Inapoi la Cautare

HOTĂRÂRE 4 /2020


privind adoptarea opiniei referitoare la Comunicarea Comisiei către Parlamentul European şi Consiliu - Către o mai bună punere în aplicare a cadrului UE privind combaterea spălării banilor şi finanţării terorismului COM (2019)360


Puteti sa consultati o forma actualizata la data 08.04.2020, conform modificarilor publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, apasand butonul Cumpara Act.

Cumparati Actul varianta DOC

Forma la zi
Pret: 15,00 RON cu TVA
Doriti o forma actualizata , la zi (08.04.2020) , a acestui act ? Cumparati acum online, rapid si simplu varianta DOC !

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

    În temeiul prevederilor art. 67
 şi ale art. 148 din Constituţia României, republicată
, ale Legii nr. 373/2013
 privind cooperarea dintre Parlament şi Guvern în domeniul afacerilor europene şi ale art. 160-185 din Regulamentul Camerei Deputaţilor
, aprobat prin Hotărârea Camerei Deputaţilor nr. 8/1994
, republicat,

    Camera Deputaţilor adoptă prezenta hotărâre.

    ARTICOL UNIC

    Luând în considerare Opinia nr. 4c-22/42 adoptată de Comisia pentru afaceri europene în şedinţa din 11 februarie 2020, Camera Deputaţilor:

    1. susţine abordarea Comisiei Europene privind dezvoltarea cadrului de reglementare pentru prevenirea combaterii spălării banilor şi finanţarea terorismului în conformitate cu standardele adoptate de Grupul de Acţiune Financiară Internaţională;

    2. în deplin acord cu viziunea Comisiei Europene asupra faptului că riscurile de spălare a banilor şi de finanţare a terorismului sunt o sursă majoră de preocupare pentru integritatea sistemului financiar al Uniunii şi securitatea cetăţenilor săi, susţine şi recomandă adaptarea instrumentelor existente faţă de continua diversificare şi specializare a metodelor şi tehnicilor utilizate pentru spălarea de bani şi alinierea acestora la natura problematicii şi la evoluţiile ei;

    3. ia act că, deşi adoptarea în aprilie 2018 a celei de-a 5-a Directive privind combaterea spălării banilor a reprezentat un pas înainte în prevenirea spălării banilor şi finanţării terorismului, persistă unele deficienţe în sistemul financiar mondial care necesită măsuri suplimentare de îmbunătăţire a cadrului legal al Uniunii Europene în domeniu;

    4. atrage atenţia Comisiei Europene, care apreciază că majoritatea recomandărilor din prima evaluare supranaţională a riscurilor au fost puse în aplicare, că toate măsurile prevăzute ar trebui aplicate, în special cele cu privire la produsele anonime, identificarea beneficiarilor reali şi produsele nou-reglementate, cum sunt activele virtuale;

    5. consideră că utilizarea monedelor virtuale prezintă riscuri mai mari decât mijloacele de plată tradiţionale, fiind transferabile doar prin intermediul internetului, teroriştii şi alte grupuri infracţionale putând utiliza fonduri în cadrul reţelelor de monede virtuale prin disimularea transferurilor sau prin faptul că beneficiază de un anumit grad de anonimat pe astfel de platforme;

    6. îşi exprimă rezerva faţă de utilizarea criptomonedelor înainte de rezolvarea corespunzătoare a tuturor dificultăţilor şi riscurilor specifice, de reglementare şi supervizare, în scopul de a elimina potenţialul pe care acestea îl au în destabilizarea sistemului financiar mondial, în a aduce prejudicii vieţii private şi în posibilitatea de a fi folosite pentru spălarea de bani, finanţarea terorismului şi a grupurilor infracţionale;

    7. aminteşte că, deşi la nivel european aproape o persoană din zece spune că deţine în prezent Bitcoin sau o altă valută virtuală, cetăţenii cred că aceste monede reprezintă viitorul investiţiilor, deşi în majoritatea statelor membre ale Uniunii Europene acestea nu sunt legale, chiar dacă sunt considerate instrumente financiare sau un mijloc alternativ de plată;

    8. recomandă abordarea monedelor virtuale într-o manieră comună, pentru ca acestea să îndeplinească cele mai ridicate standarde de reglementare şi să adere la obiectivele cele mai largi ale legislaţiei în domeniu;

    9. subliniază că este nevoie, în continuare, de îmbunătăţiri în punerea în aplicare a standardelor internaţionale de transparenţă fiscală şi în ceea ce priveşte disponibilitatea informaţiilor privind beneficiarii reali şi schimbul internaţional de astfel de informaţii, dar şi în consolidarea cooperării între administraţiile fiscale din întreaga Uniune;
1   2   >  

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

Inapoi la Cautare

Comentarii Act

Nu sunt comentarii momentan.

Posteaza pe retele sociale

Pentru a posta un comentariu trebuie sa va autentificati


Daca nu aveti inca un cont si vreti sa va inregistrati dati click aici


Despre Companie

CTCE este liderul national in domeniul software legislativ. Avem o experienta de peste 35 ani in domeniul dezvoltarii de aplicatii software.
(aflati mai multe)

Termeni si Conditii
Comanda LegisPlus
Testeaza LegisPlus
Resurse Lege-Online

Nota CTCE

Continutul, designul, structura, precum si materialele Lege-Online.ro apartin C.T.C.E. - Piatra Neamt si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala.

Intrati in Contact

  • Telefon:
    (0233) 211 020 / (0233) 218 110
  • E-mail:
    office@ctce.ro
  • Adresa:
    Bd. Decebal, nr. 32
    610076, Piatra Neamt, Neamt
    Romania


CTCE - Centrul Teritorial de Calcul Economic

Info

Se încarcã, vã rugãm asteptati.