Inapoi la Cautare

DECIZIE 756 /2020


referitoare la excepţia de neconstituţionalitate a prevederilor art. 83 alin. (1) din Legea nr. 208/2015 privind alegerea Senatului şi a Camerei Deputaţilor, precum şi pentru organizarea şi funcţionarea Autorităţii Electorale Permanente


Puteti sa consultati o forma actualizata la data 07.03.2021, conform modificarilor publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, apasand butonul Cumpara Act.

Cumparati Actul varianta DOC

Forma la zi
Pret: 13,00 RON cu TVA
Doriti o forma actualizata , la zi (07.03.2021) , a acestui act ? Cumparati acum online, rapid si simplu varianta DOC !

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC


	

┌───────────────────┬──────────────────┐
│Valer Dorneanu │- preşedinte │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Cristian Deliorga │- judecător │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Marian Enache │- judecător │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Daniel-Marius Morar│- judecător │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Mona-Maria │- judecător │
│Pivniceru │ │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Gheorghe Stan │- judecător │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Livia Doina Stanciu│- judecător │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Elena-Simina │- judecător │
│Tănăsescu │ │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Varga Attila │- judecător │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Simina │- │
│Popescu-Marin │magistrat-asistent│
└───────────────────┴──────────────────┘


    Cu participarea reprezentantului Ministerului Public, procuror Loredana Brezeanu.

    1. Pe rol se află soluţionarea excepţiei de neconstituţionalitate a prevederilor art. 83 alin. (1) din Legea nr. 208/2015
 privind alegerea Senatului şi a Camerei Deputaţilor, precum şi pentru organizarea şi funcţionarea Autorităţii Electorale Permanente, excepţie ridicată de Gabriel Dănuţ Barbir în Dosarul nr. 170/334/2019 al Judecătoriei Vatra Dornei şi care formează obiectul Dosarului Curţii Constituţionale nr. 1.039D/2019.

    2. La apelul nominal răspunde personal autorul excepţiei. Procedura de citare este legal îndeplinită.

    3. Magistratul-asistent referă asupra cauzei şi arată că autorul excepţiei a transmis la dosar note scrise prin care, în esenţă, susţine admiterea criticilor de neconstituţionalitate, menţionând că, potrivit înscrisului intitulat „concluzii scrise“ înregistrat la Dosarul nr. 170/334/2019 al Judecătoriei Vatra Dornei, a solicitat sesizarea Curţii Constituţionale cu excepţia de neconstituţionalitate a prevederilor „art. 83 alin. (1) din Legea nr. 208/2015
, la care se adaugă prevederile de la literele a)
, b)
 şi c) din alin. (3)
 din aceeaşi lege, corelat cu art. 37 alin. (1) din Legea nr. 3/2000
, ambele raportate la art. 4 din Legea nr. 3/2000
“, ansamblu raportat la prevederile art. 1 din Protocolul adiţional nr. 12
 la Convenţia
 pentru apărarea drepturilor omului şi a libertăţilor fundamentale, invocat prin prisma art. 20 alin. (2) din Constituţie
.

    4. Cauza fiind în stare de judecată, preşedintele Curţii acordă cuvântul autorului excepţiei, care solicită admiterea criticilor de neconstituţionalitate, sens în care susţine, în esenţă, că legislaţia actuală privind actele de identitate, pe baza cărora cetăţenii îşi pot exercita dreptul de vot, este perfectibilă. Arată că nu a putut vota la „referendumul pentru familie“ din 6 şi 7 octombrie 2018 şi că este necesară înlăturarea oricărei discriminări, astfel cum prevede Protocolul nr. 12
 la Convenţia
 pentru apărarea drepturilor omului. Referitor la art. 83 alin. (1) din Legea nr. 208/2015
, susţine că există un vid legislativ, de vreme ce livretul militar nu este menţionat printre actele la care prevederile legale invocate fac referire, iar Curtea Constituţională este în drept să stabilească dacă aceste prevederi legale sunt conforme Constituţiei
. De asemenea, invocă o serie de aspecte referitoare la situaţia de fapt în legătură cu utilizarea livretului militar.

    5. Reprezentantul Ministerului Public arată că este inadmisibilă completarea obiectului excepţiei de neconstituţionalitate direct în faţa Curţii Constituţionale, limitele învestirii fiind stabilite prin încheierea de sesizare a Judecătoriei Vatra Dornei. De asemenea, pune concluzii de respingere, ca inadmisibilă, a excepţiei de neconstituţionalitate, sens în care arată că, în realitate, criticile formulate vizează o omisiune legislativă, a cărei soluţionare excedează competenţei Curţii Constituţionale.

    6. Având cuvântul în replică, autorul excepţiei arată că nu a susţinut completarea dispoziţiilor legale criticate de către Curtea Constituţională, ci doar a semnalat vidul legislativ existent.

1   2   >  

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

Inapoi la Cautare

Comentarii Act

Nu sunt comentarii momentan.

Posteaza pe retele sociale

Pentru a posta un comentariu trebuie sa va autentificati


Daca nu aveti inca un cont si vreti sa va inregistrati dati click aici


Despre Companie

CTCE este liderul national in domeniul software legislativ. Avem o experienta de peste 35 ani in domeniul dezvoltarii de aplicatii software.
(aflati mai multe)

Termeni si Conditii
Comanda LegisPlus
Testeaza LegisPlus
Resurse Lege-Online

Nota CTCE

Continutul, designul, structura, precum si materialele Lege-Online.ro apartin C.T.C.E. - Piatra Neamt si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala.

Intrati in Contact

  • Telefon:
    (0233) 211 020 / (0233) 218 110
  • E-mail:
    office@ctce.ro
  • Adresa:
    Bd. Decebal, nr. 32
    610076, Piatra Neamt, Neamt
    Romania


CTCE - Centrul Teritorial de Calcul Economic

Info

Se încarcã, vã rugãm asteptati.