Inapoi la Cautare

DECIZIE 747 /2018


referitoare la excepţia de neconstituţionalitate a prevederilor art. 16 alin. (2) lit. d) din Ordonanţa Guvernului nr. 24/2011 privind unele măsuri în domeniul evaluării bunurilor


Puteti sa consultati o forma actualizata la data 01.03.2021, conform modificarilor publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, apasand butonul Cumpara Act.

Cumparati Actul varianta DOC

Forma la zi
Pret: 13,00 RON cu TVA
Doriti o forma actualizata , la zi (01.03.2021) , a acestui act ? Cumparati acum online, rapid si simplu varianta DOC !

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

, încheierea de sesizare a fost comunicată preşedinţilor celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului şi Avocatului Poporului, pentru a-şi exprima punctele de vedere asupra excepţiei de neconstituţionalitate.

    9. Guvernul apreciază că excepţia de neconstituţionalitate a prevederilor de lege criticate este neîntemeiată. În opinia sa, nemulţumirile reclamantului nu constituie veritabile critici de neconstituţionalitate, ci vizează, de fapt, o completare a textului normei criticate, în sensul introducerii în cuprinsul acestuia a unei circumstanţieri privind natura infracţiunilor săvârşite cu intenţie pentru care s-a pronunţat o condamnare definitivă, ce are drept consecinţă pierderea calităţii de membru al ANEVAR. În raport cu prevederile constituţionale invocate, consideră că excepţia de neconstituţionalitate este neîntemeiată. Astfel, prin norma criticată se urmăreşte să se asigure exercitarea profesiei de evaluator autorizat de persoane care, pe lângă calităţile profesionale necesare, să dispună şi de credibilitate morală, respectiv de capacitatea de a se manifesta cu obiectivitate, independent de interferenţe exterioare care pot apărea la un moment dat, scopul final al normei fiind protejarea utilizatorilor rapoartelor de evaluare. Arată că prin pierderea calităţii de membru nu se aduce atingere dreptului la muncă şi, pe cale de consecinţă, nu se poate reţine restrângerea exerciţiului vreunui drept sau al vreunei libertăţi fundamentale.

    10. Avocatul Poporului opinează în sensul constituţionalităţii prevederilor de lege criticate. Arată că pierderea calităţii de membru titular al ANEVAR în momentul în care persoana este condamnată definitiv pentru săvârşirea unei infracţiuni cu intenţie nu poate fi privită ca o restrângere nejustificată a dreptului la muncă sau a alegerii libere a profesiei, având în vedere faptul că activitatea desfăşurată de evaluatori se realizează într-un domeniu de interes public general. În privinţa dispoziţiilor art. 53 alin. (1) din Constituţie
, consideră că îngrădirea instituită de legiuitor este proporţională cu măsura luată, în condiţiile în care pierderea calităţii de membru titular are loc în momentul în care persoana este condamnată definitiv pentru săvârşirea unei infracţiuni cu intenţie.

    11. Preşedinţii celor două Camere ale Parlamentului nu au comunicat punctele lor de vedere asupra excepţiei de neconstituţionalitate.

    CURTEA,

    examinând încheierea de sesizare, punctele de vedere ale Guvernului şi Avocatului Poporului, raportul întocmit de judecătorul-raportor, notele scrise depuse la dosar, concluziile procurorului, dispoziţiile legale criticate, raportate la prevederile Constituţiei
, precum şi Legea nr. 47/1992
, reţine următoarele:

    12. Curtea Constituţională a fost legal sesizată şi este competentă, potrivit dispoziţiilor art. 146 lit. d) din Constituţie
, precum şi ale art. 1 alin. (2)
, ale art. 2
, 3
, 10
 şi 29 din Legea nr. 47/1992
, să soluţioneze excepţia de neconstituţionalitate.

    13. Obiectul excepţiei de neconstituţionalitate îl reprezintă prevederile art. 16 alin. (2) lit. d) din Ordonanţa Guvernului nr. 24/2011
 privind unele măsuri în domeniul evaluării bunurilor, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 628 din 2 septembrie 2011, aprobată cu modificări prin Legea nr. 99/2013
, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 213 din 15 aprilie 2013, care au următorul conţinut normativ: „Calitatea de membru titular se pierde dacă persoana se află în oricare dintre următoarele situaţii: (...) d) este condamnată definitiv pentru săvârşirea unei infracţiuni cu intenţie“.

    14. În opinia autorului excepţiei, textul de lege criticat contravine prevederilor din Constituţie
 cuprinse în art. 41
 - Munca şi protecţia socială a muncii şi art. 53
<   1   2   3   >  

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

Inapoi la Cautare

Comentarii Act

Nu sunt comentarii momentan.

Posteaza pe retele sociale

Pentru a posta un comentariu trebuie sa va autentificati


Daca nu aveti inca un cont si vreti sa va inregistrati dati click aici


Despre Companie

CTCE este liderul national in domeniul software legislativ. Avem o experienta de peste 35 ani in domeniul dezvoltarii de aplicatii software.
(aflati mai multe)

Termeni si Conditii
Comanda LegisPlus
Testeaza LegisPlus
Resurse Lege-Online

Nota CTCE

Continutul, designul, structura, precum si materialele Lege-Online.ro apartin C.T.C.E. - Piatra Neamt si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala.

Intrati in Contact

  • Telefon:
    (0233) 211 020 / (0233) 218 110
  • E-mail:
    office@ctce.ro
  • Adresa:
    Bd. Decebal, nr. 32
    610076, Piatra Neamt, Neamt
    Romania


CTCE - Centrul Teritorial de Calcul Economic

Info

Se încarcã, vã rugãm asteptati.