Inapoi la Cautare

HOTĂRÂRE 38 /2016


privind adoptarea avizului motivat referitor la propunerea de Directivă a Parlamentului European şi a Consiliului de modificare a Directivei 96/71/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 16 decembrie 1996 privind detaşarea lucrătorilor în cadrul prestării de servicii COM(2016) 128


Puteti sa consultati o forma actualizata la data 29.01.2020, conform modificarilor publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, apasand butonul Cumpara Act.

Cumparati Actul varianta DOC

Forma la zi
Pret: 15,00 RON cu TVA
Doriti o forma actualizata , la zi (29.01.2020) , a acestui act ? Cumparati acum online, rapid si simplu varianta DOC !

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC



    În temeiul prevederilor art. 67 şi ale art. 148 din Constituţia României, republicată, ale Legii nr. 373/2013 privind cooperarea dintre Parlament şi Guvern în domeniul afacerilor europene şi ale art. 160-185 din Regulamentul Camerei Deputaţilor, aprobat prin Hotărârea Camerei Deputaţilor nr. 8/1994, republicat,

    Camera Deputaţilor adoptă prezenta hotărâre.

    ARTICOL UNIC


    Luând în considerare Avizul motivat nr. 4 c-19/371, adoptat de Comisia pentru afaceri europene în şedinţa din 5 aprilie 2016, Camera Deputaţilor:

    1. Constată că sunt îndeplinite condiţiile stabilite prin tratate pentru ca propunerea să facă obiectul controlului parlamentar al subsidiarităţii, şi anume: are caracter legislativ şi aparţine categoriei competenţelor care nu sunt exclusive Uniunii Europene, în sensul art. 4 alin. (1), art. 5 alin. (2) TUE şi, respectiv, art. 2 alin. (6) TFUE.

    2. Constată că aspectele transnaţionale sunt evidente, ceea ce ar justifica o acţiune la nivelul Uniunii pentru realizarea obiectivelor, dacă aceste obiective ar fi, în termeni reali, în acord cu valorile, principiile, tratatele Uniunii, precum şi cu angajamentele politice majore asumate de către statele membre, pentru realizarea convergenţei economice şi sociale în întreaga Uniune.

    3. Constată validitatea şi suficienţa argumentării utilităţii propunerii, din perspectiva criteriului insuficienţei acţiunii naţionale, dar nu şi din perspectiva criteriului valorii adăugate.

    4. Constată că temeiul juridic al propunerii nu corespunde integral cu conţinutul reglementării, întrucât modificările se bazează pe art. 56 şi 59 din TFUE, în condiţiile în care acestea vizează eliminarea restricţiilor privind libera prestare a serviciilor în cadrul Uniunii, cu privire la resortisanţii statelor membre stabiliţi într-un alt stat membru, iar propunerea în sine vizează, cel puţin la nivel declarativ, protecţia lucrătorilor.

    5. Consideră că orice modificare a reglementărilor actuale trebuie să fie în concordanţă cu art. 56 din TFUE, fapt care impune eliminarea oricăror dispoziţii care ar putea împiedica sau face mai puţin atrăgătoare activităţile prestatorului de servicii stabilit într-un alt stat membru decât cel în care furnizează serviciile, situaţie valabilă şi în cazul în care respectivele dispoziţii se aplică în mod nediscriminatoriu atât prestatorilor de servicii naţionali, cât şi celor din alte state membre UE.

    6. Reaminteşte faptul că hotărârile Curţii de Justiţie a UE, care a recunoscut că protecţia lucrătorilor este un obiectiv imperativ, de interes general, care poate justifica obstacole în calea furnizării de servicii, dar numai cu condiţia ca acestea să fie adecvate şi proporţionale pentru a asigura realizarea obiectivelor legitime urmărite, respectiv să nu depăşească ceea ce este necesar pentru atingerea acestora.

    În acest context consideră că, mai întâi, ar trebui evaluate efectele transpunerii de către statele membre ale Uniunii Europene a dispoziţiilor Directivei 2014/67/UE, iar ulterior, în funcţie de concluziile acestei evaluări, să fie propuse modificări şi/sau completări ale textului Directivei 96/71/CE.

    7. Reaminteşte că jurisprudenţa Curţii de Justiţie a UE a stabilit că discriminare înseamnă că persoane care se află în situaţii comparabile sunt tratate în mod diferit şi că lucrătorii detaşaţi sunt într-o situaţie diferită faţă de lucrătorii locali.

    Subliniază că, de aceea, diferenţele de salarii între lucrătorii detaşaţi şi cei locali nu pot fi tratate ca discriminare.

    8. Reamintind faptul că din numărul totalul de lucrători mobili cei detaşaţi reprezintă doar 13% şi că cea mai mare parte dintre aceştia sunt detaşaţi în condiţii legale, că din totalul de angajaţi detaşaţii din state cu salarii sub media Uniunii reprezintă doar 0,3%, că lucrătorii detaşaţi din state cu salarii mici reprezintă doar 50% din totalul detaşărilor exprimă rezerve serioase faţă de argumentele Comisiei Europene privind necesitatea reglementării şi deci faţă de valoarea sa adăugată.
1   2   >  

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

Inapoi la Cautare

Comentarii Act

Nu sunt comentarii momentan.

Posteaza pe retele sociale

Pentru a posta un comentariu trebuie sa va autentificati


Daca nu aveti inca un cont si vreti sa va inregistrati dati click aici


Despre Companie

CTCE este liderul national in domeniul software legislativ. Avem o experienta de peste 35 ani in domeniul dezvoltarii de aplicatii software.
(aflati mai multe)

Termeni si Conditii
Comanda LegisPlus
Testeaza LegisPlus
Resurse Lege-Online

Nota CTCE

Continutul, designul, structura, precum si materialele Lege-Online.ro apartin C.T.C.E. - Piatra Neamt si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala.

Intrati in Contact

  • Telefon:
    (0233) 211 020 / (0233) 218 110
  • E-mail:
    office@ctce.ro
  • Adresa:
    Bd. Decebal, nr. 32
    610076, Piatra Neamt, Neamt
    Romania


CTCE - Centrul Teritorial de Calcul Economic

Info

Se încarcã, vã rugãm asteptati.