Inapoi la Cautare

HOTĂRÂRE 26 /2012


pentru interpretarea dispoziţiilor art. 25 alin. (3) din Legea nr. 3/2000 privind organizarea şi desfăşurarea referendumului


Puteti sa consultati o forma actualizata la data 13.11.2019, conform modificarilor publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, apasand butonul Cumpara Act.

Cumparati Actul varianta DOC

Forma la zi
Pret: 15,00 RON cu TVA
Doriti o forma actualizata , la zi (13.11.2019) , a acestui act ? Cumparati acum online, rapid si simplu varianta DOC !

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC



    Având în vedere prevederile art. 25 alin. (3) din Legea nr. 3/2000 privind organizarea şi desfăşurarea referendumului, cu modificările şi completările ulterioare, potrivit cărora, în cazul în care constată o fraudă electorală la o secţie de votare sau într-o circumscripţie electorală, Biroul Electoral Central dispune anularea rezultatelor referendumului în cadrul acelei secţii de votare sau, după caz, în cadrul circumscripţiei electorale respective,

    luând în considerare prevederile complementare ale art. 15 alin. (3) din Legea nr. 35/2008 pentru alegerea Camerei Deputaţilor şi a Senatului şi pentru modificarea şi completarea Legii nr. 67/2004 pentru alegerea autorităţilor administraţiei publice locale, a Legii administraţiei publice locale nr. 215/2001 şi a Legii nr. 393/2004 privind Statutul aleşilor locali, cu modificările şi completările ulterioare, conform cărora cererea de anulare a alegerilor se poate face numai de competitorii electorali care participă la alegeri şi se depune la Biroul Electoral Central în termen de cel mult 24 de ore de la încheierea votării, sub sancţiunea decăderii, temeinic motivată şi însoţită de dovezile pe care se întemeiază, în caz contrar cererea fiind respinsă,

    văzând că, în cazul alegerilor parlamentare, legiuitorul a circumstanţiat persoanele care pot face cereri de anulare a alegerilor, acestea putând fi numai partidele politice, alianţele politice, alianţele electorale şi organizaţiile legal constituite ale cetăţenilor aparţinând unei minorităţi naţionale reprezentate în Consiliul Minorităţilor Naţionale, care înaintează propuneri de candidatură, precum şi candidaţii independenţi,

    ţinând cont de rolul constituţional şi legal al partidelor politice reprezentate în Parlament în exprimarea şi definirea voinţei politice a cetăţenilor, precum şi în procedura de organizare a referendumului naţional pentru demiterea Preşedintelui României,

    luând în considerare necesitatea asigurării garanţiilor procedurale privind corecta desfăşurare a referendumului, atât pentru partidele politice reprezentate în Parlament, cât şi pentru Preşedintele suspendat al României,

    constatând că în cazul referendumului naţional pentru demiterea Preşedintelui României se impune o circumstanţiere similară cu cea din cazul alegerilor parlamentare, prin analogia legii,

    având în vedere definiţia fraudei electorale, prevăzută de art. 2 pct. 30 din Legea nr. 35/2008, cu modificările şi completările ulterioare, în temeiul art. 25 alin. (2^2) din Legea nr. 3/2000, cu modificările şi completările ulterioare,

    Biroul Electoral Central hotărăşte:

    ART. 1

    Prin fraudă electorală se înţelege orice acţiune ilegală care are loc înaintea, în timpul sau după încheierea votării ori în timpul numărării voturilor şi al încheierii proceselor-verbale şi care are ca rezultat denaturarea voinţei alegătorilor şi crearea de avantaje concretizate prin îndeplinirea sau neîndeplinirea cvorumului de prezenţă la vot, respectiv prin modificarea rezultatului referendumului.

    ART. 2

    (1) Cererile de anulare pentru fraudă electorală a rezultatului referendumului se pot face numai de partidele politice reprezentate în Parlament sau de Preşedintele suspendat al României.

    (2) Cererile prevăzute la alin. (1) se depun, în scris, la Biroul Electoral Central, în termen de cel mult 24 de ore de la încheierea votării, sub sancţiunea decăderii.

    (3) Cererile prevăzute la alin. (1) trebuie să fie temeinic motivate şi însoţite de dovezile pe care se întemeiază.

1   2   >  

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

Inapoi la Cautare

Comentarii Act

Nu sunt comentarii momentan.

Posteaza pe retele sociale

Pentru a posta un comentariu trebuie sa va autentificati


Daca nu aveti inca un cont si vreti sa va inregistrati dati click aici


Despre Companie

CTCE este liderul national in domeniul software legislativ. Avem o experienta de peste 35 ani in domeniul dezvoltarii de aplicatii software.
(aflati mai multe)

Termeni si Conditii
Comanda LegisPlus
Testeaza LegisPlus
Resurse Lege-Online

Nota CTCE

Continutul, designul, structura, precum si materialele Lege-Online.ro apartin C.T.C.E. - Piatra Neamt si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala.

Intrati in Contact

  • Telefon:
    (0233) 211 020 / (0233) 218 110
  • E-mail:
    office@ctce.ro
  • Adresa:
    Bd. Decebal, nr. 32
    610076, Piatra Neamt, Neamt
    Romania


CTCE - Centrul Teritorial de Calcul Economic

Info

Se încarcã, vã rugãm asteptati.