veisa.

    1. Pe rol se află soluţionarea contestaţiei formulate de domnul Bogdan Mihail Zamfir cu privire la împiedicarea sa de a-şi desfăşura campania electorală în condiţiile legii la alegerile pentru Preşedintele României din anul 2019.

    2. Contestaţia a fost înregistrată la Curtea Constituţională la data de 31 octombrie 2019 şi formează obiectul Dosarului nr. 2.867F/2019.

    3. În temeiul dispoziţiilor art. 52 din Legea nr. 47/1992
 privind organizarea şi funcţionarea Curţii Constituţionale, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 68 alin. (1) din Legea nr. 370/2004
 pentru alegerea Preşedintelui României, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, contestaţiile se soluţionează fără înştiinţarea părţilor, cu participarea reprezentantului Ministerului Public, pe baza sesizării şi a celorlalte documente aflate la dosar.

    4. În motivarea contestaţiei formulate, domnul Bogdan Mihail Zamfir susţine, în esenţă, că este împiedicat să îşi desfăşoare campania electorală în condiţiile legii „prin îngrădirea accesului liber la justiţia constituţională“. În acest sens arată că, încă de la depunerea dosarului de candidatură, Biroul Electoral Central l-a împiedicat să îşi desfăşoare campania electorală prin faptul că i-a respins, pe cale administrativă, şi nu prin decizie, înregistrarea candidaturii, iar, ulterior, prin decizia de respingere a înregistrării candidaturii, dată ca urmare a pronunţării Hotărârii Curţii Constituţionale nr. 45 din 26 septembrie 2019
, nu a menţionat termenul şi calea de atac ce putea fi exercitată împotriva deciziilor Biroului Electoral Central. Mai mult, arată că, înainte de soluţionarea de către Curtea Constituţională a contestaţiei pe care a formulat-o împotriva deciziei de neînregistrare a candidaturii, Biroul Electoral Central a adus la cunoştinţă publică candidaturile şi semnele electorale rămase definitive şi, totodată, a procedat la tragerea la sorţi pentru stabilirea ordinii de înscriere în buletinul de vot a candidaţilor formaţiunilor politice şi a candidaţilor independenţi, precum şi al semnelor electorale ale acestora.

    5. În continuare arată că, în calitate de instanţă judecătorească specializată, respectiv instanţă de contencios electoral, Biroul Electoral Central nu a sesizat Curtea Constituţională cu excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 4 alin. (2) prima teză
 şi ale art. 27 alin. (2) lit. c) teza finală din Legea nr. 370/2004
 pentru alegerea Preşedintelui României, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, cu toate că în ambele contestaţii formulate la Curtea Constituţională a solicitat ca Biroul Electoral Central să sesizeze instanţa constituţională cu excepţia menţionată.

    6. Totodată, precizează faptul că a invocat aceeaşi excepţie de neconstituţionalitate şi în faţa Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie cu ocazia recursurilor formulate împotriva hotărârilor Curţii Constituţionale nr. 45 din 26 septembrie 2019
 şi nr. 65 din 30 septembrie 2019
, însă această cale de atac a fost respinsă ca inadmisibilă. De asemenea a sesizat Avocatului Poporului neconstituţionalitatea dispoziţiilor art. 4 alin. (2) prima teză
 şi ale art. 27 alin. (2) lit. c) teza finală din Legea nr. 370/2004
 pentru alegerea Preşedintelui României, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, solicitând, în acelaşi timp, ca această instituţie să facă cerere de intervenţie voluntară accesorie în recursurile promovate la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie.

    7. Împotriva celor două hotărâri ale Curţii Constituţionale menţionate mai sus a formulat contestaţie în anulare şi revizuire, însă i s-a răspuns pe cale administrativă că acestea nu sunt supuse niciunei căi de atac, răspuns la care a formulat plângere prealabilă în temeiul art. 7 alin. (1) din Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004
, cu modificările şi completările ulterioare.

    8. Precizează că a formulat o întâmpinare la Biroul Electoral Central, prin care a solicitat acestuia anularea proceselor-verbale nr. 296/C/BEC/P/2019 şi nr. 299/C/BEC/P/2019, precum şi emiterea unei hotărâri prin care să sesizeze Curtea Constituţională cu excepţia mai sus menţionată, iar în caz de admitere a acesteia, să dispună înregistrarea candidaturii sale la funcţia de Preşedinte al României. La această întâmpinare a primit un răspuns administrativ, şi nu o decizie, prin care i s-a comunicat că sesizarea formulată a fost înregistrată şi ulterior clasată. Astfel, ignorarea de către instanţa de contencios electoral a cererii sale de sesizare a Curţii Constituţionale reprezintă o îngrădire a accesului liber la justiţia constituţională, fiind astfel împiedicat să îşi desfăşoare campania electorală, în condiţiile legii.

1   2   >  

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

Inapoi la Cautare

Comentarii Act

Nu sunt comentarii momentan.

Posteaza pe retele sociale

Pentru a posta un comentariu trebuie sa va autentificati


Daca nu aveti inca un cont si vreti sa va inregistrati dati click aici


Despre Companie

CTCE este liderul national in domeniul software legislativ. Avem o experienta de peste 35 ani in domeniul dezvoltarii de aplicatii software.
(aflati mai multe)

Termeni si Conditii
Comanda LegisPlus
Testeaza LegisPlus
Resurse Lege-Online

Nota CTCE

Continutul, designul, structura, precum si materialele Lege-Online.ro apartin C.T.C.E. - Piatra Neamt si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala.

Intrati in Contact

  • Telefon:
    (0233) 211 020 / (0233) 218 110
  • E-mail:
    office@ctce.ro
  • Adresa:
    Bd. Decebal, nr. 32
    610076, Piatra Neamt, Neamt
    Romania


CTCE - Centrul Teritorial de Calcul Economic

Info

Se încarcã, vã rugãm asteptati.