Inapoi la Cautare

DECIZIE 628 /2021


referitoare la excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor Ordonanţei Guvernului nr. 8/2008 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 138/1999 privind salarizarea şi alte drepturi ale personalului militar din instituţiile publice de apărare naţională, ordine publică şi siguranţă naţională, precum şi acordarea unor drepturi salariale personalului civil din aceste instituţii şi pentru modificarea Ordonanţei Guvernului nr. 38/2003 privind salarizarea şi alte drepturi ale poliţiştilor şi a Ordonanţei Guvernului nr. 64/2006 privind salarizarea şi alte drepturi ale funcţionarilor publici cu statut special din sistemul administraţiei penitenciare, în ansamblul său, şi ale art. II din aceasta, ale Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 99/2016 privind unele măsuri pentru salarizarea personalului plătit din fonduri publice, prorogarea unor termene, precum şi unele măsuri fiscal-bugetare, în ansamblul său, şi ale art. 1 alin. (1) din aceasta, precum şi ale Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 9/2017 privind unele măsuri bugetare în anul 2017, prorogarea unor termene, precum şi modificarea şi completarea unor acte normative, în ansamblul său, şi ale art. 1 alin. (1) din aceasta


Puteti sa consultati o forma actualizata la data 07.10.2022, conform modificarilor publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, apasand butonul Cumpara Act.

Cumparati Actul varianta DOC

Forma la zi
Pret: 13,00 RON cu TVA
Doriti o forma actualizata , la zi (07.10.2022) , a acestui act ? Cumparati acum online, rapid si simplu varianta DOC !

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

 privind salarizarea şi alte drepturi ale personalului militar din instituţiile publice de apărare naţională, ordine publică şi siguranţă naţională, precum şi acordarea unor drepturi salariale personalului civil din aceste instituţii şi pentru modificarea Ordonanţei Guvernului nr. 38/2003
 privind salarizarea şi alte drepturi ale poliţiştilor şi a Ordonanţei Guvernului nr. 64/2006
 privind salarizarea şi alte drepturi ale funcţionarilor publici cu statut special din sistemul administraţiei penitenciare, ale art. 1 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 99/2016
 privind unele măsuri pentru salarizarea personalului plătit din fonduri publice, prorogarea unor termene, precum şi unele măsuri fiscal-bugetare şi ale art. 1 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 9/2017
 privind unele măsuri bugetare în anul 2017, prorogarea unor termene, precum şi modificarea şi completarea unor acte normative. Excepţia a fost ridicată de Emil Păscuţ într-o cauză având ca obiect o contestaţie împotriva unei decizii de pensionare.

    6. În motivarea excepţiei de neconstituţionalitate, autorul acesteia susţine, în esenţă, că prevederile art. II din Ordonanţa Guvernului nr. 8/2008
 încalcă art. 73 alin. (3) lit. j) din Constituţie
, întrucât salarizarea poliţiştilor ţine de regimul juridic al acestora şi trebuie stabilită, din perspectiva constituţională, prin lege organică, de către Parlament, nu printr-o ordonanţa simplă a Guvernului. Astfel, potrivit art. 73 alin. (3) lit. j) din Constituţie
, statutul (drepturile şi obligaţiile) funcţionarului public se reglementează prin „lege organică“. Invocă Decizia Curţii Constituţionale nr. 289 din 7 iunie 2005
, ale cărei considerente au efect obligatoriu, şi arată că art. II din Ordonanţa Guvernului nr. 8/2008
 a reglementat valoarea unui element esenţial al salariului poliţistului, şi anume „valoarea sectorială de referinţă“ - pe baza căreia s-au calculat şi stabilit „salariul de funcţie“ şi „salariul de grad profesional“ ale autorului excepţiei, în perioada de referinţă aleasă pentru stabilirea bazei de calcul şi a cuantumului pensiei de serviciu. În consecinţă, consideră că art. II din Ordonanţa Guvernului nr. 8/2008
 încalcă în mod vădit art. 73 alin. (3) lit. j) din Constituţie
, întrucât nu reprezintă „lege organică“. În susţinerea ultraactivităţii prevederilor de lege criticate, este invocată Decizia Curţii Constituţionale nr. 201 din 7 aprilie 2016
.

    7. Autorul mai susţine că art. II din Ordonanţa Guvernului nr. 8/2008
 încalcă art. 115 alin. (1) din Constituţie
, în lumina căruia se poate reglementa în domeniul rezervat legii organice doar prin ordonanţe de urgenţă, per a contrario, nu şi prin ordonanţe simple ale Guvernului. Împrejurarea că Guvernul, ca emitent al Ordonanţei Guvernului nr. 8/2008
, a intervenit în sfera competenţelor exclusive ale Parlamentului, în configuraţie de legiuitor organic, determină încălcarea art. 1 alin. (4) din Constituţie
 privind separaţia puterilor în stat. În susţinerea criticii de neconstituţionalitate, este invocată decizia Curţii Constituţionale nr. 1.221 din 12 noiembrie 2008
.

    8. Referitor la excepţiile de neconstituţionalitate ale dispoziţiilor art. 1 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 99/2016
 şi ale art. 1 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 9/2017
 prin raportare la dispoziţiile constituţionale reprezentate de art. 1 alin. (4)
 şi (5)
, art. 61 alin. (1)
, art. 115 alin. (4)
 şi (6)
<   1   2   3   >  

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

Inapoi la Cautare

Despre Companie

CTCE este liderul national in domeniul software legislativ. Avem o experienta de peste 35 ani in domeniul dezvoltarii de aplicatii software.
(aflati mai multe)

Termeni si Conditii
Comanda iLegis
Testeaza iLegis
Resurse Lege-Online

Nota CTCE

Continutul, designul, structura, precum si materialele Lege-Online.ro apartin C.T.C.E. - Piatra Neamt si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala.

Intrati in Contact

  • Telefon:
    (0233) 211 020 / (0233) 218 110
  • E-mail:
    office@ctce.ro
  • Adresa:
    Bd. Decebal, nr. 32
    610076, Piatra Neamt, Neamt
    Romania


CTCE - Centrul Teritorial de Calcul Economic