Inapoi la Cautare

DECIZIE 729 /2018


referitoare la excepţia de neconstituţionalitate a prevederilor art. 127 alin. (2) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, forma în vigoare anterioară Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 109/2009


Puteti sa consultati o forma actualizata la data 01.08.2021, conform modificarilor publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, apasand butonul Cumpara Act.

Cumparati Actul varianta DOC

Forma la zi
Pret: 13,00 RON cu TVA
Doriti o forma actualizata , la zi (01.08.2021) , a acestui act ? Cumparati acum online, rapid si simplu varianta DOC !

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC


	

┌───────────────────┬──────────────────┐
│Valer Dorneanu │- preşedinte │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Marian Enache │- judecător │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Petre Lăzăroiu │- judecător │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Mircea Ştefan Minea│- judecător │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Daniel Marius Morar│- judecător │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Mona-Maria │- judecător │
│Pivniceru │ │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Livia Doina Stanciu│- judecător │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Simona-Maya │- judecător │
│Teodoroiu │ │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Varga Attila │- judecător │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Ingrid Alina Tudora│- │
│ │magistrat-asistent│
└───────────────────┴──────────────────┘


    Cu participarea reprezentantului Ministerului Public, procuror Chiriazi Ioan Sorin Daniel.

    1. Pe rol se află soluţionarea excepţiei de neconstituţionalitate a prevederilor art. 127 alin. (2) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal
, forma în vigoare anterioară Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 109/2009
, excepţie ridicată de Hrisi Corina Tulică în Dosarul nr. 6.957/2/2010* al Curţii de Apel Bucureşti - Secţia a VIII-a contencios administrativ şi fiscal. Excepţia formează obiectul Dosarului Curţii Constituţionale nr. 1.480D/2017.

    2. La apelul nominal lipsesc părţile. Procedura de citare este legal îndeplinită.

    3. Magistratul-asistent referă asupra cauzei şi arată că partea Agenţia Naţională de Administrare Fiscală a depus la dosar concluzii scrise, prin care solicită respingerea, ca nefondată, a excepţiei de neconstituţionalitate.

    4. Cauza fiind în stare de judecată, preşedintele acordă cuvântul reprezentantului Ministerului Public, care pune concluzii de respingere, ca neîntemeiată, a excepţiei de neconstituţionalitate, sens în care invocă jurisprudenţa în materie a Curţii Constituţionale, exemplu fiind Decizia nr. 2 din 17 ianuarie 2013
 şi Decizia nr. 695 din 20 octombrie 2015
.

    CURTEA,

    având în vedere actele şi lucrările dosarului, reţine următoarele:

    5. Prin Sentinţa civilă nr. 3.566 din 16 noiembrie 2016, pronunţată în Dosarul nr. 6.957/2/2010* al Curţii de Apel Bucureşti - Secţia a VIII-a contencios administrativ şi fiscal, Curtea Constituţională a fost sesizată cu excepţia de neconstituţionalitate a prevederilor art. 127 alin. (2) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal
, forma în vigoare anterioară Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 109/2009
. Excepţia a fost invocată de Hrisi Corina Tulică cu ocazia soluţionării unei cauze având ca obiect anularea unui act administrativ.

    6. În motivarea excepţiei de neconstituţionalitate, autoarea acesteia susţine că art. 127 alin. (2) ultima teză din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal
, potrivit căreia „constituie activitate economică exploatarea bunurilor corporale sau necorporale în scopul obţinerii de venituri cu caracter de continuitate“, este singurul temei legal pentru care organele fiscale au stabilit în sarcina sa obligaţia de plată a TVA. Apreciază că o astfel de reglementare legală, cu o ipoteză normativă atât de largă şi nedefinită, este în mod vădit insuficientă pentru a asigura previzibilitatea determinării domeniilor în care este incidentă aplicarea TVA. În acest context arată că un text legal trebuie să respecte anumite standarde normative, de natură să asigure previzibilitatea aplicării sale, fiind consacrat principiul constituţional prin intermediul căruia Curtea a subliniat de nenumărate ori că o prevedere legală, pentru a fi în concordanţă cu Constituţia, trebuie să fie previzibilă şi neechivocă.

    7. Apreciază, de asemenea, că decizia de impunere constituie în mod evident o atingere adusă dreptului de proprietate, ceea ce atrage aplicabilitatea garanţiilor consacrate prin art. 44 alin. (1) din Constituţie
, dreptul de proprietate fiind protejat şi prin art. 1 din Primul Protocol adiţional
 la Convenţia
1   2   >  

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

Inapoi la Cautare

Comentarii Act

Nu sunt comentarii momentan.

Posteaza pe retele sociale

Pentru a posta un comentariu trebuie sa va autentificati


Daca nu aveti inca un cont si vreti sa va inregistrati dati click aici


Despre Companie

CTCE este liderul national in domeniul software legislativ. Avem o experienta de peste 35 ani in domeniul dezvoltarii de aplicatii software.
(aflati mai multe)

Termeni si Conditii
Comanda LegisPlus
Testeaza LegisPlus
Resurse Lege-Online

Nota CTCE

Continutul, designul, structura, precum si materialele Lege-Online.ro apartin C.T.C.E. - Piatra Neamt si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala.

Intrati in Contact

  • Telefon:
    (0233) 211 020 / (0233) 218 110
  • E-mail:
    office@ctce.ro
  • Adresa:
    Bd. Decebal, nr. 32
    610076, Piatra Neamt, Neamt
    Romania


CTCE - Centrul Teritorial de Calcul Economic

Info

Se încarcã, vã rugãm asteptati.