Inapoi la Cautare

DECIZIE 829 /2018


referitoare la excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 34 alin. (1) şi art. 47 alin. (1) şi (5) din Legea nr. 334/2006 privind finanţarea activităţii partidelor politice şi a campaniilor electorale


Puteti sa consultati o forma actualizata la data 19.09.2019, conform modificarilor publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, apasand butonul Cumpara Act.

Cumparati Actul varianta DOC

Forma la zi
Pret: 13,00 RON cu TVA
Doriti o forma actualizata , la zi (19.09.2019) , a acestui act ? Cumparati acum online, rapid si simplu varianta DOC !

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC


	

┌───────────────────┬──────────────────┐
│Valer Dorneanu │- preşedinte │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Marian Enache │- judecător │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Petre Lăzăroiu │- judecător │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Mircea Ştefan Minea│- judecător │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Daniel Marius Morar│- judecător │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Mona-Maria │- judecător │
│Pivniceru │ │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Livia Doina Stanciu│- judecător │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Simona-Maya │- judecător │
│Teodoroiu │ │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Varga Attila │- judecător │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Ioana Marilena │- │
│Chiorean │magistrat-asistent│
└───────────────────┴──────────────────┘


    Cu participarea reprezentantului Ministerului Public, procuror Liviu Drăgănescu.

    1. Pe rol se află soluţionarea excepţiei de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 34 alin. (1)
 şi art. 47 alin. (1)
 şi (5) din Legea nr. 334/2006
 privind finanţarea activităţii partidelor politice şi a campaniilor electorale, excepţie ridicată de Ionel Doru Budeanu în Dosarul nr. 2.780/86/2016 al Curţii de Apel Suceava - Secţia de contencios administrativ şi fiscal şi care formează obiectul Dosarului Curţii Constituţionale nr. 1.987D/2017.

    2. La apelul nominal se constată lipsa părţilor. Procedura de citare este legal îndeplinită.

    3. Având cuvântul, reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere, ca neîntemeiată, a excepţiei de neconstituţionalitate, întrucât dispoziţiile de lege criticate nu contravin prevederilor invocate din Constituţie. Referitor la dispoziţiile art. 47 alin. (5) din Lege nr. 334/2006
 invocă jurisprudenţa Curţii Constituţionale.

    CURTEA,

    având în vedere actele şi lucrările dosarului, constată următoarele:

    4. Prin Încheierea din 7 iunie 2017, pronunţată în Dosarul nr. 2.780/86/2016, Curtea de Apel Suceava - Secţia de contencios administrativ şi fiscal a sesizat Curtea Constituţională cu excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 34 alin. (1) ş
i art. 47 alin. (1)
 şi (5) din Legea nr. 334/2006
. Excepţia de neconstituţionalitate a fost ridicată de reclamantul Ionel Doru Budeanu, într-o cauză de contencios administrativ având ca obiect soluţionarea recursului împotriva Sentinţei nr. 138 din 20 octombrie 2016, pronunţată de Tribunalul Suceava, prin care s-a respins acţiunea privind anularea parţială a procesului-verbal al comisiei de validare a Consiliului Local al Oraşului Salcea, în ceea ce priveşte menţiunea „în cazul consilierului independent Budeanu Ionel Doru nu se validează mandatul deoarece până la data şedinţei nu este depus avizul AEP privind depunerea raportului financiar de venituri şi cheltuieli de un mandatar financiar autorizat“.

    5. În motivarea excepţiei de neconstituţionalitate, autorul acesteia susţine că prevederile de lege criticate contravin dispoziţiilor constituţionale ale art. 16 alin. (4)
 „care reglementează dreptul de a fi ales“, deoarece impun condiţii excesive referitoare la încheierea unui contract cu un mandatar financiar. Or, autorul excepţiei susţine că, fiind preot, a considerat de cuviinţă să nu realizeze o campanie electorală activă, precum formaţiunile politice. Astfel, nu a folosit materiale electorale şi nu a organizat dezbateri politice, motiv pentru care nu a realizat nicio cheltuială şi, în consecinţă, nu a avut nevoie de venituri sau contribuţii. Prin urmare, nu a fost nevoie să îşi desemneze un mandatar financiar. Ar fi excesiv şi ilogic să desemneze un mandatar financiar pentru cheltuieli şi venituri de 0 lei, mai ales în condiţiile în care art. 34 alin. (8)
 şi (9) din Legea nr. 334/2006
 prevede că „Pot fi desemnate ca mandatari financiari coordonatori numai persoanele fizice care au calitatea de expert contabil sau contabil autorizat, respectiv numai persoanele juridice care oferă servicii specializate de contabilitate.“ şi că „Partidele politice, alianţele politice şi candidaţii independenţi care au desemnat mandatari financiari care nu au calitatea de expert contabil sau contabil autorizat au obligaţia de a încheia contract de asistenţă de specialitate cu persoane fizice autorizate sau persoane juridice, specializate în oferirea de servicii de contabilitate.“ Potrivit acestor dispoziţii de lege, doar persoanele cu o anumită specializare pot îndeplini această calitate, de mandatar financiar, ceea ce presupune remunerarea acestora. Este dincolo de orice raţionament logic să plăteşti mandatarul financiar pentru a evidenţia venituri şi cheltuieli de 0 lei. Prin urmare, depunerea raportului detaliat al veniturilor şi cheltuielilor în cuantum de 0 lei, fără ca acesta să fie semnat de un mandatar financiar, nu poate conduce la invalidarea mandatului, o astfel de măsură caracterizată de un formalism dus la extrem nefiind în spiritul art. 16 alin. (4) din Constituţie
, „care reglementează dreptul de a fi ales“.

    6. Curtea de Apel Suceava - Secţia de contencios administrativ şi fiscal şi-a exprimat opinia în sensul caracterului neîntemeiat al excepţiei, deoarece art. 16 alin. (4) din Constituţie
1   2   >  

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

Inapoi la Cautare

Comentarii Act

Nu sunt comentarii momentan.

Posteaza pe retele sociale

Pentru a posta un comentariu trebuie sa va autentificati


Daca nu aveti inca un cont si vreti sa va inregistrati dati click aici


Despre Companie

CTCE este liderul national in domeniul software legislativ. Avem o experienta de peste 35 ani in domeniul dezvoltarii de aplicatii software.
(aflati mai multe)

Termeni si Conditii
Comanda LegisPlus
Testeaza LegisPlus
Resurse Lege-Online

Nota CTCE

Continutul, designul, structura, precum si materialele Lege-Online.ro apartin C.T.C.E. - Piatra Neamt si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala.

Intrati in Contact

  • Telefon:
    (0233) 211 020 / (0233) 218 110
  • E-mail:
    office@ctce.ro
  • Adresa:
    Bd. Decebal, nr. 32
    610076, Piatra Neamt, Neamt
    Romania


CTCE - Centrul Teritorial de Calcul Economic

Info

Se încarcã, vã rugãm asteptati.