Inapoi la Cautare

HOTĂRÂRE 61 /2016


privind adoptarea opiniei referitoare la Comunicarea Comisiei către Parlamentul European şi Consiliu - Posibilităţi de reformare a sistemului european comun de azil şi de îmbunătăţire a căilor legale de migraţie COM (2016) 197


Puteti sa consultati o forma actualizata la data 18.02.2020, conform modificarilor publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, apasand butonul Cumpara Act.

Cumparati Actul varianta DOC

Forma la zi
Pret: 15,00 RON cu TVA
Doriti o forma actualizata , la zi (18.02.2020) , a acestui act ? Cumparati acum online, rapid si simplu varianta DOC !

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC



    În temeiul prevederilor art. 67 şi ale art. 148 din Constituţia României, republicată, ale Legii nr. 373/2013 privind cooperarea dintre Parlament şi Guvern în domeniul afacerilor europene şi ale art. 160-185 din Regulamentul Camerei Deputaţilor, aprobat prin Hotărârea Camerei Deputaţilor nr. 8/1994, republicat, cu modificările şi completările ulterioare,

    Camera Deputaţilor adoptă prezenta hotărâre.

    ARTICOL UNIC

    Luând în considerare Opinia nr. 4 c-19/597, adoptată de Comisia pentru afaceri europene în şedinţa din 9 iunie 2016, Camera Deputaţilor:

    1. Reţine că în anul 2015 au fost înregistrate 1,83 milioane de treceri neregulamentare ale frontierelor externe ale Uniunii Europene, de 6 ori mai mult decât în 2014 şi de 17 ori mai mult decât în 2013, şi că aproximativ 1,25 milioane de persoane au solicitat azil în statele membre ale Uniunii Europene în acelaşi an.

    2. Reaminteşte că în Uniunea Europeană s-a generalizat convingerea că fluxul masiv al migraţiei neregulamentare ameninţă însăşi existenţa Uniunii şi că sunt necesare acţiuni proporţionale pentru asigurarea unei politici europene de azil şi migraţie funcţionale; în acest context, consideră că deficienţele de funcţionare ale actualului sistem european de azil nu pot fi imputate Regulamentului Dublin.

    3. Împărtăşeşte aprecierea Comisiei Europene că un sistem de azil funcţional trebuie să se sprijine pe principiile responsabilităţii şi solidarităţii, dar semnalează că aceste principii sunt interpretate în mod diferit de către instituţiile Uniunii şi de către statele membre; subliniază că a susţinut în toate opiniile sale prioritatea principiului solidarităţii, dar în întreaga sa dimensiune şi nu limitat la câteva aspecte utile unei anumite argumentaţii; de asemenea, reaminteşte că a susţinut în repetate ocazii că principiul responsabilităţii ar trebui, în primul rând, să se manifeste prin acţiuni destinate apărării dreptului la viaţă şi securităţii, inclusiv printr-o mai bună protecţie a frontierelor externe ale Uniunii şi prin măsuri pentru salvarea vieţii imigranţilor care încearcă traversarea Mării Mediterane.

    4. Reţine că doar 5 dintre cele 28 de state membre, respectiv Germania, Suedia, Austria, Franţa şi Italia, au primit 75% din totalul primelor cereri de azil, dar subliniază că această situaţie are drept primă cauză opţiunea făcută de solicitanţii de azil coroborată cu deficienţele apărute în aplicarea legislaţiei în vigoare de către statele din prima linie şi de către statele primitoare, facilitând astfel alegerea preferenţială a ţării de azil (asylum shopping).

    5. De aceea, în legătură cu obiectivul general precizat în Comunicare şi în dezacord cu Comisia Europeană, consideră că atribuirea unei "responsabilităţi disproporţionate" doar câtorva state membre nu a fost generată de modul în care a fost conceput sistemul de azil, ci de implementarea sa necorespunzătoare, de situaţia excepţională - constând într-o rată de creştere galopantă a numărului imigranţilor -, precum şi de anumite lacune în gestionarea situaţiei de către unele state membre.

    6. Salută faptul că aplicarea Acordului UE-Turcia a determinat reducerea cu 95% a intrărilor imigranţilor neregulamentari în Grecia şi susţine continuarea implementării acestui acord; constată, în acelaşi timp, aşa cum a avertizat în opinia sa privind acordul, că ruta de traversare a Mării Mediterane s-a reactivat; îşi exprimă dezamăgirea pentru rezultatele încă nesatisfăcătoare ale operaţiunii NAVFOR MED Sophia; deplânge repetarea tragediilor din Marea Mediterană şi încurajează adoptarea unor măsuri ferme pentru demantelarea reţelelor de crimă organizată care nu manifestă niciun fel de reţinere în a amplifica şi a acutiza fenomenul pierderii de vieţi pe mare.

    7. Reaminteşte că România are o contribuţie substanţială la efortul comun în plan european de gestionare a migraţiei neregulamentare, participând inclusiv la operaţiunile de salvare de vieţi din Marea Mediterană şi numărându-se totodată printre statele membre care acordă un ajutor consistent Greciei pentru implementarea acordului Uniunii Europene cu Turcia.

    8. Reaminteşte că sistemul Dublin nu este un mecanism de redistribuire a imigranţilor şi că orice eventuală propunere de redistribuire trebuie să ia în consideraţie specificul şi capacitatea statelor membre.

    9. Consideră că principiile instituite de Regulamentul Dublin cu privire la stabilirea statului membru responsabil trebuie menţinute fără a interfera cu mecanismul de relocare intra-UE, care ar trebui abordat separat; reiterează opţiunea, susţinută şi în opiniile sale anterioare, că relocarea atât internă, cât şi externă trebuie să fie bazată pe voluntariat în ambele sensuri: atât cu privire la participarea statului, cât şi cu privire la acordul persoanei beneficiare, aceasta fiind cea mai bună metodă pentru a evita deplasările secundare.

    10. Reaminteşte că implementarea celor două decizii de relocare internă adoptate la nivel Uniunii Europene în anul 2015 a evidenţiat limitele clare ale unei soluţii de redistribuire a imigranţilor pe baze de cote obligatorii; în acest context doreşte să sublinieze atitudinea principială şi solidară a României care a avansat printre cele mai mari oferte de relocare din Italia şi Grecia, însă semnalează că procesul continuă să fie extrem de lent, din motive independente de voinţa statelor membre de a se implica în procesul de relocare.

1   2   >  

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

Inapoi la Cautare

Comentarii Act

Nu sunt comentarii momentan.

Posteaza pe retele sociale

Pentru a posta un comentariu trebuie sa va autentificati


Daca nu aveti inca un cont si vreti sa va inregistrati dati click aici


Despre Companie

CTCE este liderul national in domeniul software legislativ. Avem o experienta de peste 35 ani in domeniul dezvoltarii de aplicatii software.
(aflati mai multe)

Termeni si Conditii
Comanda LegisPlus
Testeaza LegisPlus
Resurse Lege-Online

Nota CTCE

Continutul, designul, structura, precum si materialele Lege-Online.ro apartin C.T.C.E. - Piatra Neamt si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala.

Intrati in Contact

  • Telefon:
    (0233) 211 020 / (0233) 218 110
  • E-mail:
    office@ctce.ro
  • Adresa:
    Bd. Decebal, nr. 32
    610076, Piatra Neamt, Neamt
    Romania


CTCE - Centrul Teritorial de Calcul Economic

Info

Se încarcã, vã rugãm asteptati.