Inapoi la Cautare

HOTĂRÂRE 24 /2018


privind adoptarea opiniei referitoare la Propunerea de Directivă a Parlamentului European şi a Consiliului privind transparenţa şi previzibilitatea condiţiilor de muncă în Uniunea Europeană COM (2017) 797


Puteti sa consultati o forma actualizata la data 24.02.2020, conform modificarilor publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, apasand butonul Cumpara Act.

Cumparati Actul varianta DOC

Forma la zi
Pret: 15,00 RON cu TVA
Doriti o forma actualizata , la zi (24.02.2020) , a acestui act ? Cumparati acum online, rapid si simplu varianta DOC !

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

    În temeiul prevederilor art. 67
 şi ale art. 148 din Constituţia României, republicată
, ale Legii nr. 373/2013
 privind cooperarea dintre Parlament şi Guvern în domeniul afacerilor europene şi ale art. 160-185 din Regulamentul Camerei Deputaţilor
, aprobat prin Hotărârea Camerei Deputaţilor nr. 8/1994, republicat
, cu modificările şi completările ulterioare,

    Camerei Deputaţilor adoptă prezenta hotărâre.

    ARTICOL UNIC

    Luând în considerare Opinia nr. 4c-19/187, adoptată de Comisia pentru afaceri europene, în şedinţa din 24 aprilie 2018, Camera Deputaţilor:

    1. Consideră că modalităţile de lucru mai flexibile corespund stadiului actual al societăţii digitale şi că drepturile aplicabile acestora prezintă avantajul de a fi mai rapid şi mai simplu modificate, dacă se dovedeşte necesar în urma progresului tehnic, fapt care este de natură să contrabalanseze riscul de incertitudine ridicat de cadrul normativ al relaţiilor de muncă, şi recomandă explorarea oportunităţilor de protecţie socială create de această situaţie.

    2. Se raliază opiniei Comisiei Europene conform căreia este necesară consolidarea pieţelor inovatoare ale muncii şi asigurarea convergenţei între statele membre în privinţa condiţiilor de trai şi de muncă europene, dar atrage atenţia că există diferenţe structurale între economiile statelor membre ce impun păstrarea unei marje suficiente de reglementare a relaţiilor de muncă la dispoziţia statelor membre, pentru a se asigura diversitatea economică şi a locurilor de muncă pe piaţa internă a Uniunii.

    3. Recomandă ca dreptul de informare exercitat cu prilejul angajării să fie prevăzut sub o formă continuată pe perioada de probă, astfel încât îmbunătăţirea accesului lucrătorilor la informaţii referitoare la condiţiile de muncă să includă aspecte ce derivă elocvent, în mod preponderent, din prestarea muncii, dar sunt dificil de descris într-o declaraţie.

    4. Recomandă ca dreptul de informare să fie reglementat într-o formă corespunzătoare contextului libertăţii de circulaţie a lucrătorilor în Uniunea Europeană, în special în ce priveşte asigurarea eficienţei sale în cazul angajaţilor din alte state membre decât cel în care lucrează.

    5. Recomandă reanalizarea condiţiilor impuse pentru exercitarea dreptului la formare obligatorie fără niciun cost, astfel încât acesta să prezinte un risc redus de afectare a viabilităţii economice a întreprinderilor mici şi mijlocii şi a celor aflate la început de drum.

    6. Atrage atenţia asupra faptului că posibilitatea ca un lucrător să solicite o formă de muncă cu condiţii de muncă mai previzibile şi mai sigure, dacă este disponibil, există şi ca drept de solicitare a unui loc de muncă în general, iar obligativitatea primirii unui răspuns scris poate doar facilita acţiunea în justiţie, ce se poate dovedi prea dificilă sau lipsită de miză pentru cel în cauză, şi în consecinţă recomandă identificarea unor modalităţi suplimentare de sprijinire a previzibilităţii condiţiilor de muncă.

    7. Propune identificarea unor norme de protecţie a stagiarilor la nivelul Uniunii Europene cu o mai mare forţă juridică decât recomandarea Consiliului ce stabileşte un cadru de calitate pentru stagii.

    8. Subliniază că, dacă formarea pusă la dispoziţie de angajator asigură competitivitate şi viabilitate angajatorului, gratuitatea acesteia pentru angajat se impune de la sine şi că în orice situaţie are loc recuperarea costurilor de formare din veniturile întreprinderii, ceea ce afectează indirect şi veniturile lucrătorilor sau stabilitatea locurilor de muncă.

    9. Subliniază că nevoia de formare reprezintă o rezultantă a necesarului de competenţe şi îndemânări profesionale şi sociale, în combinaţie cu profilul educaţional individual, ceea ce face ca decizia formării să fie mai eficientă, dacă se stabileşte exclusiv prin contracte individuale sau colective de muncă, decât dacă se impune ca o obligaţie derivată din norma europeană.
1   2   >  

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

Inapoi la Cautare

Comentarii Act

Nu sunt comentarii momentan.

Posteaza pe retele sociale

Pentru a posta un comentariu trebuie sa va autentificati


Daca nu aveti inca un cont si vreti sa va inregistrati dati click aici


Despre Companie

CTCE este liderul national in domeniul software legislativ. Avem o experienta de peste 35 ani in domeniul dezvoltarii de aplicatii software.
(aflati mai multe)

Termeni si Conditii
Comanda LegisPlus
Testeaza LegisPlus
Resurse Lege-Online

Nota CTCE

Continutul, designul, structura, precum si materialele Lege-Online.ro apartin C.T.C.E. - Piatra Neamt si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala.

Intrati in Contact

  • Telefon:
    (0233) 211 020 / (0233) 218 110
  • E-mail:
    office@ctce.ro
  • Adresa:
    Bd. Decebal, nr. 32
    610076, Piatra Neamt, Neamt
    Romania


CTCE - Centrul Teritorial de Calcul Economic

Info

Se încarcã, vã rugãm asteptati.