Inapoi la Cautare

DECIZIE 785 /2019


referitoare la excepţia de neconstituţionalitate a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 51/2019 pentru modificarea şi completarea unor acte normative în domeniul transportului de persoane


Puteti sa consultati o forma actualizata la data 24.11.2020, conform modificarilor publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, apasand butonul Cumpara Act.

Cumparati Actul varianta DOC

Forma la zi
Pret: 13,00 RON cu TVA
Doriti o forma actualizata , la zi (24.11.2020) , a acestui act ? Cumparati acum online, rapid si simplu varianta DOC !

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC



	

┌──────────────┬───────────────────────┐
│Valer Dorneanu│- preşedinte │
├──────────────┼───────────────────────┤
│Cristian │- judecător │
│Deliorga │ │
├──────────────┼───────────────────────┤
│Marian Enache │- judecător │
├──────────────┼───────────────────────┤
│Daniel Marius │- judecător │
│Morar │ │
├──────────────┼───────────────────────┤
│Mona-Maria │- judecător │
│Pivniceru │ │
├──────────────┼───────────────────────┤
│Gheorghe Stan │- judecător │
├──────────────┼───────────────────────┤
│Livia Doina │- judecător │
│Stanciu │ │
├──────────────┼───────────────────────┤
│Elena-Simina │- judecător │
│Tănăsescu │ │
├──────────────┼───────────────────────┤
│Varga Attila │- judecător │
├──────────────┼───────────────────────┤
│Marieta Safta │- │
│ │prim-magistrat-asistent│
└──────────────┴───────────────────────┘


    1. Pe rol se află soluţionarea excepţiei de neconstituţionalitate a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 51/2019
 pentru modificarea şi completarea unor acte normative în domeniul transportului de persoane, excepţie ridicată direct de Avocatul Poporului, în temeiul art. 146 lit. d) teza finală din Constituţie
, şi care constituie obiectul Dosarului Curţii Constituţionale nr. 2.302D/2019.

    2. Dezbaterile au avut loc la data de 17 octombrie 2019, cu participarea reprezentantului autorului excepţiei, doamna Emma Turtoi, şef Serviciu contencios, şi a reprezentantului Ministerului Public, procuror Ioan-Sorin-Daniel Chiriazi, şi au fost consemnate în încheierea de şedinţă de la acea dată, când, pentru a se lua cunoştinţă de concluziile scrise depuse la termenul de judecată de reprezentantul Ministerului Public şi pentru o mai bună studiere a problemelor ce formează obiectul cauzei, în temeiul dispoziţiilor art. 57
 şi ale art. 58 alin. (3) din Legea nr. 47/1992
, precum şi ale art. 396 din Codul de procedură civilă
, Curtea a amânat pronunţarea pentru data de 28 noiembrie 2019, când a pronunţat prezenta decizie.

    CURTEA,

    având în vedere actele şi lucrările dosarului, constată următoarele:

    3. Prin Adresa nr. 13.497 din 7 august 2019, înregistrată la Curtea Constituţională cu nr. 6401 din 7 august 2019, în temeiul art. 146 lit. d) teza finală din Constituţie
 şi al art. 32 din Legea nr. 47/1992
, Avocatul Poporului a sesizat direct Curtea Constituţională cu excepţia de neconstituţionalitate a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 51/2019
 pentru modificarea şi completarea unor acte normative în domeniul transportului de persoane.

    4. În motivarea excepţiei de neconstituţionalitate Avocatul Poporului a procedat la structurarea criticilor în motive de neconstituţionalitate extrinsecă şi, respectiv, intrinsecă.

    5. Sub aspectul neconstituţionalităţii extrinseci, se susţine că adoptarea ordonanţei de urgenţă analizate încalcă dispoziţiile art. 61 alin. (1) din Constituţie
 privind rolul Parlamentului, precum şi principiul separaţiei puterilor consacrat prin art. 1 alin. (4) din Constituţie
, texte constituţionale care stabilesc interdicţia alterării sau contracarării voinţei exprimate de către Parlament prin adoptarea unei legi. Astfel, eliminarea serviciilor de transport rutier de persoane, contra cost, din sfera serviciilor publice contravine voinţei legiuitorului primar care, în mod tradiţional, a considerat serviciile de transport de persoane, contra cost, ca fiind servicii publice. Voinţa suverană a legiuitorului privind regimul serviciilor publice este reflectată în trei acte normative care stabilesc cadrul legal privind serviciile publice: Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004
, cu modificările şi completările ulterioare, care defineşte serviciul public, Legea serviciilor publice de transport persoane în unităţile administrativ-teritoriale nr. 92/2007
, lege a cărei modificare se produce prin ordonanţa de urgenţă supusă controlului de constituţionalitate, şi Legea nr. 328/2018
 pentru modificarea şi completarea Legii serviciilor de transport public local nr. 92/2007
, act normativ care stabilea o serie de principii pentru serviciul public de transport local şi judeţean de persoane, redate în cuprinsul sesizării.
1   2   >  

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

Inapoi la Cautare

Comentarii Act

Nu sunt comentarii momentan.

Posteaza pe retele sociale

Pentru a posta un comentariu trebuie sa va autentificati


Daca nu aveti inca un cont si vreti sa va inregistrati dati click aici


Despre Companie

CTCE este liderul national in domeniul software legislativ. Avem o experienta de peste 35 ani in domeniul dezvoltarii de aplicatii software.
(aflati mai multe)

Termeni si Conditii
Comanda LegisPlus
Testeaza LegisPlus
Resurse Lege-Online

Nota CTCE

Continutul, designul, structura, precum si materialele Lege-Online.ro apartin C.T.C.E. - Piatra Neamt si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala.

Intrati in Contact

  • Telefon:
    (0233) 211 020 / (0233) 218 110
  • E-mail:
    office@ctce.ro
  • Adresa:
    Bd. Decebal, nr. 32
    610076, Piatra Neamt, Neamt
    Romania


CTCE - Centrul Teritorial de Calcul Economic

Info

Se încarcã, vã rugãm asteptati.