Inapoi la Cautare

HOTĂRÂRE 14 /2016


privind adoptarea opiniei referitoare la propunerea de Regulament de instituire a Programului de sprijin pentru reforme structurale pentru perioada 2017-2020 şi de modificare a Regulamentelor (UE) nr. 1.303/2013 şi (UE) nr. 1.305/2013 COM (2015) 701


Puteti sa consultati o forma actualizata la data 25.01.2020, conform modificarilor publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, apasand butonul Cumpara Act.

Cumparati Actul varianta DOC

Forma la zi
Pret: 15,00 RON cu TVA
Doriti o forma actualizata , la zi (25.01.2020) , a acestui act ? Cumparati acum online, rapid si simplu varianta DOC !

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC



    În temeiul prevederilor art. 67 şi ale art. 148 din Constituţia României, republicată, ale Legii nr. 373/2013 privind cooperarea dintre Parlament şi Guvern în domeniul afacerilor europene şi ale art. 160-185 din Regulamentul Camerei Deputaţilor, aprobat prin Hotărârea Camerei Deputaţilor nr. 8/1994, republicat,

    Camera Deputaţilor adoptă prezenta hotărâre.

    ARTICOL UNIC


    Luând în considerare Opinia nr. 4c-19/187, adoptată de Comisia pentru afaceri europene în şedinţa din 1 martie 2016, Camera Deputaţilor:

    1. Ia act de faptul că propunerea de Regulament face parte din pachetul Semestrului european, lansat în noiembrie 2015, şi a fost elaborată în contextul prezentării de către Comisia Europeană a Analizei anuale a creşterii pentru anul 2016.

    2. Acceptă evaluarea Comisiei Europene că reformele structurale necesită punerea în aplicare eficientă, iar unele administraţii publice nu sunt în măsură să îndeplinească acest obiectiv, şi că se impune crearea unui mediu de reglementare şi instituţional solid, care să faciliteze funcţionarea normală a economiei.

    3. Observă că Programul de sprijin pentru reforme structurale este conceput pentru furnizarea de asistenţă pentru autorităţile statelor membre, pentru măsuri care vizează reforma instituţiilor, guvernanţă, administrare.

    4. Ia act de faptul că Programul propus intenţionează să adauge valoare şi să completeze rezultatele deja confirmate ale măsurilor de sprijin existente, concentrându-se asupra aspectelor de asistenţă acordată autorităţilor naţionale ale statelor membre care solicită aceasta, în special cele legate de consultanţa şi expertiza de pe teren, pe tot parcursul procesului de reformă sau în funcţie de etapele definite sau pentru diferite faze ale procesului de reformă.

    5. Apreciază faptul că sunt vizate reformele indicate în recomandările specifice de ţară din cadrul Semestrului european, mai ales că sunt permanent contabilizate restanţe. Consideră că tocmai complexitatea şi profunzimea sarcinilor rezultate din recomandări ar putea fi un criteriu de eligibilitate pentru acordarea finanţării, foarte corect de altfel, întrucât prioritatea ar reveni statelor cu cele mai multe probleme.

    6. Observă că principalele acţiuni vizate sunt consolidarea capacităţii administrative şi a bunelor practici, prin acţiuni concrete, utile, dar de mică anvergură şi cu costuri mici, cum sunt: seminare, conferinţe şi ateliere, vizite de lucru, studii, cercetări, analize şi sondaje, evaluări şi studii de impact, elaborarea, punerea în aplicare şi evaluarea proiectelor, consolidarea capacităţii IT, expertiza legată de consilierea în materie de politici, schimbările în materie de politici, reformele legislative, instituţionale, structurale şi/sau administrative şi punerea la dispoziţie de experţi (rezidenţi), organizarea sprijinului operaţional pe teren în domenii precum azilul, migraţia şi controlul frontierelor.

    7. Observă că iniţiativa Comisiei Europene se întemeiază pe prezumţia că sprijinul este livrat mai eficient prin redirecţionarea fondurilor existente spre noul Program, mai degrabă decât printr-o mai bună utilizare a fondurilor existente în regim curent; semnalează că această abordare este contrară principiului că nu ar trebui create noi mecanisme înainte de a optimiza funcţionarea celor existente.

    8. Ia act de faptul că Programul nu presupune o finanţare suplimentară din bugetul Uniunii Europene, ci doar o redistribuire de fonduri; astfel, plafonul bugetar este stabilit la 142.800.000 euro pe parcursul perioadei 2017-2020, sumă ce va fi dedusă din bugetele existente, după cum urmează: 122.233.000 euro din resursele pentru asistenţă tehnică disponibile în cadrul fondurilor structurale în general şi 30.567.000 euro din resursele pentru asistenţă tehnică disponibile în cadrul Fondului european agricol pentru dezvoltare rurală.

    9. Ia act de faptul că în documentul de lucru al serviciilor Comisiei Europene care însoţeşte propunerea de Regulament - SWD (2015) 750 se precizează că suma totală se împarte pe ani, astfel: anul 2017 - 23.625.000 euro, anul 2018 - 32.025.000 euro, anul 2019 - 40.425.000 euro şi anul 2020 - 46.725.000 euro. Constată că, pentru primul an de aplicare, alocarea nu atinge nici măcar 1.000.000 euro pentru fiecare stat membru al UE, în condiţiile în care numărul acţiunilor eligibile pentru finanţare este foarte mare, ceea ce ar putea descuraja statele membre să formuleze cereri şi ar afecta lansarea Programului. Semnalează că multitudinea acţiunilor eligibile pentru finanţare ridică semne de întrebare asupra suficienţei sumei totale alocate Programului.

    10. Apreciază că mecanismul de decizie al alocărilor de către Comisia Europeană nu este bine precizat, criteriile privind urgenţa, extinderea şi profunzimea problemelor identificate de statele membre în cauză necesitând detalii clarificatoare; consideră că imprecizia acestor criterii ar putea determina unele state să renunţe la a depune cereri, considerând că s-ar angaja într-o activitate lipsită de eficienţă.
1   2   >  

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

Inapoi la Cautare

Comentarii Act

Nu sunt comentarii momentan.

Posteaza pe retele sociale

Pentru a posta un comentariu trebuie sa va autentificati


Daca nu aveti inca un cont si vreti sa va inregistrati dati click aici


Despre Companie

CTCE este liderul national in domeniul software legislativ. Avem o experienta de peste 35 ani in domeniul dezvoltarii de aplicatii software.
(aflati mai multe)

Termeni si Conditii
Comanda LegisPlus
Testeaza LegisPlus
Resurse Lege-Online

Nota CTCE

Continutul, designul, structura, precum si materialele Lege-Online.ro apartin C.T.C.E. - Piatra Neamt si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala.

Intrati in Contact

  • Telefon:
    (0233) 211 020 / (0233) 218 110
  • E-mail:
    office@ctce.ro
  • Adresa:
    Bd. Decebal, nr. 32
    610076, Piatra Neamt, Neamt
    Romania


CTCE - Centrul Teritorial de Calcul Economic

Info

Se încarcã, vã rugãm asteptati.