Inapoi la Cautare

DECIZIE 868 /2020


referitoare la excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 205 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, precum şi ale art. 6 alin. (2) din Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004


Puteti sa consultati o forma actualizata la data 10.05.2021, conform modificarilor publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, apasand butonul Cumpara Act.

Cumparati Actul varianta DOC

Forma la zi
Pret: 13,00 RON cu TVA
Doriti o forma actualizata , la zi (10.05.2021) , a acestui act ? Cumparati acum online, rapid si simplu varianta DOC !

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC



	

┌───────────────────┬──────────────────┐
│Valer Dorneanu │- preşedinte │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Cristian Deliorga │- judecător │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Marian Enache │- judecător │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Daniel Marius Morar│- judecător │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Mona-Maria │- judecător │
│Pivniceru │ │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Gheorghe Stan │- judecător │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Elena-Simina │- judecător │
│Tănăsescu │ │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Varga Attila │- judecător │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Ioniţa Cochinţu │- │
│ │magistrat-asistent│
└───────────────────┴──────────────────┘


    Cu participarea reprezentantului Ministerului Public, procuror Liviu Drăgănescu.

    1. Pe rol se află soluţionarea excepţiei de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 205 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală
, precum şi ale art. 6 alin. (2) din Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004
, excepţie ridicată de Mihail Adrian Tudorancea, în calitate de reprezentant al Cabinetului de avocat Tudorancea Mihail, în Dosarul nr. 1.584/114/2013* al Curţii de Apel Ploieşti - Secţia a II-a civilă, de contencios administrativ şi fiscal şi care formează obiectul Dosarului Curţii Constituţionale nr. 2.983D/2017.

    2. La apelul nominal se constată lipsa părţilor, faţă de care procedura de citare este legal îndeplinită.

    3. Magistratul-asistent referă asupra cauzei şi arată că autorul excepţiei de neconstituţionalitate a depus note scrise, prin care solicită admiterea acesteia.

    4. Cauza fiind în stare de judecată, preşedintele Curţii acordă cuvântul reprezentantului Ministerului Public, care pune concluzii de respingere a excepţiei de neconstituţionalitate, în raport cu jurisprudenţa Curţii Constituţionale în materie, întrucât nu au intervenit elemente noi, care să conducă la schimbarea acesteia.

    CURTEA,

    având în vedere actele şi lucrările dosarului, constată următoarele:

    5. Prin Încheierea din 13 noiembrie 2017, pronunţată în Dosarul nr. 1.584/114/2013*, Curtea de Apel Ploieşti - Secţia a II-a civilă, de contencios administrativ şi fiscal a sesizat Curtea Constituţională cu excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 205 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală
, precum şi ale art. 6 alin. (2) din Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004
, excepţie ridicată de Mihail Adrian Tudorancea întro cauză având ca obiect soluţionarea recursului formulat împotriva unei sentinţe şi a unei încheieri interlocutorii pronunţate de Tribunalul Buzău, prin care s-a admis excepţia autorităţii de lucru judecat.

    6. În motivarea excepţiei de neconstituţionalitate se susţine, în esenţă, că normele criticate dau posibilitatea instanţelor de judecată să refuze ca partea interesată să apeleze la excepţia de nelegalitate prin adresarea directă a cererii către acestea, fără îndeplinirea unei condiţii prealabile suplimentare, respectiv fără a formula o contestaţie fiscală, deşi art. 4 din Legea nr. 554/2004
 nu prevede nicio limitare cu privire la categoria actelor administrative cu caracter individual. Prin urmare, acestea sunt neconstituţionale în măsura în care obstrucţionează dreptul cetăţenilor de a ataca actele administrativ-fiscale direct în faţa instanţei de judecată pe calea excepţiei de nelegalitate şi îi obligă să formuleze mai întâi o contestaţie administrativă, fiind contrare art. 21
, care prevede că jurisdicţiile speciale administrative sunt facultative, precum şi art. 52
 şi art. 126 alin. (6) din Constituţie
, având în vedere faptul că oricine este liber să se adreseze instanţei de judecată, fără a fi condiţionat de îndeplinirea unor proceduri prealabile, şi nu trebuie să existe nicio limitare a dreptului la petiţie, textele constituţionale dând plenitudine de jurisdicţie instanţelor de judecată în ceea ce priveşte controlul judecătoresc.

    7. Curtea de Apel Ploieşti - Secţia a II-a civilă, de contencios administrativ şi fiscal opinează că excepţia de neconstituţionalitate este neîntemeiată, având în vedere jurisprudenţa Curţii Constituţionale cu privire la procedurile administrative prealabile şi la recursul graţios.
1   2   >  

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

Inapoi la Cautare

Comentarii Act

Nu sunt comentarii momentan.

Posteaza pe retele sociale

Pentru a posta un comentariu trebuie sa va autentificati


Daca nu aveti inca un cont si vreti sa va inregistrati dati click aici


Despre Companie

CTCE este liderul national in domeniul software legislativ. Avem o experienta de peste 35 ani in domeniul dezvoltarii de aplicatii software.
(aflati mai multe)

Termeni si Conditii
Comanda LegisPlus
Testeaza LegisPlus
Resurse Lege-Online

Nota CTCE

Continutul, designul, structura, precum si materialele Lege-Online.ro apartin C.T.C.E. - Piatra Neamt si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala.

Intrati in Contact

  • Telefon:
    (0233) 211 020 / (0233) 218 110
  • E-mail:
    office@ctce.ro
  • Adresa:
    Bd. Decebal, nr. 32
    610076, Piatra Neamt, Neamt
    Romania


CTCE - Centrul Teritorial de Calcul Economic

Info

Se încarcã, vã rugãm asteptati.