Inapoi la Cautare

HOTĂRÂRE 1454 /2004


pentru aprobarea criteriilor de implantare a structurilor de vânzare cu amănuntul cu suprafaţă mare şi definirea tipologiei structurilor de vânzare


Puteti sa consultati o forma actualizata valabilă între 17.09.2004 și 06.06.2012 , conform modificarilor publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, apasand butonul Cumpara Act.

Cumparati Actul varianta DOC

Forma la zi
Pret: 15,00 RON cu TVA
Doriti o forma actualizata ,valabilă între 17.09.2004 și 06.06.2012 , a acestui act ? Cumparati acum online, rapid si simplu varianta DOC !

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC


    În temeiul art. 108 din Constituţie, republicată, şi al art. 88 din Ordonanţa Guvernului nr. 99/2000 privind comercializarea produselor şi serviciilor de piaţă, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 650/2002,

    Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.

    ART. 1

    (1) Prezenta hotărâre stabileşte criteriile de implantare a structurilor de vânzare cu amănuntul cu suprafaţă mare şi defineşte tipologia structurilor de vânzare, în scopul dezvoltării armonioase a reţelei de distribuţie a produselor şi serviciilor de piaţă, cu respectarea liberei concurenţe şi a reglementărilor în domeniul urbanismului.

    (2) Autorităţile administraţiei publice centrale şi locale au sarcina de a susţine iniţiativa privată în comerţ, în condiţiile unui climat concurenţial liber şi loial şi de a supraveghea ca structurile de distribuţie cu suprafaţă mare să permită coexistenţa microîntreprinderilor şi întreprinderilor mici cu activitate de comerţ, alături de cele mari, de comercianţii independenţi şi de cei integraţi într-un lanţ de distribuţie, prin respectarea criteriilor de implantare definite conform prezentului act normativ.

    (3) Agenţii economici care exercită comerţ cu amănuntul prin structuri de vânzare cu suprafaţă mare au obligaţia să respecte caracteristicile şi tipologia acestora, definite prin prezenta hotărâre, din punct de vedere al suprafeţei, tipului de magazin şi grupelor de mărfuri comercializate, pentru a satisface nevoile consumatorilor referitoare la produsele şi serviciile oferite.

    ART. 2

    (1) în înţelesul prezentei hotărâri, următorii termeni se definesc astfel:

    a) exerciţiu comercial cu amănuntul: una sau mai multe activităţi de comercializare cu amănuntul, de alimentaţie publică, precum şi de servicii, desfăşurate de un comerciant;

    b) structură de vânzare cu amănuntul cu suprafaţă mare: structura de vânzare cu suprafaţă de vânzare mai mare de 1.000 mp;

    c) centru comercial: structura de vânzare ori perimetrul comercial cu suprafaţă medie sau mare, în care se desfăşoară activităţi de comercializare cu amănuntul de produse, servicii de piaţă şi de alimentaţie publică, utilizându-se o infrastructură comună şi utilităţi adecvate; suprafaţa de vânzare a unui centru comercial este rezultată din suma suprafeţelor de vânzare cu amănuntul de produse şi servicii de piaţă şi de alimentaţie publică cuprinse în acesta;

    d) supermagazin: structura de vânzare cu amănuntul, cu suprafaţa de până la 2.500 mp, reprezentativă pentru comerţul cu mărfuri alimentare, având drept caracteristici: autoservirea, plata mărfurilor la casele de marcat amplasate la ieşire, construcţia, de obicei, pe un singur nivel, amplasarea, de regulă, în zonele de locuinţe;

    e) hipermagazin: structura de vânzare cu amănuntul, cu suprafaţa de peste 2.500 mp, care comercializează un mare sortiment de mărfuri alimentare şi nealimentare şi are caracteristice: prezenţa tuturor raioanelor, inclusiv a celor cu vânzători, case de marcat amplasate la ieşirea din fluxul de autoservire, sector de alimentaţie publică reprezentat prin mai multe săli de consumaţie, construcţia, de obicei, pe un singur nivel, amplasarea în zonele periferice ale oraşului sau în marile centre comerciale, un mare număr de locuri de parcare.

    (2) Tipologia structurilor de vânzare cu amănuntul, în funcţie de grupele de mărfuri comercializate, cuprinde magazine şi alte forme de comercializare, după cum urmează:

    A. Magazine nespecializate, care pot fi:
1   2   >  

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

Inapoi la Cautare

Comentarii Act

Nu sunt comentarii momentan.

Posteaza pe retele sociale

Pentru a posta un comentariu trebuie sa va autentificati


Daca nu aveti inca un cont si vreti sa va inregistrati dati click aici


Despre Companie

CTCE este liderul national in domeniul software legislativ. Avem o experienta de peste 35 ani in domeniul dezvoltarii de aplicatii software.
(aflati mai multe)

Termeni si Conditii
Comanda LegisPlus
Testeaza LegisPlus
Resurse Lege-Online

Nota CTCE

Continutul, designul, structura, precum si materialele Lege-Online.ro apartin C.T.C.E. - Piatra Neamt si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala.

Intrati in Contact

  • Telefon:
    (0233) 211 020 / (0233) 218 110
  • E-mail:
    office@ctce.ro
  • Adresa:
    Bd. Decebal, nr. 32
    610076, Piatra Neamt, Neamt
    Romania


CTCE - Centrul Teritorial de Calcul Economic

Info

Se încarcã, vã rugãm asteptati.