Inapoi la Cautare

DECIZIE 844 /2019


referitoare la excepţia de neconstituţionalitate a prevederilor art. 51 alin. (1) lit. f) şi ale art. 67 din Legea nr. 269/2003 privind Statutul Corpului diplomatic şi consular al României


Puteti sa consultati o forma actualizata la data 07.04.2020, conform modificarilor publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, apasand butonul Cumpara Act.

Cumparati Actul varianta DOC

Forma la zi
Pret: 13,00 RON cu TVA
Doriti o forma actualizata , la zi (07.04.2020) , a acestui act ? Cumparati acum online, rapid si simplu varianta DOC !

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC



	

┌───────────────────┬──────────────────┐
│Valer Dorneanu │- preşedinte │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Cristian Deliorga │- judecător │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Daniel Marius Morar│- judecător │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Mona-Maria │- judecător │
│Pivniceru │ │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Gheorghe Stan │- judecător │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Livia Doina Stanciu│- judecător │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Elena-Simina │- judecător │
│Tănăsescu │ │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Varga Atilla │- judecător │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Simina │- │
│Popescu-Marin │magistrat-asistent│
└───────────────────┴──────────────────┘


    Cu participarea reprezentantului Ministerului Public, procuror Liviu Drăgănescu.

    1. Pe rol se află soluţionarea excepţiei de neconstituţionalitate a prevederilor art. 51 alin. (1) lit. f)
 şi ale art. 67 din Legea nr. 269/2003
 privind Statutul Corpului diplomatic şi consular al României, excepţie ridicată de Dănuţ Cristian Matei în Dosarul nr. 6.169/3/2018 al Tribunalului Bucureşti - Secţia a II-a contencios administrativ şi fiscal şi care formează obiectul Dosarului Curţii Constituţionale nr. 1.279D/2018.

    2. La apelul nominal răspunde, pentru partea Ministerul Afacerilor Externe, domnul Radu Avram, consilier juridic, cu delegaţie depusă la dosar. Pentru autorul excepţiei, decedat, domnul Georgescu Radu Mihail, avocat în cadrul Baroului Bucureşti, depune la dosarul cauzei un extras al certificatului de moştenitor emis pe numele soţiei defunctului, doamna Gabriela Constanţa Matei, şi o împuternicire avocaţială din partea acesteia, arătând că se impune introducerea în cauză a moştenitoarei.

    3. Cu privire la acest incident procedural, preşedintele Curţii acordă cuvântul reprezentantului Ministerului Afacerilor Externe, care susţine că nu are cunoştinţă de certificatul de moştenitor. Reprezentantul Ministerului Public susţine că decesul autorului excepţiei nu împietează asupra soluţionării excepţiei de neconstituţionalitate, care este de ordine publică.

    4. Curtea reţine că judecarea excepţiei de neconstituţionalitate nu este condiţionată de intervenţia în procesul din faţa instanţei de fond sau a celei constituţionale a moştenitorilor autorului excepţiei, dat fiind faptul că excepţia de neconstituţionalitate este de ordine publică. Totodată, problemele legate de drepturile succesorale urmează să fie tranşate în litigiul din faţa instanţei judecătoreşti. În consecinţă, consideră cauza în stare de judecată.

    5. Cauza fiind în stare de judecată, preşedintele Curţii acordă cuvântul avocatului prezent, care solicită admiterea criticilor de neconstituţionalitate pentru motivele expuse pe larg în cuprinsul excepţiei de neconstituţionalitate. Susţine, în esenţă, că prevederile art. 51 alin. (1) lit. f)
 şi ale art. 67 din Legea nr. 269/2003
, prin referirile la contractul individual de muncă, încalcă prevederile art. 16 din Constituţie
 şi art. 14 din Convenţia pentru apărarea drepturilor omului şi a libertăţilor fundamentale
, deoarece sunt imprecise şi neclare şi generează confuzii cu privire la raporturile de serviciu ale membrilor Corpului diplomatic şi consular. Arată că, în accepţiunea Legii nr. 269/2003
 şi potrivit Deciziei Curţii Constituţionale nr. 840 din 14 decembrie 2017
, membrii Corpului diplomatic şi consular sunt funcţionari publici, pentru care nu se solicită existenţa unui contract individual de muncă.

    6. Reprezentantul Ministerului Afacerilor Externe solicită respingerea excepţiei de neconstituţionalitate ca neîntemeiată, sens în care susţine, în esenţă, că membrii Corpului diplomatic şi consular al României nu sunt funcţionari publici, ci salariaţi în baza unui contract individual de muncă. Astfel, arată că activitatea membrilor Corpului diplomatic şi consular are o serie de particularităţi, rezultate din chiar specificul muncii care presupune ocuparea de funcţii în străinătate. Or, în cazul funcţionarilor publici desemnaţi pentru efectuarea unei misiuni permanente în străinătate, raportul de serviciu este suspendat de drept, în temeiul art. 94 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 188/1999
 privind Statutul funcţionarilor publici, în forma în vigoare la data sesizării Curţii Constituţionale. A aplica aceste dispoziţii din Legea nr. 188/1999
 şi în cazul membrilor Corpului diplomatic şi consular care ocupă funcţii în străinătate ar însemna că în cazul acestora nu mai există niciun raport juridic obligaţional cu Ministerul Afacerilor Externe şi, prin urmare, nu ar exista o bază juridică a îndeplinirii sarcinilor de serviciu, a acordării drepturilor angajaţilor şi, corelativ, a asumării răspunderii disciplinare şi patrimoniale a angajatului pentru acte/fapte survenite în timpul misiunii. Arată că, în privinţa membrilor Corpului diplomatic şi consular, legiuitorul a stabilit un regim juridic distinct de cel aplicabil funcţionarilor publici, iar forma juridică ce guvernează raporturile de muncă ale acestora este contractul individual de muncă. Depune note scrise.

    7. Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere a excepţiei de neconstituţionalitate ca inadmisibilă, sens în care arată că, în realitate, criticile de neconstituţionalitate vizează aspecte referitoare la interpretarea şi aplicarea legii, ceea ce excedează controlului de constituţionalitate.

    CURTEA,
1   2   >  

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

Inapoi la Cautare

Comentarii Act

Nu sunt comentarii momentan.

Posteaza pe retele sociale

Pentru a posta un comentariu trebuie sa va autentificati


Daca nu aveti inca un cont si vreti sa va inregistrati dati click aici


Despre Companie

CTCE este liderul national in domeniul software legislativ. Avem o experienta de peste 35 ani in domeniul dezvoltarii de aplicatii software.
(aflati mai multe)

Termeni si Conditii
Comanda LegisPlus
Testeaza LegisPlus
Resurse Lege-Online

Nota CTCE

Continutul, designul, structura, precum si materialele Lege-Online.ro apartin C.T.C.E. - Piatra Neamt si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala.

Intrati in Contact

  • Telefon:
    (0233) 211 020 / (0233) 218 110
  • E-mail:
    office@ctce.ro
  • Adresa:
    Bd. Decebal, nr. 32
    610076, Piatra Neamt, Neamt
    Romania


CTCE - Centrul Teritorial de Calcul Economic

Info

Se încarcã, vã rugãm asteptati.