Inapoi la Cautare

DECIZIE 628 /2021


referitoare la excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor Ordonanţei Guvernului nr. 8/2008 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 138/1999 privind salarizarea şi alte drepturi ale personalului militar din instituţiile publice de apărare naţională, ordine publică şi siguranţă naţională, precum şi acordarea unor drepturi salariale personalului civil din aceste instituţii şi pentru modificarea Ordonanţei Guvernului nr. 38/2003 privind salarizarea şi alte drepturi ale poliţiştilor şi a Ordonanţei Guvernului nr. 64/2006 privind salarizarea şi alte drepturi ale funcţionarilor publici cu statut special din sistemul administraţiei penitenciare, în ansamblul său, şi ale art. II din aceasta, ale Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 99/2016 privind unele măsuri pentru salarizarea personalului plătit din fonduri publice, prorogarea unor termene, precum şi unele măsuri fiscal-bugetare, în ansamblul său, şi ale art. 1 alin. (1) din aceasta, precum şi ale Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 9/2017 privind unele măsuri bugetare în anul 2017, prorogarea unor termene, precum şi modificarea şi completarea unor acte normative, în ansamblul său, şi ale art. 1 alin. (1) din aceasta


Puteti sa consultati o forma actualizata la data 10.12.2022, conform modificarilor publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, apasand butonul Cumpara Act.

Cumparati Actul varianta DOC

Forma la zi
Pret: 13,00 RON cu TVA
Doriti o forma actualizata , la zi (10.12.2022) , a acestui act ? Cumparati acum online, rapid si simplu varianta DOC !

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

, art. 47 alin. (2)
 şi art. 16
, autorul invocă Decizia Curţii Constituţionale nr. 654 din 17 octombrie 2017
 şi susţine critici similare de neconstituţionalitate, referitoare la ultraactivitatea în timp a acestor dispoziţii legale, cu consecinţe asupra încălcării dreptului la pensie. Se susţine şi încălcarea principiului egalităţii în drepturi, de vreme ce „îngheţarea elementelor salariale nu a fost expresia unui tratament egal şi uniform pentru toţi salariaţii“, existând categorii de salariaţi care au beneficiat de creşteri salariale substanţiale.

    9. Tribunalul Bucureşti - Secţia a VIII-a conflicte de muncă şi asigurări sociale opinează în sensul respingerii excepţiei de neconstituţionalitate. Reţine că regimul juridic al celor două categorii de ordonanţe (simple şi de urgenţă) este diferit, aceasta din urmă neconstituind o varietate a ordonanţei adoptate în baza unei legi de abilitare, ci o măsură de ordin constituţional care permite Guvernului, sub controlul Parlamentului, să rezolve anumite situaţii extraordinare şi care se justifică pe raţiuni legate de necesitatea şi urgenţa reglementării unei situaţii care, datorită circumstanţelor sale excepţionale, impune adoptarea de soluţii rapide în vederea evitării unei grave atingeri aduse interesului public. Astfel, în expunerea de motive a ordonanţelor de urgenţă ale Guvernului nr. 99/2016
 şi nr. 9/2017
, urgenţa acestor acte normative este justificată pentru încercarea de a se evita orice risc de blocaj în asigurarea resurselor bugetare, fiind îndeplinită existenţa cumulativă a două elemente: urgenţa reglementării, în situaţii care impun luarea unor soluţii imediate, şi evitarea unei grave atingeri aduse interesului public.

    10. Potrivit prevederilor art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992
, actul de sesizare a fost comunicat preşedinţilor celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului şi Avocatului Poporului, pentru a-şi exprima punctele de vedere asupra excepţiei de neconstituţionalitate.

    11. Preşedinţii celor două Camere ale Parlamentului, Guvernul şi Avocatul Poporului nu au comunicat punctele de vedere solicitate.

    CURTEA,

    examinând actul de sesizare, raportul întocmit de judecătorul-raportor, concluziile procurorului, notele scrise depuse la dosar, prevederile legale criticate, raportate la dispoziţiile Constituţiei
, precum şi Legea nr. 47/1992
, reţine următoarele:

    12. Curtea Constituţională a fost legal sesizată şi este competentă, potrivit dispoziţiilor art. 146 lit. d) din Constituţie
, precum şi ale art. 1 alin. (2)
, ale art. 2
, 3
, 10
 şi 29 din Legea nr. 47/1992
, să soluţioneze excepţia de neconstituţionalitate.

    13. Obiectul excepţiei de neconstituţionalitate, astfel cum rezultă din actul de sesizare, îl constituie dispoziţiile art. II din Ordonanţa Guvernului nr. 8/2008
 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 138/1999
<   2   3   4   >  

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

Inapoi la Cautare

Despre Companie

CTCE este liderul national in domeniul software legislativ. Avem o experienta de peste 35 ani in domeniul dezvoltarii de aplicatii software.
(aflati mai multe)

Termeni si Conditii
Comanda iLegis
Testeaza iLegis
Resurse Lege-Online

Nota CTCE

Continutul, designul, structura, precum si materialele Lege-Online.ro apartin C.T.C.E. - Piatra Neamt si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala.

Intrati in Contact

  • Telefon:
    (0233) 211 020 / (0233) 218 110
  • E-mail:
    office@ctce.ro
  • Adresa:
    Bd. Decebal, nr. 32
    610076, Piatra Neamt, Neamt
    Romania


CTCE - Centrul Teritorial de Calcul Economic