Inapoi la Cautare

GHID din /2009


pentru elaborarea standardelor minime de calitate şi a standardelor minime de cost pentru serviciile publice descentralizate


Puteti sa consultati o forma actualizata la data 21.02.2020, conform modificarilor publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, apasand butonul Cumpara Act.

Cumparati Actul varianta DOC

Forma la zi
Pret: 13,00 RON cu TVA
Doriti o forma actualizata , la zi (21.02.2020) , a acestui act ? Cumparati acum online, rapid si simplu varianta DOC !

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC



    CAP. I

    Introducere

    1.1. Procesul amplu de transformare a unui sistem cu guvernare centrală într-un sistem în care guvernarea locală să aibă un rol determinant implică fără îndoială un transfer al competenţelor de la administraţia centrală către cea locală.

    Strategia de reformă în administraţia publică, transformările din economia ţării, transferul responsabilităţilor pentru unele activităţi publice de la nivel central la nivel local, necesitatea creşterii autonomiei locale, abordarea într-o manieră transparentă a domeniului administraţiei publice locale au determinat necesitatea elaborării de standarde minime de calitate şi de cost. Aceasta a fost determinată şi de necesitatea îmbunătăţirii principiilor şi procedurilor bugetare, bazată atât pe experienţa acumulată în ultimii ani, cât şi pe experienţa ţărilor europene şi tendinţele existente pe plan mondial în domeniul reformei administraţiei publice.

    Procesul de reformă are ca scop transformarea graduală a actualului sistem, astfel încât acesta să răspundă atât cerinţelor curente, cât şi exigenţelor viitoare pentru funcţionarea instituţiilor din administraţia publică pe principiile utilităţii sociale şi asigurarea unui serviciu public de calitate pentru cetăţeni. În acest sens au fost identificate următoarele priorităţi:

    - introducerea de noi instrumente, proceduri şi mecanisme care să conducă la îmbunătăţirea gestionării fondurilor la nivel local;

    - creşterea calificării personalului specializat de la nivelul colectivităţilor locale în gestionarea banilor publici;

    - dezvoltarea parteneriatului la nivelul comunităţilor locale.

    Un asemenea proces aduce noi provocări în sistemul de luare a deciziilor la nivelul administraţiei publice centrale. Pe de o parte, Guvernul este determinat să confere noi atribuţii şi responsabilităţi autorităţilor administraţiei publice locale şi pe de altă parte însă, Guvernul doreşte să se asigure de faptul că cetăţenii beneficiază de servicii de o anumită calitate din partea autorităţilor administraţiei publice locale.

    Legislaţia reprezintă instrumentul prin care Guvernul stabileşte drepturile şi îndatoririle cetăţeanului, care pot fi traduse în acest context prin definiţii ale calităţii serviciilor de care pot beneficia cetăţenii. Astfel, legea defineşte standardul de calitate şi standardul de cost pentru servicii.

    Adeseori actele normative se limitează la a defini un minim absolut de calitate pentru un anumit tip de serviciu. Într-un sistem descentralizat acest lucru aduce în prim-plan provocarea asigurării faptului că serviciile publice sunt furnizate respectând politicile naţionale şi legislaţia în vigoare.

    1.2. Pentru a trece peste o asemenea provocare, Guvernul trebuie să aplice noi metode de management.

    Prin prevederile art. 9 din Legea-cadru a descentralizării nr. 195/2006 şi ale art. 33 alin. (8) lit. c) şi d) din Legea nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificările şi completările ulterioare, s-a stabilit utilizarea de standarde de cost pentru prestarea serviciilor publice către populaţie, precum şi de standarde pentru calitatea serviciilor publice prestate către populaţie. Ambele standarde reprezintă atât elemente-cheie în managementul modern al calităţii, cât şi instrumente esenţiale în managementul serviciilor publice, într-un sistem descentralizat.

    De aceea, în funcţie de cine este responsabil pentru un anumit serviciu, ministerul de resort sau autoritatea administraţiei publice locale, trebuie să se definească cerinţe adiţionale în domeniul calităţii.

1   2   >  

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

Inapoi la Cautare

Comentarii Act

Nu sunt comentarii momentan.

Posteaza pe retele sociale

Pentru a posta un comentariu trebuie sa va autentificati


Daca nu aveti inca un cont si vreti sa va inregistrati dati click aici


Despre Companie

CTCE este liderul national in domeniul software legislativ. Avem o experienta de peste 35 ani in domeniul dezvoltarii de aplicatii software.
(aflati mai multe)

Termeni si Conditii
Comanda LegisPlus
Testeaza LegisPlus
Resurse Lege-Online

Nota CTCE

Continutul, designul, structura, precum si materialele Lege-Online.ro apartin C.T.C.E. - Piatra Neamt si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala.

Intrati in Contact

  • Telefon:
    (0233) 211 020 / (0233) 218 110
  • E-mail:
    office@ctce.ro
  • Adresa:
    Bd. Decebal, nr. 32
    610076, Piatra Neamt, Neamt
    Romania


CTCE - Centrul Teritorial de Calcul Economic

Info

Se încarcã, vã rugãm asteptati.