────────── Pus în aplicare prin
NORMA nr. 2 din 20 ianuarie 2022, publicată în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 75 din 26 ianuarie 2022.────────── 1. Domeniu de aplicare Cui i se adresează? Prezentul ghid se aplică societăţilor de administrare a OPCVM, inclusiv oricăror OPCVM-uri care nu au desemnat o societate de administrare a OPCVM-urilor, administratorilor fondurilor de investiţii alternative, administratorilor EuVECA şi administratorilor EuSEF. Ce? Ghidul trebuie să se aplice tuturor comunicărilor publicitare adresate investitorilor sau potenţialilor investitori pentru OPCVM şi FIA, inclusiv când acestea sunt înfiinţate ca EuVECA, EuSEF, ELTIF şi FPM. Printre exemplele de documente care pot fi considerate comunicări publicitare se numără: a) toate mesajele publicitare pentru un OPCVM sau un FIA, indiferent de suport, inclusiv documentele tipărite pe suport hârtie sau informaţiile puse la dispoziţie în format electronic, articolele de presă, comunicatele de presă, interviurile, reclamele, documentele puse la dispoziţie pe internet, precum şi paginile web, prezentările video, prezentările în direct, mesajele radio sau fişele informative; b) mesajele difuzate pe orice platformă de comunicare socială, atunci când aceste mesaje se referă la caracteristicile unui OPCVM sau ale unui FIA, inclusiv denumirea OPCVMului sau a FIA. În sensul prezentului ghid, termenul „platforme de comunicare socială“ trebuie înţeles ca orice tehnologie care permite interacţiunea socială şi crearea de conţinut colaborativ online, cum ar fi blogurile şi reţelele sociale (Twitter, LinkedIn, Facebook, Instagram, Tiktok, Youtube, Discord etc.) sau forumurile de discuţii, accesibile prin orice mijloc (în special prin mijloace electronice, de exemplu, prin intermediul unui calculator sau al aplicaţiilor mobile); c) materialele publicitare adresate individual investitorilor sau potenţialilor investitori, precum şi documentele sau prezentările puse la dispoziţia publicului de o societate de administrare a OPCVM, de un AFIA, de un administrator EuVECA sau de un administrator EuSEF pe site-ul său sau în orice alt loc (sediul social al administratorului fondului, sediul distribuitorului etc.); d) comunicările publicitare privind un OPCVM sau un FIA adresate investitorilor sau potenţialilor investitori situaţi atât în statul membru de origine al administratorului fondului, cât şi într-un stat membru gazdă; e) comunicările care sunt întocmite de o parte terţă şi care sunt utilizate de o societate de administrare a OPCVM, de un AFIA, de un administrator EuVECA sau de un administrator EuSEF în scopuri de marketing. Printre exemplele de comunicări care nu trebuie considerate comunicări publicitare se numără: a) documentele/informaţiile juridice şi de reglementare ale unui fond, cum ar fi prospectul sau informaţiile care trebuie comunicate investitorilor conform art. 23 din
Directiva 2011/61/UE, art. 13 din
Regulamentul (UE) nr. 345/2013 sau art. 14 din
Regulamentul (UE) nr. 346/2013, documentul cu informaţii esenţiale destinate investitorilor (KIID) şi/sau documentul cu informaţii esenţiale (KID), rapoartele anuale şi semestriale ale unui OPCVM sau ale unui FIA, memorandumul şi statutul, regulamentul intern, contractul de fiducie sau documente similare necesare pentru instituirea legală a unui fond sau notificarea către o adunare generală a acţionarilor/deţinătorilor de unităţi;