Inapoi la Cautare

HOTĂRÂRE 1 /2016


privind stabilirea formei finale a Metodologiei privind remuneraţia datorată artiştilor interpreţi sau executanţi şi producătorilor de fonograme pentru comunicarea publică a fonogramelor de comerţ/fonogramelor publicate în scop comercial sau a reproducerilor acestora, precum şi/sau a prestaţiilor artistice din domeniul audiovizual, în scop ambiental şi lucrativ, şi tabelele cuprinzând drepturile patrimoniale ale artiştilor interpreţi sau executanţi pentru fonograme şi pentru audiovizual şi ale producătorilor de fonograme, prin gestiune colectivă obligatorie


Puteti sa consultati o forma actualizata la data 26.10.2020, conform modificarilor publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, apasand butonul Cumpara Act.

Cumparati Actul varianta DOC

Forma la zi
Pret: 15,00 RON cu TVA
Doriti o forma actualizata , la zi (26.10.2020) , a acestui act ? Cumparati acum online, rapid si simplu varianta DOC !

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC


    Dosar nr. 2/2015

    Tribunalul arbitral compus din:

	

    ● Coşuleţu Iuliu - preşedinte
    ● Uliescu Marilena - arbitru
    ● Moloman George Claudiu - arbitru
    ● Savu Gabriela-Iuliana - arbitru
    ● Duţescu Cristian-Mircea - arbitru


    Pe rol se află litigiul dintre reclamantele Uniunea Producătorilor de Fonograme din România (UPFR) şi Centrul Român pentru Administrarea Drepturilor Artiştilor Interpreţi (CREDIDAM) şi pârâtele Federaţia Patronală a Reţelelor de Comerţ (FPRC), Federaţia Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR), Federaţia Industriei Hoteliere din România (FIHR), Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR), S.C. ALTEX ROMÂNIA - S.R.L., S.C. OMV PETROM MARKETING - S.R.L. şi S.C. DEDEMAN - S.R.L., având ca obiect stabilirea formei finale a Metodologiei privind remuneraţia datorată artiştilor interpreţi sau executanţi şi producătorilor de fonograme pentru comunicarea publică a fonogramelor de comerţ/fonogramelor publicate în scop comercial sau a reproducerilor acestora, precum şi/sau a prestaţiilor artistice din domeniul audiovizual, în scop ambiental şi lucrativ, şi tabelele cuprinzând drepturile patrimoniale ale artiştilor interpreţi sau executanţi pentru fonograme şi pentru audiovizual şi ale producătorilor de fonograme, prin gestiune colectivă obligatorie.

    Dezbaterea litigiului a avut loc în ziua de 2 februarie 2016, conform celor consemnate în încheierea de şedinţă din aceeaşi zi, iar pronunţarea a fost amânată, aşa cum rezultă din încheierea de şedinţă, până la data de 15 februarie 2016, când Tribunalul arbitral, cu participarea celor cinci membri ai săi, a pronunţat prezenta hotărâre, la sediul ORDA, în Bucureşti, Calea Victoriei nr. 118, sectorul 1.

                   Tribunalul arbitral

    Tribunalul arbitral este competent să judece cererea în temeiul dispoziţiilor art. 131^2 alin. (3) lit. b) din Legea nr. 8/1996 privind dreptul de autor şi drepturile conexe.

    Prin cererea de arbitraj înregistrată la Oficiul Român pentru Drepturile de Autor de către reclamantele CREDIDAM şi UPFR în contradictoriu cu FPRC, FPTR, FIHR, COTAR, S.C. ALTEX ROMÂNIA - S.R.L., S.C. OMV PETROM MARKETING - S.R.L. şi S.C. DEDEMAN - S.R.L. s-a solicitat stabilirea formei finale a metodologiei conform proiectului de metodologie anexat cererii (anexa nr. 1).

    În motivarea cererii, reclamantele au arătat că părţile au purtat negocieri în cadrul comisiei constituite în baza Deciziei directorului general al ORDA nr. 65/19.06.2015, modificată prin Decizia directorului general al ORDA nr. 76/14.07.2015, pentru stabilirea formei finale a metodologiei la termenele din: 20.07.2015, 24.07.2015, 29.07.2015, 30.07.2015, 05.08.2015, 12.08.2015, 14.08.2015, 18.08.2015, 27.08.2015 şi 02.09.2015.

