────────── Aprobat prin
ORDINUL 1.106 din 3 martie 2023, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 220 din 17 martie 2023.────────── *) Valabil pentru cererile de plată a ajutorului de stat depuse începând cu data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I, a prezentului ghid.
CAP. I Informaţii generale Pe perioada de valabilitate a schemei de ajutor de stat, Ministerul Finanţelor pune la dispoziţia solicitanţilor, la adresa http://www.mfinante.gov.ro/, secţiunea Investitorul informat - Ajutor de stat, o platformă dedicată prin intermediul căreia pot fi adresate întrebări, sesizări şi solicitări de clarificări, acestea urmând a fi soluţionate cu celeritate, în cazul în care nu sunt deja tratate în cadrul acestui material şi pe site-ul Ministerului Finanţelor. Întreprinderile pot solicita, în scris, întâlniri tehnice în vederea clarificării aspectelor legate de cererea de plată a ajutorului de stat, conform precizărilor de pe site-ul Ministerului Finanţelor, http://www.mfinante.gov.ro/Investitorul informat. 1. Ce etape se parcurg după obţinerea acordului pentru finanţare? În vederea plăţii ajutorului de stat întreprinderea beneficiară de ajutor de stat trebuie să parcurgă următoarele etape: a) să demareze investiţia în termen de maximum 6 luni de la data emiterii acordului pentru finanţare, cu respectarea calendarului asumat în documentaţia anexată cererii de acord pentru finanţare; b) să efectueze cheltuielile eligibile aferente investiţiei iniţiale, conform acordului pentru finanţare, având în vedere calendarul realizării investiţiei; ATENŢIE! Verificarea realizării planului de investiţii în termenul prevăzut în acordul pentru finanţare/acordul de finanţare modificat se va efectua în perioada de monitorizare a investiţiei. În cadrul cererii de plată se prezintă doar documentele emise pentru cheltuielile eligibile, aferente perioadei de realizare a investiţiei, aşa cum a fost aprobată în cadrul acordului pentru finanţare.