┌───────────────────┬──────────────────┐
│Valer Dorneanu │- preşedinte │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Cristian Deliorga │- judecător │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Marian Enache │- judecător │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Daniel Marius Morar│- judecător │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Gheorghe Stan │- judecător │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Livia Doina Stanciu│- judecător │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Elena-Simina │- judecător │
│Tănăsescu │ │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Varga Attila │- judecător │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Valentina │- │
│Bărbăţeanu │magistrat-asistent│
└───────────────────┴──────────────────┘
1. Pe rol se află soluţionarea excepţiei de neconstituţionalitate a prevederilor
art. 47 alin. (1) lit. b) raportat la
art. 45 alin. (4) lit. b) din Legea nr. 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii, excepţie ridicată din oficiu de Curtea de Apel Bucureşti - Secţia a VIII-a contencios administrativ şi fiscal în Dosarul nr. 8.937/2/CAF/2016 şi care constituie obiectul Dosarului Curţii Constituţionale nr. 2.850D/2017. 2. Primul termen de judecată fost stabilit pentru data de 23 iunie 2020, când Curtea a admis cererea de amânare formulată de partea Laurenţiu Modan, justificată de intervalul de timp insuficient pentru pregătirea apărării scurs de la primirea citaţiei, şi, în temeiul
art. 24 din Constituţie, coroborat cu
art. 14 din Legea nr. 47/1992 şi
art. 222 din Codul de procedură civilă, a acordat un nou termen, pentru data de 9 iulie 2020, când au avut loc dezbaterile în şedinţa publică, la care a participat reprezentantul Ministerului Public, procuror Liviu Drăgănescu. Dezbaterile au fost consemnate în încheierea de şedinţă de la acea dată, când Curtea, în temeiul prevederilor
art. 57 şi
art. 58 alin. (3) din Legea nr. 47/1992, pentru o mai bună studiere a problemelor ce au format obiectul dezbaterii, a amânat pronunţarea pentru data de 17 septembrie 2020. La data menţionată, constatând că nu sunt prezenţi toţi judecătorii care au participat la dezbateri, în temeiul
art. 57 din Legea nr. 47/1992 şi ale
art. 56 alin. (2) din Regulamentul de organizare şi funcţionare a Curţii Constituţionale, Curtea a amânat pronunţarea pentru data de 30 septembrie, când a pronunţat prezenta decizie. CURTEA, având în vedere actele şi lucrările dosarului, constată următoarele: 3. Prin Încheierea din 9 noiembrie 2017, pronunţată în Dosarul nr. 8.937/2/CAF/2016, Curtea de Apel Bucureşti - Secţia a VIII-a contencios administrativ şi fiscal a sesizat Curtea Constituţională cu excepţia de neconstituţionalitate a prevederilor
art. 47 alin. (1) lit. b) raportat la
art. 45 alin. (4) lit. b) din Legea nr. 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii, excepţie ridicată de instanţă, din oficiu, într-o cauză având ca obiect anularea unei rezoluţii prin care Inspecţia Judiciară a dispus clasarea sesizării formulate de reclamant, pentru lipsa indiciilor săvârşirii unei abateri disciplinare. 4. În motivarea excepţiei de neconstituţionalitate, instanţa autoare a acesteia, în esenţă, a solicitat Curţii Constituţionale să aprecieze dacă este neconstituţional a se interpreta prevederile de lege criticate astfel cum se coroborează cu
Decizia Curţii Constituţionale nr. 397 din 3 iulie 2014, în sensul că accesul la justiţie în vederea exercitării controlului judiciar asupra rezoluţiilor Inspecţiei Judiciare de clasare a sesizărilor poate interveni şi pentru abateri disciplinare nesusceptibile de a genera incidenţa
art. 509 alin. (1) pct. 4 din Codul de procedură civilă,
art. 322 alin. 1 pct. 4 din Codul de procedură civilă din 1865,
art. 426 lit. b) din Legea nr. 135/2010 şi
art. 96 alin. (3) şi
(4) din Legea nr. 303/2004