Inapoi la Cautare

DECIZIE 86 /1995


referitoare la pronunţarea asupra recursului declarat de Duţă Marin împotriva Deciziei Curţii Constituţionale nr. 104 din 2 noiembrie 1994


Puteti sa consultati o forma actualizata la data 22.10.2019, conform modificarilor publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, apasand butonul Cumpara Act.

Cumparati Actul varianta DOC

Forma la zi
Pret: 13,00 RON cu TVA
Doriti o forma actualizata , la zi (22.10.2019) , a acestui act ? Cumparati acum online, rapid si simplu varianta DOC !

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC


    Ioan Muraru - preşedinte

    Costica Bulai - judecător

    Lucian Stangu - judecător

    Florin Bucur Vasilescu - judecător

    Victor Dan Zlatescu - judecător

    Raul Petrescu - procuror

    Gabriela Dragomirescu - magistrat-asistent

    Pe rol pronunţarea asupra recursului declarat de Duta Marin împotriva Deciziei Curţii Constituţionale nr. 104 din 2 noiembrie 1994.

    Dezbaterile au avut loc în şedinţa din 12 septembrie 1995, în prezenta recurentului şi a reprezentantului Ministerului Public, şi au fost consemnate în încheierea de la acea data, când Curtea Constituţională, având nevoie de timp pentru a delibera, a aminat pronunţarea pentru 19 septembrie 1995, pentru 26 septembrie 1995 şi apoi pentru 3 octombrie 1995. La termenul de pronunţare din 3 octombrie 1995, recurentul depune, în copie, acte apreciate ca probe privind neconstituţionalitatea Legii nr. 18/1991.

                    CURTEA,

având în vedere actele şi lucrările dosarului, retine următoarele:

    În Dosarul nr. 4.819/1993 al Tribunalului Prahova, Duta Marin a invocat excepţia de neconstituţionalitate a Legii nr. 18/1991, precum şi a hotărîrilor Guvernului şi a deciziilor prefecturilor date în baza acestei legi, cu care Curtea Constituţională a fost sesizată prin Încheierea din 11 februarie 1994.

    În esenta, în susţinerea excepţiei, arata ca Legea fondului funciar nr. 18/1991: are un caracter politic, în contradictie cu actele colectivizarii-cooperativizarii, fiind în fapt legea desfiinţării cooperaţiei agricole, a decimarii cadrelor agricole şi a distrugerii potenţialului agrar al tarii; este zonala, nu naţionala, deoarece zona montană necooperativizata nu face parte din fondul funciar naţional şi nu se regaseste în registrul agricol; este dubla - Legea nr. 59/1974 şi Decretul-lege nr. 42/1990; are carente tehnice, organizatorice şi juridice, unele în contradictie cu prevederile constituţionale şi ale Declaraţiei Universale a Drepturilor Omului, respectiv cu Convenţia Europeană a drepturilor omului, cu pactele şi convenţiile internaţionale adiacente, şi anume: nu garantează proprietatea şi dreptul la proprietate conform art. 41 şi 135 din Constituţie, comisiile de aplicare a Legii nr. 18/1991, constituite în baza art. 11 şi 26 din Legea nr. 18/1991, neavînd nici o răspundere nici pentru stabilirea dreptului de proprietate funciară, nici pentru nerealizarea activului şi neplata pasivului; nu protejeaza interesele naţionale şi exploatarea resurselor naturale în concordanta cu interesul naţional, potrivit art. 134 din Constituţie; prin prevederile art. 14, 18, 20, 39 şi 43 contravine prevederilor art. 25 din Constituţie privind libera circulaţie, prevederilor art. 13 din Declaraţia Universala a Drepturilor Omului şi celor ale art. 2 din Protocolul nr. 4 la Convenţia europeană a drepturilor omului; prevederile art. 95 şi ale art. 17 alin. 2 din Legea nr. 18/1991 contravin celor ale art. 134 alin. (2) lit. b) şi c) din Constituţie, întrucît necesităţile economiei naţionale se satisfac numai de către exploataţii agricole mari, viabile.

    Cît priveşte hotărârile Guvernului şi deciziile prefecturilor, emise în baza Legii nr. 18/1991, recurentul nu motiveaza neconstituţionalitatea acestora şi nici nu sunt identificate.

    Prin Decizia nr. 104 din 1 noiembrie 1994, Curtea Constituţională a respins ca vadit nefondata excepţia de neconstituţionalitate a Legii nr. 18/1991, precum şi a hotărîrilor Guvernului şi a deciziilor prefecturilor date în baza acestei legi, reţinându-se, în esenta: criticile vizind motivele politice ce au condus la adoptarea Legii nr. 18/1991 sunt inlaturate, deoarece se referă la un proces legislativ anterior Constituţiei din 1991, căruia nu i se poate aplica ordinea constituţională actuala; unica problema care s-ar putea pune în discuţie ar fi contrarietatea legii cu prevederile Constituţiei; dispoziţiile art. 14, 18, 20, 39, 43 şi 94 din Legea nr. 18/1991 se referă la stabilirea domiciliului în localităţile în care titularii au primit teren, ele nefiind în contradictie cu art. 25 din Constituţie, cu art. 13 din Declaraţia Universala a Drepturilor Omului şi cu art. 2 din Protocolul nr. 4 la Convenţia pentru apărarea drepturilor omului şi a libertăţilor fundamentale; art. 95 din Legea nr. 18/1991 nu contravine art. 134 alin. (2) lit. b) şi c) din Constituţie, deoarece acest din urma articol este irelevant în ce priveşte art. 95 din Legea fondului funciar, care are în vedere suprafaţa de teren atribuită cadrelor de specialitate; constituţionalitatea hotărîrilor Guvernului şi a deciziilor prefecturilor nu intră în competenţa de soluţionare a Curţii.
1   2   >  

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

Inapoi la Cautare

Comentarii Act

Nu sunt comentarii momentan.

Posteaza pe retele sociale

Pentru a posta un comentariu trebuie sa va autentificati


Daca nu aveti inca un cont si vreti sa va inregistrati dati click aici


Despre Companie

CTCE este liderul national in domeniul software legislativ. Avem o experienta de peste 35 ani in domeniul dezvoltarii de aplicatii software.
(aflati mai multe)

Termeni si Conditii
Comanda LegisPlus
Testeaza LegisPlus
Resurse Lege-Online

Nota CTCE

Continutul, designul, structura, precum si materialele Lege-Online.ro apartin C.T.C.E. - Piatra Neamt si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala.

Intrati in Contact

  • Telefon:
    (0233) 211 020 / (0233) 218 110
  • E-mail:
    office@ctce.ro
  • Adresa:
    Bd. Decebal, nr. 32
    610076, Piatra Neamt, Neamt
    Romania


CTCE - Centrul Teritorial de Calcul Economic

Info

Se încarcã, vã rugãm asteptati.