Inapoi la Cautare

DECIZIE 609 /2019


referitoare la excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 5 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 24/2010 privind implementarea programului de încurajare a consumului de fructe în şcoli


Puteti sa consultati o forma actualizata la data 27.01.2020, conform modificarilor publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, apasand butonul Cumpara Act.

Cumparati Actul varianta DOC

Forma la zi
Pret: 13,00 RON cu TVA
Doriti o forma actualizata , la zi (27.01.2020) , a acestui act ? Cumparati acum online, rapid si simplu varianta DOC !

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC



	

┌───────────────┬──────────────────────┐
│Valer Dorneanu │- preşedinte │
├───────────────┼──────────────────────┤
│Cristian │- judecător │
│Deliorga │ │
├───────────────┼──────────────────────┤
│Marian Enache │- judecător │
├───────────────┼──────────────────────┤
│Daniel Marius │- judecător │
│Morar │ │
├───────────────┼──────────────────────┤
│Mona-Maria │- judecător │
│Pivniceru │ │
├───────────────┼──────────────────────┤
│Gheorghe Stan │- judecător │
├───────────────┼──────────────────────┤
│Livia Doina │- judecător │
│Stanciu │ │
├───────────────┼──────────────────────┤
│Elena-Simina │- judecător │
│Tănăsescu │ │
├───────────────┼──────────────────────┤
│Varga Attila │- judecător │
├───────────────┼──────────────────────┤
│Mihaela Senia │- │
│Costinescu │magistrat-asistent-şef│
└───────────────┴──────────────────────┘


    Cu participarea reprezentantului Ministerului Public, procuror Liviu Drăgănescu.

    1. Pe rol se află soluţionarea excepţiei de neconstituţionalitate a prevederilor art. 5 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 24/2010
 privind implementarea programului de încurajare a consumului de fructe în şcoli, excepţie ridicată de Consiliul Judeţean Ilfov în Dosarul nr. 17.062/3/2016* al Tribunalului Bucureşti - Secţia a II-a contencios administrativ şi fiscal şi care formează obiectul Dosarului Curţii Constituţionale nr. 2.762D/2017.

    2. La apelul nominal se prezintă autorul excepţiei, prin domnul avocat Ştefan Vlad, lipsind celelalte părţi, faţă de care procedura de citare a fost în mod legal îndeplinită.

    3. Cauza fiind în stare de judecată, preşedintele Curţii acordă cuvântul avocatului prezent, care susţine temeinicia excepţiei de neconstituţionalitate, arătând că sintagma „încheierea contractelor cu furnizorii“ din cuprinsul textului de lege criticat creează confuzie cu privire la capacitatea consiliului judeţean de a încheia acte administrative, în condiţiile în care nu are personalitate juridică, fiind un organ colegial, deliberativ, care adoptă simple decizii. În acest sens, invocă Decizia Curţii Constituţionale nr. 574 din 16 octombrie 2014
, ale cărei considerente le consideră aplicabile mutatis mutandis în speţa pendinte.

    4. Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere a excepţiei de neconstituţionalitate ca neîntemeiată, arătând că dispoziţia legală criticată cuprinde o normă clară, care stabileşte una dintre atribuţiile consiliului judeţean.

    CURTEA,

    având în vedere actele şi lucrările dosarului, constată următoarele:

    5. Prin Sentinţa civilă nr. 4.353 din 5 iulie 2017, pronunţată în Dosarul nr. 17.062/3/2016*, Tribunalul Bucureşti - Secţia a II-a contencios administrativ şi fiscal a sesizat Curtea Constituţională cu excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 5 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 24/2010
 privind implementarea programului de încurajare a consumului de fructe în şcoli. Excepţia a fost ridicată de Consiliul Judeţean Ilfov, pârât într-o cauză care are ca obiect soluţionarea unui litigiu privind achiziţiile publice.

    6. În motivarea excepţiei de neconstituţionalitate, autorul, Consiliul Judeţean Ilfov, care are calitatea de pârât în cauza dedusă judecăţii instanţei de fond, susţine că reclamantul (operator economic furnizor de fructe proaspete) solicită instanţei ca prin hotărârea pronunţată să suplinească consimţământul pârâtului la încheierea contractului de achiziţie publică, întrucât, potrivit legii speciale, respectiv art. 5 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 24/2010
, consiliul judeţean este titularul obligaţiei de a încheia contractul cu furnizorul de fructe, rezultând deci o aparentă calitate procesuală. Or, prevederile legale menţionate încalcă dispoziţiile art. 120
, art. 121 alin. (2)
 şi ale art. 122 din Constituţie
, dispoziţii dezvoltate la nivel infraconstituţional de art. 21
, art. 23 alin. (1)
 şi art. 87 din Legea nr. 215/2001
, în conformitate cu care consiliul judeţean este un organ deliberativ cu caracter colegial, prin care se realizează autonomia locală în judeţe.
1   2   >  

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

Inapoi la Cautare

Comentarii Act

Nu sunt comentarii momentan.

Posteaza pe retele sociale

Pentru a posta un comentariu trebuie sa va autentificati


Daca nu aveti inca un cont si vreti sa va inregistrati dati click aici


Despre Companie

CTCE este liderul national in domeniul software legislativ. Avem o experienta de peste 35 ani in domeniul dezvoltarii de aplicatii software.
(aflati mai multe)

Termeni si Conditii
Comanda LegisPlus
Testeaza LegisPlus
Resurse Lege-Online

Nota CTCE

Continutul, designul, structura, precum si materialele Lege-Online.ro apartin C.T.C.E. - Piatra Neamt si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala.

Intrati in Contact

  • Telefon:
    (0233) 211 020 / (0233) 218 110
  • E-mail:
    office@ctce.ro
  • Adresa:
    Bd. Decebal, nr. 32
    610076, Piatra Neamt, Neamt
    Romania


CTCE - Centrul Teritorial de Calcul Economic

Info

Se încarcã, vã rugãm asteptati.