Inapoi la Cautare

DECIZIE 971 /2007


referitoare la sesizarea de neconstituţionalitate a Legii pentru respingerea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 24/2007 privind stabilirea unor măsuri de reorganizare în cadrul administraţiei publice centrale


Puteti sa consultati o forma actualizata la data 09.07.2020, conform modificarilor publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, apasand butonul Cumpara Act.

Cumparati Actul varianta DOC

Forma la zi
Pret: 13,00 RON cu TVA
Doriti o forma actualizata , la zi (09.07.2020) , a acestui act ? Cumparati acum online, rapid si simplu varianta DOC !

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC



    În temeiul dispoziţiilor art. 146 lit. a) din Constituţie şi ale art. 15 din Legea nr. 47/1992 privind organizarea şi funcţionarea Curţii Constituţionale, prin Adresa nr. 5/5.214/C.P.T. din 9 octombrie 2007, Guvernul României a sesizat Curtea Constituţională cu privire la neconstituţionalitatea Legii pentru respingerea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 24/2007 privind stabilirea unor măsuri de reorganizare în cadrul administraţiei publice centrale.

    Sesizarea a fost înregistrată la Curtea Constituţională sub nr. 9.470 din 9 octombrie 2007 şi formează obiectul Dosarului nr. 1.408A/2007.

    La sesizare au fost anexate, în copie, următoarele documente:

    - Raportul suplimentar întocmit de Comisia pentru administraţie publică, organizarea teritoriului şi protecţia mediului nr. 394 din 27 iunie 2007;

    - Legea pentru respingerea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 24/2007 privind stabilirea unor măsuri de reorganizare în cadrul administraţiei publice centrale, în forma adoptată de Senat;

    - extrasul din stenograma şedinţei Senatului din data de 18 septembrie 2007, cuprinzând dezbaterile şi votul asupra legii în discuţie.

    Obiectul sesizării de neconstituţionalitate îl constituie unele critici privitoare la ceea ce, în opinia Guvernului, constituie "grave vicii constituţionale, atât sub aspectul calificării actului normativ supus controlului şi, respectiv, al procedurii de adoptare a acestuia, cât şi sub aspectul soluţiei legislative propuse".

    În funcţie de aspectele sesizate, acestea formează două categorii:

    I. Prima categorie de critici, referitoare la neconstituţionalitatea extrinsecă a legii deduse controlului, constă în aceea că adoptarea actului normativ contestat s-a făcut cu nerespectarea prevederilor art. 1 alin. (5), art. 75 alin. (1), art. 76 alin. (1) şi art. 115 alin. (5) teza finală din Constituţie. În acest sens, se susţine:

    1. Raportul suplimentar negativ al Comisiei pentru administraţie publică, organizarea teritoriului şi protecţia mediului a fost supus votului în plenul Senatului şi a întrunit 59 de voturi pentru, 8 voturi împotrivă şi 3 abţineri, nefiind votat cu cvorumul cerut pentru legile organice, în conformitate cu prevederile art. 102 alin. (5) din Regulamentul Senatului, aprobat prin Hotărârea nr. 28/2005, cu modificările şi completările ulterioare, potrivit cărora "Raportul comisiei sesizate în fond se aprobă sau se respinge de Senat cu acelaşi cvorum cu care se aprobă sau se respinge legea pentru care este întocmit", deşi preşedintele de şedinţă a atenţionat senatorii că "acest raport trebuie să fie adoptat de plenul Senatului în condiţiile art. 76 alin. (1) din Constituţie şi ale art. 115 alin. (5)".

    2. Cu toate că raportul nu a fost votat cu cvorumul cerut pentru legile organice, minimum 69 de voturi, proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 24/2007 a fost supus votului plenului Senatului, care a fost următorul: 12 voturi pentru, 62 de voturi împotrivă şi 2 abţineri. În mod eronat, pe baza acestui vot, preşedintele de şedinţă a anunţat că, "pe cale de consecinţă, proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului, precum şi Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 24/2007 sunt respinse definitiv în plenul Senatului".

    3. Proiectul de lege de aprobare trebuia transformat în proiect de lege de respingere, cu acelaşi caracter de lege organică, şi supus votului, iar în situaţia neîntrunirii cvorumului cerut pentru legile organice (minimum 69 de voturi) trebuia reluat votul, în aceeaşi şedinţă sau în altă şedinţă.

    4. Plenul Senatului nu s-a pronunţat asupra unui proiect de lege de respingere cu cvorumul necesar pentru adoptarea unei legi organice, considerându-se, "pe cale de consecinţă", că Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 24/2007 a fost respinsă.

    5. Chiar dacă s-ar admite posibilitatea adoptării unei legi "pe cale de consecinţă", se constată că nu s-a întrunit majoritatea de voturi cerută pentru adoptarea unei legi cu caracter organic, având în vedere că Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 24/2007, reglementând într-o materie rezervată legilor organice, a produs efecte de lege organică. Or, în cazul unei legi organice, încetarea aplicării ei nu se poate face decât tot printr-o lege cu caracter organic, fiind invocată în acest sens Decizia Curţii Constituţionale nr. 545/2006 referitoare la constituţionalitatea Legii camerelor de comerţ şi industrie din România, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 638 din 25 iulie 2006.

1   2   >  

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

Inapoi la Cautare

Comentarii Act

Nu sunt comentarii momentan.

Posteaza pe retele sociale

Pentru a posta un comentariu trebuie sa va autentificati


Daca nu aveti inca un cont si vreti sa va inregistrati dati click aici


Despre Companie

CTCE este liderul national in domeniul software legislativ. Avem o experienta de peste 35 ani in domeniul dezvoltarii de aplicatii software.
(aflati mai multe)

Termeni si Conditii
Comanda LegisPlus
Testeaza LegisPlus
Resurse Lege-Online

Nota CTCE

Continutul, designul, structura, precum si materialele Lege-Online.ro apartin C.T.C.E. - Piatra Neamt si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala.

Intrati in Contact

  • Telefon:
    (0233) 211 020 / (0233) 218 110
  • E-mail:
    office@ctce.ro
  • Adresa:
    Bd. Decebal, nr. 32
    610076, Piatra Neamt, Neamt
    Romania


CTCE - Centrul Teritorial de Calcul Economic

Info

Se încarcã, vã rugãm asteptati.