Inapoi la Cautare

HOTĂRÂRE 26 /2016


privind Comunicarea Comisiei către Parlamentul European, Consiliu, Banca Centrală Europeană, Comitetul Economic şi Social European şi Comitetul Regiunilor "Către finalizarea Uniunii Bancare" COM (2015) 587 final


Puteti sa consultati o forma actualizata la data 07.04.2020, conform modificarilor publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, apasand butonul Cumpara Act.

Cumparati Actul varianta DOC

Forma la zi
Pret: 15,00 RON cu TVA
Doriti o forma actualizata , la zi (07.04.2020) , a acestui act ? Cumparati acum online, rapid si simplu varianta DOC !

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC



    În temeiul dispoziţiilor art. 67 şi art. 148 alin. (2) şi (3) din Constituţia României, republicată, şi ale Protocolului (nr. 2) anexat Tratatului de la Lisabona de modificare a Tratatului privind Uniunea Europeană şi a Tratatului de instituire a Comunităţii Europene, semnat la Lisabona la 13 decembrie 2007, ratificat prin Legea nr. 13/2008,

    având în vedere Raportul Comisiei pentru afaceri europene nr. LXII/128 din 23 februarie 2016,

    Senatul adoptă prezenta hotărâre.

    ART. 1

    Se constată următoarele:

    I. Prezenta propunere de directivă respectă principiile subsidiarităţii şi proporţionalităţii.

    II. Se apreciază:

    a) eforturile depuse de Comisia Europeană în cadrul implementării planului pentru consolidarea Uniunii economice şi monetare (UEM), finalizarea Uniunii bancare fiind un element indispensabil al planului respectiv;

    b) instituirea Mecanismului unic de supraveghere (MUS) şi a Mecanismului unic de rezoluţie (MUR) - primii doi piloni ai Uniunii bancare, care ar trebui să aibă ca rezultat reducerea în mod semnificativ a probabilităţii intrării în dificultate a unor bănci şi care ar trebui să asigure neimplicarea contribuabililor în suportarea costurilor aferente unor eventuale rezoluţii bancare. O protecţie ulterioară este asigurată de gama largă de măsuri prudenţiale care au fost adoptate în privinţa băncilor, pentru: a consolida supravegherea şi gestionarea crizelor, a îmbunătăţi cantitatea şi calitatea capitalului, a reduce concentrarea expunerilor la risc, a încuraja creşterea efectului de levier, a limita comportamentul prociclic al băncilor în materie de creditare, a consolida accesul la lichidităţi, a contracara riscurile sistemice legate de dimensiune, de complexitate şi de interconexiuni, a întări încrederea deponenţilor şi pentru a încuraja o gestionare adecvată a riscurilor cu ajutorul unor norme privind guvernanţa;

    c) formularea propunerii legislative a Comisiei referitoare la instituirea EDIS-COM (2015) 586 final - ce instituie un sistem comun de garantare a depozitelor ce va asigura creşterea rezilienţei Uniunii bancare în cazul unor noi crize financiare, prin reducerea vulnerabilităţii sistemelor naţionale de garantare a depozitelor la şocuri locale majore şi prin atenuarea ulterioară a legăturii dintre bănci şi entităţile lor suverane de la nivel naţional. În aceste condiţii, EDIS poate contribui la creşterea încrederii deponenţilor din întreaga Uniune bancară şi la menţinerea stabilităţii financiare, reducând, astfel, riscul reprezentat de retragerile masive de depozite. Acest sistem ar permite, de asemenea, îmbunătăţirea cooperării dintre sistemele naţionale de garantare a depozitelor pentru a face faţă intrării în dificultate a unor bănci la nivel transfrontalier.

    III. Se constată:

    a) în România resursele Fondului de Garantare a Depozitelor în Sistemul Bancar - FGDB (care includ şi resursele fondului de restructurare) acoperă la data de 30 septembrie 2015 aproximativ 3,78% din valoarea depozitelor acoperite, nivel foarte bun comparativ cu alte state membre (de exemplu, Spania, Italia, Grecia) sau cu nivelul minim de 0,8% propus de Comisia Europeană a fi atins în 2024. Pentru statele membre care au scheme de garantare consolidate, cum este cazul României, împărţirea riscurilor la nivelul EDIS nu constituie un avantaj până la conformarea de către celelalte scheme de garantare DGSD privind nivelul-ţintă al resurselor acestora;

    b) având în vedere fragmentarea pieţelor europene la nivel bancar şi discrepanţele înregistrate la nivelul Uniunii Europene şi Monetare din punctul de vedere al rezilienţei schemelor naţionale de garantare, trebuie subliniată necesitatea revizuirii exhaustive a metodologiei de contribuţii bazate pe risc;

    c) este necesară clarificarea modului în care vor fi calculate contribuţiile la EDIS potrivit propunerii de regulament. În ceea ce priveşte calculul contribuţiilor în funcţie de risc, o instituţie de credit care are o pondere de risc mai ridicată în statul membru din care face parte ar putea avea o pondere de risc mult mai redusă raportat la nivel european. Prin urmare, în etapa de coasigurare a EDIS, atunci când o mare parte din riscuri rămâne tot la SGD naţională, profilul de risc al băncii ar trebui calculat prin raportare la sistemul bancar naţional;

1   2   >  

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

Inapoi la Cautare

Comentarii Act

Nu sunt comentarii momentan.

Posteaza pe retele sociale

Pentru a posta un comentariu trebuie sa va autentificati


Daca nu aveti inca un cont si vreti sa va inregistrati dati click aici


Despre Companie

CTCE este liderul national in domeniul software legislativ. Avem o experienta de peste 35 ani in domeniul dezvoltarii de aplicatii software.
(aflati mai multe)

Termeni si Conditii
Comanda LegisPlus
Testeaza LegisPlus
Resurse Lege-Online

Nota CTCE

Continutul, designul, structura, precum si materialele Lege-Online.ro apartin C.T.C.E. - Piatra Neamt si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala.

Intrati in Contact

  • Telefon:
    (0233) 211 020 / (0233) 218 110
  • E-mail:
    office@ctce.ro
  • Adresa:
    Bd. Decebal, nr. 32
    610076, Piatra Neamt, Neamt
    Romania


CTCE - Centrul Teritorial de Calcul Economic

Info

Se încarcã, vã rugãm asteptati.