Inapoi la Cautare

DECIZIE 62 /2018


referitoare la obiecţia de neconstituţionalitate a Legii pentru modificarea art. 1 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice


Puteti sa consultati o forma actualizata la data 26.10.2020, conform modificarilor publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, apasand butonul Cumpara Act.

Cumparati Actul varianta DOC

Forma la zi
Pret: 13,00 RON cu TVA
Doriti o forma actualizata , la zi (26.10.2020) , a acestui act ? Cumparati acum online, rapid si simplu varianta DOC !

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC



	

┌─────────────────┬──────────────────────┐
│Valer Dorneanu │- preşedinte │
├─────────────────┼──────────────────────┤
│Marian Enache │- judecător │
├─────────────────┼──────────────────────┤
│Petre Lăzăroiu │- judecător │
├─────────────────┼──────────────────────┤
│Mircea Ştefan │- judecător │
│Minea │ │
├─────────────────┼──────────────────────┤
│Daniel Marius │- judecător │
│Morar │ │
├─────────────────┼──────────────────────┤
│Mona-Maria │- judecător │
│Pivniceru │ │
├─────────────────┼──────────────────────┤
│Livia Doina │- judecător │
│Stanciu │ │
├─────────────────┼──────────────────────┤
│Simona-Maya │- judecător │
│Teodoroiu │ │
├─────────────────┼──────────────────────┤
│Varga Attila │- judecător │
├─────────────────┼──────────────────────┤
│Claudia-Margareta│- │
│Krupenschi │magistrat-asistent-şef│
└─────────────────┴──────────────────────┘


    1. Pe rol se află soluţionarea obiecţiei de neconstituţionalitate a Legii pentru modificarea art. 1 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 109/2011
 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice, obiecţie formulată de un număr de 64 de deputaţi aparţinând Grupului parlamentar al Partidului Naţional Liberal.

    2. Sesizarea a fost formulată în temeiul art. 146 lit. a) teza întâi din Constituţie
 şi al art. 15 din Legea nr. 47/1992
 privind organizarea şi funcţionarea Curţii Constituţionale, a fost înregistrată la Curtea Constituţională cu nr. 12.677/27 decembrie 2017 şi constituie obiectul Dosarului nr. 2.980A/2017.

    3. În motivarea obiecţiei de neconstituţionalitate, autorii acesteia susţin încălcarea normelor constituţionale ale art. 1 alin. (5)
 privind principiul legalităţii, art. 61 alin. (2)
 cu referire la principiul bicameralismului şi ale art. 115
 - Delegarea legislativă.

    4. Potrivit precizărilor cu titlu prealabil, propunerea legislativă a fost iniţiată de 27 de parlamentari, membri ai grupurilor PSD, ALDE şi UDMR, fiind înaintată Biroului permanent al Camerei Deputaţilor la data de 21 februarie 2017. Senatul, în calitate de Cameră de reflecţie, a adoptat propunerea legislativă la data de 6 iunie 2017, iar la data de 12 iunie 2017 a fost înregistrată pentru dezbatere şi adoptare la Camera Deputaţilor. Comisiile sesizate în fond, pentru raport, au fost Comisia pentru politică economică, reformă şi privatizare, Comisia pentru industrii şi servicii şi Comisia juridică, de disciplină şi imunităţi, raportul acestora (primit la data de 19 decembrie 2017) fiind înscris, la data de 20 decembrie 2017, pe ordinea de zi a plenului Camerei Deputaţilor, dată la care au avut loc dezbaterile şi la care legea a fost adoptată.

    5. Argumentarea nerespectării dispoziţiilor art. 1 alin. (5) din Constituţie
 este susţinută prin raportare la dispoziţiile art. 8 alin. (4)
, art. 59 alin. (1)
 şi ale art. 60 alin. (1) din Legea nr. 24/2000
 privind normele de tehnică legislativă pentru elaborarea actelor normative. Se arată, în acest sens, că titlul actului normativ este greşit, acesta trebuind să se refere, în mod corect, la completarea, şi nu la modificarea art. 1 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 109/2011
. Aceasta deoarece, din analiza comparativă a normelor art. 1 alin. (3)
, în vigoare, cu cele adoptate de Camera Deputaţilor, rezultă că, pe lângă dispoziţiile art. 1 alin. (3)
, care se menţin în vigoare, legea examinată adaugă alte societăţi comerciale şi regii autonome cu capital de stat în categoria celor exceptate de la aplicarea guvernanţei corporative. Or, art. 60 din Legea nr. 24/2000
 defineşte „completarea“ drept evenimentul legislativ constând în „introducerea unor dispoziţii noi, cuprinzând soluţii legislative şi ipoteze suplimentare, exprimate în texte care se adaugă elementelor structurale existente, prin utilizarea unei formule de exprimare, cum ar fi: «După articolul ... se introduce un nou articol, ......, cu următorul cuprins:»“, iar potrivit art. 59 alin. (1)
 din aceeaşi lege, „(1) Modificarea unui act normativ constă în schimbarea expresă a textului unora sau mai multor articole ori alineate ale acestuia şi în redarea lor într-o nouă formulare.“

    6. Autorii obiecţiei susţin încălcarea art. 1 alin. (5) din Constituţie
 şi prin raportare la prevederile art. 30 alin. (2) din Legea nr. 24/2000
1   2   >  

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

Inapoi la Cautare

Comentarii Act

Nu sunt comentarii momentan.

Posteaza pe retele sociale

Pentru a posta un comentariu trebuie sa va autentificati


Daca nu aveti inca un cont si vreti sa va inregistrati dati click aici


Despre Companie

CTCE este liderul national in domeniul software legislativ. Avem o experienta de peste 35 ani in domeniul dezvoltarii de aplicatii software.
(aflati mai multe)

Termeni si Conditii
Comanda LegisPlus
Testeaza LegisPlus
Resurse Lege-Online

Nota CTCE

Continutul, designul, structura, precum si materialele Lege-Online.ro apartin C.T.C.E. - Piatra Neamt si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala.

Intrati in Contact

  • Telefon:
    (0233) 211 020 / (0233) 218 110
  • E-mail:
    office@ctce.ro
  • Adresa:
    Bd. Decebal, nr. 32
    610076, Piatra Neamt, Neamt
    Romania


CTCE - Centrul Teritorial de Calcul Economic

Info

Se încarcã, vã rugãm asteptati.