Inapoi la Cautare

DECIZIE 694 /2019


referitoare la excepţia de neconstituţionalitate a prevederilor art. 30 alin. (2) din Legea nr. 340/2004 privind prefectul şi instituţia prefectului


Puteti sa consultati o forma actualizata la data 27.01.2020, conform modificarilor publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, apasand butonul Cumpara Act.

Cumparati Actul varianta DOC

Forma la zi
Pret: 13,00 RON cu TVA
Doriti o forma actualizata , la zi (27.01.2020) , a acestui act ? Cumparati acum online, rapid si simplu varianta DOC !

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC



	

┌───────────────────┬──────────────────┐
│Valer Dorneanu │- preşedinte │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Cristian Deliorga │- judecător │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Marian Enache │- judecător │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Daniel Marius Morar│- judecător │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Mona-Maria │- judecător │
│Pivniceru │ │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Gheorghe Stan │- judecător │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Livia Doina Stanciu│- judecător │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Elena-Simina │- judecător │
│Tănăsescu │ │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Varga Atilla │- judecător │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Simina │- │
│Popescu-Marin │magistrat-asistent│
└───────────────────┴──────────────────┘


    Cu participarea reprezentantului Ministerului Public, procuror Liviu Drăgănescu.

    1. Pe rol se află soluţionarea excepţiei de neconstituţionalitate a prevederilor art. 30 alin. (2) din Legea nr. 340/2004
 privind prefectul şi instituţia prefectului, excepţie ridicată de Ana-Maria Danciu în Dosarul nr. 4.379/117/2017 al Tribunalului Cluj - Secţia mixtă de contencios administrativ şi fiscal, de conflicte de muncă şi asigurări sociale şi care formează obiectul Dosarului Curţii Constituţionale nr. 1.101D/2018.

    2. La apelul nominal lipsesc părţile, faţă de care procedura de citare este legal îndeplinită.

    3. Cauza fiind în stare de judecată, preşedintele Curţii acordă cuvântul reprezentantului Ministerului Public, care pune concluzii de respingere, în principal, ca inadmisibilă a excepţiei de neconstituţionalitate, deoarece aceasta vizează în realitate aspecte privind modificarea legii, de competenţa autorităţii legiuitoare. În subsidiar, pune concluzii de respingere a excepţiei de neconstituţionalitate ca neîntemeiată, sens în care arată că prevederile legale criticate sunt clare, precise şi nu au caracter discriminatoriu.

    CURTEA,

    având în vedere actele şi lucrările dosarului, reţine următoarele:

    4. Prin Încheierea din 26 iunie 2018, pronunţată în Dosarul nr. 4.379/117/2017, Tribunalul Cluj - Secţia mixtă de contencios administrativ şi fiscal, de conflicte de muncă şi asigurări sociale a sesizat Curtea Constituţională cu excepţia de neconstituţionalitate a prevederilor art. 30 alin. (2) din Legea nr. 340/2004
 privind prefectul şi instituţia prefectului. Excepţia de neconstituţionalitate a fost ridicată de pârâta Ana-Maria Danciu într-o cauză având ca obiect o acţiune în răspundere patrimonială.

    5. În motivarea excepţiei de neconstituţionalitate autoarea acesteia susţine, în esenţă, că prevederile legale criticate sunt neconstituţionale, deoarece generează discriminări şi încalcă principiul legalităţii. Astfel, Legea nr. 340/2004
, prin cele două alineate ale art. 30,
 indică faptul că în cadrul instituţiei prefectului se organizează şi funcţionează cancelaria prefectului, compartiment organizatoric distinct, care cuprinde următoarele funcţii de execuţie: directorul, consilierul şi secretarul. În acelaşi timp, Legea nr. 188/1999
 privind Statutul funcţionarilor publici prevede în art. 14
 şi în anexa nr. 1, la pct. I lit. C,
 care sunt funcţiile publice de execuţie. Acestea sunt: consilier juridic, consilier, auditor, expert, inspector, referent de specialitate şi referent. Autoarea excepţiei arată că funcţia pe care o ocupă, cea de director de cancelarie, nu este enumerată printre funcţiile publice de execuţie, dar, în schimb, în cazul prezentării funcţiilor de conducere, sunt prevăzute toate funcţiile care conţin titulatura de director. Susţine că nicio funcţie care are titulatura de director nu este indicată sau enumerată în cadrul funcţiilor publice de execuţie, ci în cadrul celor de conducere.

    6. În aceste condiţii, autoarea consideră că funcţia de director de cancelarie trebuie să se înscrie în categoria funcţiilor de conducere, la fel ca toate celelalte funcţii de director sau de şef prevăzute în statutul funcţionarilor publici. Având în vedere prevederile statutului funcţionarilor publici în cuprinsul cărora se menţionează că şefii de serviciu, precum şi directorii, indiferent de compartiment, sunt funcţionari publici care ocupă funcţii de conducere, autoarea consideră că prin prevederile legale criticate este discriminată faţă de toţi aceştia, de vreme ce deţine tot o funcţie de director, dar nu exercită o funcţie de conducere, ci doar una de execuţie. O asemenea reglementare determină restrângea anumitor drepturi, cum ar fi, spre exemplu, norma de hrană 6, acordată funcţionarilor cu funcţie de conducere. Or, diferenţa de tratament juridic trebuie să aibă o bază raţională obiectivă şi să nu instituie privilegii sau discriminări. Invocă, în acest sens, Decizia Curţii Constituţionale nr. 6 din 25 februarie 1993
. În opinia autoarei excepţiei este injust ca funcţia de director de cancelarie să nu fie calificată drept o funcţie de conducere, având în vedere atribuţiile specifice şi subordonarea directă faţă de prefect, care este un înalt funcţionar public.

    7. De asemenea, referitor la încălcarea principiului legalităţii, se arată că noţiunea „respectarea legilor“, din cuprinsul art. 1 alin. (5) din Constituţie
1   2   >  

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

Inapoi la Cautare

Comentarii Act

Nu sunt comentarii momentan.

Posteaza pe retele sociale

Pentru a posta un comentariu trebuie sa va autentificati


Daca nu aveti inca un cont si vreti sa va inregistrati dati click aici


Despre Companie

CTCE este liderul national in domeniul software legislativ. Avem o experienta de peste 35 ani in domeniul dezvoltarii de aplicatii software.
(aflati mai multe)

Termeni si Conditii
Comanda LegisPlus
Testeaza LegisPlus
Resurse Lege-Online

Nota CTCE

Continutul, designul, structura, precum si materialele Lege-Online.ro apartin C.T.C.E. - Piatra Neamt si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala.

Intrati in Contact

  • Telefon:
    (0233) 211 020 / (0233) 218 110
  • E-mail:
    office@ctce.ro
  • Adresa:
    Bd. Decebal, nr. 32
    610076, Piatra Neamt, Neamt
    Romania


CTCE - Centrul Teritorial de Calcul Economic

Info

Se încarcã, vã rugãm asteptati.