Inapoi la Cautare

DECIZIE 789 /2015


referitoare la excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 77/2011 privind stabilirea unei contribuţii pentru finanţarea unor cheltuieli în domeniul sănătăţii, în ansamblul său, şi, în special, ale art. 1, art. 3, art. 5 şi art. 6 din acelaşi act normativ, astfel cum a fost modificată şi completată de Ordonanţa Guvernului nr. 17/2012 privind reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare


Puteti sa consultati o forma actualizata la data 23.10.2019, conform modificarilor publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, apasand butonul Cumpara Act.

Cumparati Actul varianta DOC

Forma la zi
Pret: 13,00 RON cu TVA
Doriti o forma actualizata , la zi (23.10.2019) , a acestui act ? Cumparati acum online, rapid si simplu varianta DOC !

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC



	

    Augustin Zegrean - preşedinte
    Valer Dorneanu - judecător
    Petre Lăzăroiu - judecător
    Mircea Ştefan Minea - judecător
    Daniel Marius Morar - judecător
    Mona-Maria Pivniceru - judecător
    Puskas Valentin Zoltan - judecător
    Simona-Maya Teodoroiu - judecător
    Tudorel Toader - judecător
    Bianca Drăghici - magistrat-asistent


    Cu participarea reprezentantului Ministerului Public, procuror Ştefania Sofronea.

    1. Pe rol se află soluţionarea excepţiei de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 1, art. 3, art. 5 şi art. 6 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 77/2011 privind stabilirea unor contribuţii pentru finanţarea unor cheltuieli în domeniul sănătăţii, excepţie ridicată de "Sintofarm" - S.A., cu sediul în Bucureşti, în Dosarul nr. 3.111/3/2014 al Tribunalului Bucureşti - Secţia a II-a contencios administrativ şi fiscal şi care formează obiectul Dosarului Curţii Constituţionale nr. 663/D2015.

    2. La apelul nominal răspunde, pentru partea Casa Naţională de Asigurări de Sănătate, consilierul juridic Constantin Robert Niculae, cu delegaţie depusă la dosar. Lipsesc celelalte părţi, faţă de care procedura de citare este legal îndeplinită.

    3. Magistratul-asistent referă asupra cauzei şi arată că, la dosar, partea Agenţia Naţională de Administrare Fiscală a depus concluzii scrise prin care solicită respingerea excepţiei de neconstituţionalitate.

    4. Preşedintele dispune să se facă apelul şi în dosarele nr. 842D/2015 şi nr. 920D/2015, având ca obiect excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 77/2011 privind stabilirea unei contribuţii pentru finanţarea unor cheltuieli în domeniul sănătăţii, în ansamblul său, şi, în special, ale art. 1 şi art. 3 din acelaşi act normativ, excepţie ridicată de "Labormed-Pharma" - S.A. şi "Infomed Fluids" - S.R.L., ambele cu sediul în Bucureşti, în dosarele nr. 6.863/2/2014 şi nr. 7.537/2/2014 ale Curţii de Apel Bucureşti - Secţia a VIII-a contencios administrativ şi fiscal.

    5. La apelul nominal răspund, pentru autoarele excepţiei, avocat Dragoş Bogdan, cu împuternicire avocaţială depusă la dosar, şi consilier juridic Constantin Robert Niculae, pentru partea Casa Naţională de Asigurări de Sănătate. Procedura de citare este legal îndeplinită.

    6. Magistratul-asistent referă asupra cauzei şi arată că, în Dosarul nr. 842D/2015, partea Casa Naţională de Asigurări de Sănătate a depus concluzii scrise prin care solicită respingerea excepţiei de neconstituţionalitate.

    7. Curtea, având în vedere obiectul cauzelor, pune în discuţie, din oficiu, conexarea acestora.

    8. Părţile prezente şi reprezentantul Ministerului Public sunt de acord cu conexarea dosarelor.

    9. Curtea, în temeiul art. 53 alin. (5) din Legea nr. 47/1992 privind organizarea şi funcţionarea Curţii Constituţionale, dispune conexarea dosarelor nr. 842D/2015 şi nr. 920D/2015 la Dosarul nr. 663D/2015, care este primul înregistrat.

    10. Cauza fiind în stare de judecată, preşedintele Curţii acordă cuvântul reprezentantului autoarelor excepţiei "Labormed-Pharma" - S.A. şi "Infomed Fluids" - S.R.L., ambele cu sediul în Bucureşti, care susţine admiterea excepţiei de neconstituţionalitate. În acest sens apreciază, în esenţă, că această contribuţie clawback este stabilită, profund neconstituţional, în funcţie nu doar de veniturile deţinătorilor de APP, ci şi de veniturile şi activitatea altor persoane. De asemenea consideră că există două contribuţii menite să acopere aceeaşi nevoie bugetară. Prima dintre ele este o contribuţie generală, stabilită transparent şi aplicată previzibil, în funcţie de veniturile persoanei. Cea de-a doua este o contribuţie specială, impusă doar anumitor persoane - deţinătorii de APP, stabilită nu doar în funcţie de veniturile obţinute de aceştia ca urmare a APP-urilor deţinute, ci şi în funcţie de veniturile altor persoane - distribuitorii şi farmaciile, stabilită retroactiv. Totodată, susţine lipsa proporţionalităţii şi echităţii modului de stabilire al contribuţiei clawback, întrucât distribuitorii şi farmaciile, ca şi deţinătorii de APP-uri, contribuie la crearea deficitului menit a fi acoperit de contribuţia clawback şi au o serie de avantaje financiare: primesc direct sumele de la casele de asigurări, au certitudinea decontării serviciilor lor în legătură cu aceste medicamente, precum şi certitudinea încasării contravalorii, ca urmare a relaţiei directe cu casa de asigurări. Depune concluzii scrise şi un set de înscrisuri.

    11. Reprezentantul Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate susţine respingerea excepţiei de neconstituţionalitate. Sintetizând, arată că instanţa de contencios constituţional s-a mai pronunţat asupra constituţionalităţii dispoziţiilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 77/2011, din perspectiva unor critici asemănătoare, statuând conformitatea acestora cu prevederile Legii fundamentale, şi nu au intervenit elemente noi de natură să determine schimbarea jurisprudenţei Curţii. În acest sens menţionează Decizia nr. 665 din 12 noiembrie 2014.

    12. Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere a excepţiei de neconstituţionalitate ca neîntemeiată, sens în care invocă deciziile Curţii Constituţionale nr. 268 din 7 mai 2014 şi nr. 484 din 25 septembrie 2014.

                                    CURTEA,
1   2   >  

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

Inapoi la Cautare

Comentarii Act

Nu sunt comentarii momentan.

Posteaza pe retele sociale

Pentru a posta un comentariu trebuie sa va autentificati


Daca nu aveti inca un cont si vreti sa va inregistrati dati click aici


Despre Companie

CTCE este liderul national in domeniul software legislativ. Avem o experienta de peste 35 ani in domeniul dezvoltarii de aplicatii software.
(aflati mai multe)

Termeni si Conditii
Comanda LegisPlus
Testeaza LegisPlus
Resurse Lege-Online

Nota CTCE

Continutul, designul, structura, precum si materialele Lege-Online.ro apartin C.T.C.E. - Piatra Neamt si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala.

Intrati in Contact

  • Telefon:
    (0233) 211 020 / (0233) 218 110
  • E-mail:
    office@ctce.ro
  • Adresa:
    Bd. Decebal, nr. 32
    610076, Piatra Neamt, Neamt
    Romania


CTCE - Centrul Teritorial de Calcul Economic

Info

Se încarcã, vã rugãm asteptati.