Inapoi la Cautare

DECIZIE 66 /2018


referitoare la obiecţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor Legii pentru modificarea şi completarea Legii nr. 303/2004 privind statutul judecătorilor şi procurorilor


Puteti sa consultati o forma actualizata la data 23.10.2020, conform modificarilor publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, apasand butonul Cumpara Act.

Cumparati Actul varianta DOC

Forma la zi
Pret: 13,00 RON cu TVA
Doriti o forma actualizata , la zi (23.10.2020) , a acestui act ? Cumparati acum online, rapid si simplu varianta DOC !

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC




	

┌───────────────┬──────────────────────┐
│Valer Dorneanu │ │
│Marian Enache │- preşedinte │
│Mircea Stefan │- judecător │
│Minea │- judecător │
│Daniel Marius │- judecător │
│Morar │- judecător │
│Mona-Maria │- judecător │
│Pivniceru │- judecător │
│Livia Doina │- │
│Stanciu │magistrat-asistent-şef│
│Varga Attila │ │
│Benke Karoly │ │
└───────────────┴──────────────────────┘


    1. Pe rol se află soluţionarea obiecţiei de neconstituţionalitate a dispoziţiilor Legii pentru modificarea şi completarea Legii nr. 303/2004
 privind statutul judecătorilor şi procurorilor, obiecţie formulată de un număr de 51 de deputaţi.

    2. Obiecţia de neconstituţionalitate a fost înregistrată la Curtea Constituţional cu nr. 480/22 ianuarie 2018 şi constituie obiectul Dosarului nr. 90A/2018.

    3. În motivarea obiecţiei de neconstituţionalitate, autorii acesteia arată, în prealabil, că este admisibilă, chiar dacă a fost depusă după expirarea termenului de protecţie prevăzut de art. 15 alin. (2) din Legea nr. 47/1992
. Sunt invocate, în acest sens, deciziile nr. 718 din 8 noiembrie 2017
, nr. 89 din 28 februarie 2017
, nr. 767 din 14 decembrie 2016
, nr. 1.612 din 15 decembrie 2010
 şi nr. 975 din 7 iulie 2010
.

    4. În privinţa criticilor de neconstituţionalitate extrinsecă se subliniază că prin instituirea în beneficiul Comisiei speciale comune de a examina, modifica şi completa toate actele normative cu incidenţă asupra justiţiei a fost eliminată din competenţa comisiilor juridice permanente ale Camerei Deputaţilor şi Senatului dezbaterea iniţiativelor şi proiectelor legislative existente sau viitoare cu incidenţă într-un întreg domeniu de reglementare ce ţinea de competenţa lor exclusivă. Restrângerea competenţei comisiilor permanente de a dezbate, examina, modifica şi completa proiecte şi iniţiative legislative dintr-un anumit domeniu de reglementare, în favoarea unei singure comisii speciale comune, a încălcat principiul conform căruia dezbaterea parlamentară a unui proiect de lege sau a unei propuneri legislative nu poate face abstracţie de evaluarea acesteia în plenul ambelor Camere ale Parlamentului, care este posibilă numai atunci când organele de lucru interne ale fiecăreia se pot exprima cu privire la conţinutul respectivelor proiecte de lege sau propuneri legislative, aspect fundamental pentru respectarea principiului bicameralismului. De asemenea se susţine că activitatea de legiferare desfăşurată în mod neregulamentar poate reprezenta şi o încălcare a principiului respectării legii, consacrat la art. 1 alin. (5) din Constituţie
.

    5. În consecinţă, se propune schimbarea jurisprudenţei Curţii Constituţionale în privinţa criticilor de neconstituţionalitate analizate şi respinse de aceasta. Motivul principal pentru care s-ar justifica acest reviriment este că, în lipsa exercitării unui control asupra modului în care Parlamentul legiferează, din perspectiva respectării sau încălcării normelor de procedură stabilite prin regulamente proprii, cu consecinţa constatării ca neconstituţionale a legilor adoptate, competenţa Curţii Constituţionale de a cenzura regulamentele şi hotărârile Parlamentului din perspectiva conformităţii cu Legea fundamentală este golită de conţinut.

    6. În continuare, se arată că a fost încălcată ordinea de sesizare a Camerelor, în sensul că legea criticată trebuia adoptată mai întâi de Senat, în calitate de Cameră de reflecţie, şi, ulterior, de Camera Deputaţilor, în calitate de Cameră decizională; în consecinţă, se susţine că au fost încălcate prevederile art. 74 alin. (4)
 şi (5)
 şi art. 75 alin. (1) din Constituţie
.

    7. Se consideră că legea analizată a fost adoptată cu încălcarea art. 6
, art. 30 alin. (1) lit. a)
 şi art. 32 din Legea nr. 24/2000
1   2   >  

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

Inapoi la Cautare

Comentarii Act

Nu sunt comentarii momentan.

Posteaza pe retele sociale

Pentru a posta un comentariu trebuie sa va autentificati


Daca nu aveti inca un cont si vreti sa va inregistrati dati click aici


Despre Companie

CTCE este liderul national in domeniul software legislativ. Avem o experienta de peste 35 ani in domeniul dezvoltarii de aplicatii software.
(aflati mai multe)

Termeni si Conditii
Comanda LegisPlus
Testeaza LegisPlus
Resurse Lege-Online

Nota CTCE

Continutul, designul, structura, precum si materialele Lege-Online.ro apartin C.T.C.E. - Piatra Neamt si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala.

Intrati in Contact

  • Telefon:
    (0233) 211 020 / (0233) 218 110
  • E-mail:
    office@ctce.ro
  • Adresa:
    Bd. Decebal, nr. 32
    610076, Piatra Neamt, Neamt
    Romania


CTCE - Centrul Teritorial de Calcul Economic

Info

Se încarcã, vã rugãm asteptati.