Inapoi la Cautare

HOTĂRÂRE 23 /2018


privind adoptarea opiniei referitoare la Propunerea de recomandare a Consiliului privind competenţele-cheie pentru învăţarea pe tot parcursul vieţii COM(2018) 24


Puteti sa consultati o forma actualizata la data 22.10.2019, conform modificarilor publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, apasand butonul Cumpara Act.

Cumparati Actul varianta DOC

Forma la zi
Pret: 15,00 RON cu TVA
Doriti o forma actualizata , la zi (22.10.2019) , a acestui act ? Cumparati acum online, rapid si simplu varianta DOC !

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

    În temeiul prevederilor art. 67
 şi ale art. 148 din Constituţia României, republicată
, ale Legii nr. 373/2013
 privind cooperarea dintre Parlament şi Guvern în domeniul afacerilor europene şi ale art. 160-185 din Regulamentul Camerei Deputaţilor
, aprobat prin Hotărârea Camerei Deputaţilor nr. 8/1994, republicat,
 cu modificările şi completările ulterioare,

    Camera Deputaţilor adoptă prezenta hotărâre.

    ARTICOL UNIC

    Luând în considerare Opinia nr. 4c-19/171 adoptată de Comisia pentru afaceri europene, în şedinţa din 17 aprilie 2018, Camera Deputaţilor:

    1. Susţine opinia conform căreia competenţe precum creativitatea, gândirea critică, luarea iniţiativei şi soluţionarea problemelor joacă un rol important în confruntarea cu schimbările şi complexitatea societăţii de astăzi, precum şi în consolidarea rezilienţei, printr-un amplu set de competenţe şi prin capacitatea de a se adapta la schimbări.

    2. Se raliază opiniei Comisiei Europene conform căreia este probabil ca majoritatea copiilor care încep şcoala primară astăzi să ajungă să aibă noi tipuri de locuri de muncă, inexistente deocamdată, şi că pentru abordarea corectă a acestei situaţii vor fi necesare investiţii masive în competenţe şi o regândire majoră a sistemelor de educaţie şi de învăţare pe tot parcursul vieţii.

    3. Reaminteşte, în contextul propunerii, importanţa pe care Uniunea o acordă în mod constant tehnologiilor de vârf din domenii precum calculul cuantic, supercomputerele sau tehnica spaţială şi recomandă o acţiune la nivelul Uniunii pentru a spori capacitatea tinerei generaţii, dar şi a adulţilor, prin învăţarea pe tot parcursul vieţii în acest sens.

    4. Recomandă intensificarea cercetării, la nivelul Uniunii, în domeniul psihopedagogiei şi a mecanismelor aferente de învăţare, mecanisme ce se află sub influenţa noilor tehnologii, dar şi a diferenţelor culturale care privesc tradiţia educaţiei între statele membre.

    5. Consideră că Spaţiul european al educaţiei ar trebui să se extindă, dincolo de sfera instituţionalizată, pentru a include cât mai multe categorii de persoane şi entităţi cu rol în educaţie, cum ar fi furnizorii de cursuri de scurtă durată, organizatorii de activităţi educative extraşcolare, unităţile cu funcţie de instruire sau de organizare a uceniciei din industrie, agricultură şi servicii.

    6. Recomandă includerea, în cadrul învăţării pe tot parcursul vieţii, a conştientizării menţinerii stării de sănătate şi de păstrare a capacităţii de participare la viaţa socială şi profesională, din punct de vedere fizic, până la cele mai înaintate vârste.

    7. Subliniază că, în ceea ce priveşte conţinutul programei şcolare, trecerea la o definiţie dinamică a cunoştinţelor, aptitudinilor şi atitudinilor pe care un cursant trebuie să le dezvolte pe parcursul întregului proces de învăţare se referă şi la apariţia unei legături mai puternice între procesele de acumulare a cunoştinţelor şi deprinderilor din diferite domenii şi diverse discipline, ceea ce are ca efect şi necesitatea de a integra, în sistemele educative, alte procese formative ce au loc în afara cadrului instituţionalizat.

    8. Consideră că este necesară continuarea efortului pentru generalizarea la nivelul Uniunii a validării învăţării nonformale şi informale şi evaluarea progresului în această privinţă, pentru a fi posibilă dezvoltarea eficientă a acestei direcţii de acţiune în statele membre până la atingerea la un nivel comparabil pe planul Uniunii.

    9. Reaminteşte importanţa sprijinirii rolului educativ al familiei, care se exercită cu atât mai puternic cu cât copilul rămâne mai mult timp alături de părinţii săi, în scopul dezvoltării aptitudinilor personale şi interpersonale, denumite uneori competenţe „de viaţă“, „socioemoţionale“ sau „nontehnice“, întrucât acestea ajută cetăţenii să se adapteze la condiţii de nesiguranţă şi schimbare.
1   2   >  

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

Inapoi la Cautare

Comentarii Act

Nu sunt comentarii momentan.

Posteaza pe retele sociale

Pentru a posta un comentariu trebuie sa va autentificati


Daca nu aveti inca un cont si vreti sa va inregistrati dati click aici


Despre Companie

CTCE este liderul national in domeniul software legislativ. Avem o experienta de peste 35 ani in domeniul dezvoltarii de aplicatii software.
(aflati mai multe)

Termeni si Conditii
Comanda LegisPlus
Testeaza LegisPlus
Resurse Lege-Online

Nota CTCE

Continutul, designul, structura, precum si materialele Lege-Online.ro apartin C.T.C.E. - Piatra Neamt si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala.

Intrati in Contact

  • Telefon:
    (0233) 211 020 / (0233) 218 110
  • E-mail:
    office@ctce.ro
  • Adresa:
    Bd. Decebal, nr. 32
    610076, Piatra Neamt, Neamt
    Romania


CTCE - Centrul Teritorial de Calcul Economic

Info

Se încarcã, vã rugãm asteptati.