Inapoi la Cautare

HOTĂRÂRE 14 /2011


cu privire la comunicarea Comisiei către Parlamentul European, Consiliu, Comitetul Economic şi Social European, Comitetul Regiunilor şi Banca Europeană de Investiţii referitoare la concluziile celui de-al cincilea raport privind coeziunea economică, socială şi teritorială: viitorul politicii de coeziune - COM (2010) 642 final


Puteti sa consultati o forma actualizata la data 19.11.2019, conform modificarilor publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, apasand butonul Cumpara Act.

Cumparati Actul varianta DOC

Forma la zi
Pret: 15,00 RON cu TVA
Doriti o forma actualizata , la zi (19.11.2019) , a acestui act ? Cumparati acum online, rapid si simplu varianta DOC !

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC



    Având în vedere Raportul Comisiei pentru administraţie publică, organizarea teritoriului şi protecţia mediului nr. XXX/452 din 16 februarie 2011 şi Raportul Comisiei pentru buget, finanţe, activitate bancară şi piaţă de capital nr. XXII/117 din 16 februarie 2011,

    în temeiul dispoziţiilor art. 67, art. 148 alin. (2) şi (3) din Constituţia României, republicată, şi ale Protocolului nr. 1 anexat Tratatului de la Lisabona, de modificare a Tratatului privind Uniunea Europeană şi a Tratatului de instituire a Comunităţii Europene, semnat la Lisabona la 13 decembrie 2007, ratificat prin Legea nr. 13/2008,

    Senatul adoptă prezenta hotărâre.

    ART. 1

    Poziţia preliminară a Senatului privind aspectecheie ale viitorului politicii de coeziune post 2013 este următoarea:

    a) consideră că politica de coeziune oferă unele dintre cele mai vizibile beneficii pentru cetăţenii UE şi este un instrument esenţial pentru atingerea obiectivelor fundamentale ale UE;

    b) consideră că politica de coeziune este o "politică de dezvoltare pentru Europa" care va contribui decisiv la realizarea obiectivelor Strategiei Europa 2020;

    c) susţine poziţia preliminară a Guvernului României privind viitorul politicii de coeziune şi demersurile iniţiate de România în acest domeniu;

    d) sprijină puternic menţinerea unei ponderi importante a politicii de coeziune în cadrul bugetului comunitar post 2013;

    e) subliniază că, în vederea reducerii disparităţilor socioeconomice şi teritoriale în cadrul UE, ţările şi regiunile cel mai puţin dezvoltate trebuie să fie principalele beneficiare ale politicii de coeziune;

    f) este în favoarea unei mai mari concentrări tematice a intervenţiilor finanţate din politica de coeziune, în strânsă legătură cu Strategia Europa 2020, statele membre şi regiunile trebuind însă să aibă posibilitatea de a selecta priorităţi şi domenii de intervenţie în funcţie de condiţiile şi provocările socioeconomice şi teritoriale specifice. Ţările şi regiunile cel mai puţin dezvoltate trebuie să aibă la dispoziţie o gamă mult mai diversificată de intervenţii, inclusiv în domenii care pot fi mai puţin corelate cu agenda Europa 2020;

    g) apreciază că, din punct de vedere al domeniilor de intervenţie, prioritare pentru România sunt: investiţiile în infrastructura de transport de interes european, naţional şi regional, inclusiv îmbunătăţirea conectivităţii între polii de creştere naţionali şi regionali; investiţiile majore în infrastructura de mediu; creşterea eficienţei energetice şi utilizarea de surse regenerabile de energie şi de tehnologii mai ecologice; dezvoltarea economiei bazate pe cunoaştere prin promovarea cercetării, dezvoltării tehnologice şi inovării, precum şi prin încurajarea utilizării la scară largă a tehnologiilor informaţiei şi a mijloacelor moderne de comunicare; dezvoltarea capitalului uman şi creşterea competitivităţii acestuia; dezvoltarea infrastructurii de sănătate; consolidarea capacităţii administrative;

    h) susţine menţinerea actualei configuraţii a politicii de coeziune, bazată pe cele 3 obiective (convergenţă, competitivitate regională şi ocupare şi cooperare teritorială europeană) care trebuie să se sprijine reciproc printr-o complementaritate sporită şi menţinerea obiectivului convergenţă în centrul politicii de coeziune;

    i) sprijină consolidarea dimensiunii strategice a obiectivului cooperare teritorială europeană şi creşterea eficienţei utilizării fondurilor alocate;

1   2   >  

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

Inapoi la Cautare

Comentarii Act

Nu sunt comentarii momentan.

Posteaza pe retele sociale

Pentru a posta un comentariu trebuie sa va autentificati


Daca nu aveti inca un cont si vreti sa va inregistrati dati click aici


Despre Companie

CTCE este liderul national in domeniul software legislativ. Avem o experienta de peste 35 ani in domeniul dezvoltarii de aplicatii software.
(aflati mai multe)

Termeni si Conditii
Comanda LegisPlus
Testeaza LegisPlus
Resurse Lege-Online

Nota CTCE

Continutul, designul, structura, precum si materialele Lege-Online.ro apartin C.T.C.E. - Piatra Neamt si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala.

Intrati in Contact

  • Telefon:
    (0233) 211 020 / (0233) 218 110
  • E-mail:
    office@ctce.ro
  • Adresa:
    Bd. Decebal, nr. 32
    610076, Piatra Neamt, Neamt
    Romania


CTCE - Centrul Teritorial de Calcul Economic

Info

Se încarcã, vã rugãm asteptati.