    De asemenea, reclamantele au susţinut că noile reglementări propuse în proiectul de metodologie, precum şi creşterea nivelului remuneraţiilor faţă de nivelul în vigoare în prezent sunt justificate de următoarele argumente: remuneraţiile nu au mai fost renegociate din anul 2006, în perioada 2006-2014 remuneraţiile nu au mai fost indexate cu indicele de inflaţie, în perioada 2006-2015 cifra de afaceri a utilizatorilor din turism, alimentaţie publică/restaurante, baruri, unităţi de cazare, transport public de persoane, reţele de magazine/spaţii comerciale a crescut semnificativ, fiind necesară o corelare a remuneraţiilor cu această creştere, necesitatea asigurării unor remuneraţii echitabile de natură să susţină activitatea creatoare a titularilor de drepturi, necesitatea corelării acestor remuneraţii cu practica europeană şi cu remuneraţiile stabilite pentru alte categorii de drepturi (în special cu cele ale autorilor de opere muzicale), intervenţia unor modificări legislative în anumite ramuri de activitate asupra cărora comunicarea publică ambientală are incidenţă şi care fac necesară reglementarea unor aspecte neavute în vedere de metodologia în vigoare, necesitatea stabilirii unei metodologii predictibile care să permită colectarea mai bună a remuneraţiilor şi reducerea costurilor de colectare.

    În cuprinsul cererii de arbitraj se mai arată că în cadrul întâlnirii din data de 18.08.2015 părţile au convenit asupra textului metodologiei cu câteva excepţii detaliate în cuprinsul cererii.

    Reclamantele mai arată că la data de 22.09.2015 au încheiat un protocol cu FPRC, S.C. ALTEX ROMÂNIA - S.R.L. şi S.C. OMV PETROM MARKETING - S.R.L. privind forma finală a metodologiei şi a remuneraţiilor cuprinse în tabelul de la litera B, care completează şi modifică cele convenite în cadrul întâlnirii din 18.08.2015.

    De asemenea, reclamantele învederează şi încheierea la data de 28.09.2015 a unui protocol cu FIHR şi S.C. OMV PETROM MARKETING - S.R.L. privind forma finală a metodologiei şi a remuneraţiilor cuprinse în tabelele de la literele A şi D.

    Faţă de existenţa acestor două protocoale, care stabilesc forma finală a metodologiei, tabelelor şi remuneraţiilor cuprinse la literele A, B şi D, reclamantele au solicitat în cuprinsul cererii de arbitraj să se ia act de înţelegerea părţilor survenită în această privinţă.

    Raportat la împrejurarea că reprezentanţii utilizatorilor din comisia de negociere nu au formulat critici, propuneri ori modificări ale remuneraţiilor propuse de UPFR şi CREDIDAM în tabelele de la literele C1, C2, C3, E2, E3, E4, E5, E6, E7, E8, E9, F1, F2, G şi H, reclamantele solicită prin cererea de arbitraj să se ia act de achiesarea reprezentanţilor utilizatorilor la remuneraţiile prevăzute în tabelele indicate.

1   2   >  

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

Inapoi la Cautare

Comentarii Act

Nu sunt comentarii momentan.

Posteaza pe retele sociale

Pentru a posta un comentariu trebuie sa va autentificati


Daca nu aveti inca un cont si vreti sa va inregistrati dati click aici


Despre Companie

CTCE este liderul national in domeniul software legislativ. Avem o experienta de peste 35 ani in domeniul dezvoltarii de aplicatii software.
(aflati mai multe)

Termeni si Conditii
Comanda LegisPlus
Testeaza LegisPlus
Resurse Lege-Online

Nota CTCE

Continutul, designul, structura, precum si materialele Lege-Online.ro apartin C.T.C.E. - Piatra Neamt si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala.

Intrati in Contact

  • Telefon:
    (0233) 211 020 / (0233) 218 110
  • E-mail:
    office@ctce.ro
  • Adresa:
    Bd. Decebal, nr. 32
    610076, Piatra Neamt, Neamt
    Romania


CTCE - Centrul Teritorial de Calcul Economic

Info

Se încarcã, vã rugãm asteptati.