Inapoi la Cautare

DECIZIE 608 /2019


referitoare la excepţia de neconstituţionalitate a prevederilor art. 46 alin. (6) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală


Puteti sa consultati o forma actualizata la data 25.02.2020, conform modificarilor publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, apasand butonul Cumpara Act.

Cumparati Actul varianta DOC

Forma la zi
Pret: 13,00 RON cu TVA
Doriti o forma actualizata , la zi (25.02.2020) , a acestui act ? Cumparati acum online, rapid si simplu varianta DOC !

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC



	

┌───────────────────┬──────────────────┐
│Valer Dorneanu │- preşedinte │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Cristian Deliorga │- judecător │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Marian Enache │- judecător │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Daniel Marius Morar│- judecător │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Mona-Maria │- judecător │
│Pivniceru │ │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Gheorghe Stan │- judecător │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Livia Doina Stanciu│- judecător │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Elena-Simina │- judecător │
│Tănăsescu │ │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Varga Attila │- judecător │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Ingrid Alina Tudora│- │
│ │magistrat-asistent│
└───────────────────┴──────────────────┘


    Cu participarea reprezentantului Ministerului Public, procuror Liviu Drăgănescu.

    1. Pe rol se află soluţionarea excepţiei de neconstituţionalitate a prevederilor art. 46 alin. (6) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală
, excepţie ridicată de Iulian Vasilovici în Dosarul nr. 17.311/301/2017 al Judecătoriei Sectorului 3 Bucureşti - Secţia civilă. Excepţia formează obiectul Dosarului Curţii Constituţionale nr. 2.754D/2017.

    2. La apelul nominal lipsesc părţile. Procedura de citare este legal îndeplinită.

    3. Cauza fiind în stare de judecată, preşedintele Curţii acordă cuvântul reprezentantului Ministerului Public, care pune concluzii de respingere a excepţiei de neconstituţionalitate ca neîntemeiată. Astfel, acesta învederează faptul că, potrivit art. 50 din Legea nr. 24/2000
 privind normele de tehnică legislativă pentru elaborarea actelor normative, principiul calităţii, preciziei şi previzibilităţii legii nu exclude incidenţa unor norme de trimitere, astfel încât, având în vedere diversitatea domeniilor reglementate, în speţă fiind vorba despre domeniul fiscal, apreciază că soluţia legislativă criticată în cauză este constituţională.

    CURTEA,

    având în vedere actele şi lucrările dosarului, reţine următoarele:

    4. Prin Încheierea din 6 noiembrie 2017, pronunţată în Dosarul nr. 17.311/301/2017, Judecătoria Sectorului 3 Bucureşti - Secţia civilă a sesizat Curtea Constituţională cu excepţia de neconstituţionalitate a prevederilor art. 46 alin. (6) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală
. Excepţia a fost invocată de Iulian Vasilovici cu ocazia judecării unei cauze civile având ca obiect o contestaţie la executare, în contradictoriu cu Direcţia Generală Regională a Finanţelor Publice Bucureşti - Administraţia Finanţelor Publice a Sectorului 3 Bucureşti.

    5. În motivarea excepţiei de neconstituţionalitate, autorul acesteia susţine că, deşi prevederile legale criticate se referă la excluderea de la semnarea şi ştampilarea actelor dacă sunt îndeplinite cerinţele legale aplicabile în materie, consideră însă că o asemenea reglementare este neconstituţională, întrucât destinatarul normei nu poate să prevadă care sunt cerinţele legale ce trebuie îndeplinite, atâta vreme cât orice act public trebuie însoţit pentru valabilitate de semnătura şi ştampila instituţiei emitente. Apreciază că reglementarea criticată din Codul de procedură fiscală
 intră în contradicţie şi cu dispoziţiile legale referitoare la valabilitatea actelor sub semnătură privată, care trebuie să fie semnate şi ştampilate, sens în care face referire la prevederile art. 268
 şi art. 272 din Codul de procedură civilă
.

    6. Întrucât reglementarea criticată nu permite subiecţilor de drept să determine care sunt acele condiţii necesare a fi îndeplinite şi, mai mult decât atât, autorul excepţiei apreciază că norma legală criticată este o normă discriminatorie faţă de cetăţenii aflaţi sub incidenţa sa, fiind în favoarea subiectului activ statul român, având în vedere că acesta din urmă poate uza de nesemnarea actelor de procedură, derogând astfel de la principiile de valabilitate ale unui act (înscris) în format fizic. Consideră că prevederile art. 46 alin. (6) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală
 contravin normei constituţionale referitoare la predictibilitatea legislaţiei, precum şi art. 1 alin. (3) din Legea fundamentală
, conform căruia România este un stat de drept, în care drepturile şi libertăţile fundamentale ale cetăţenilor sunt garantate.

    7. Judecătoria Sectorului 3 Bucureşti - Secţia civilă apreciază că reglementarea criticată este neîntemeiată. Instanţa de judecată arată că principiul clarităţii, preciziei şi previzibilităţii legii nu exclude incidenţa normelor de trimitere, conform art. 50 din Legea nr. 24/2000
1   2   >  

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

Inapoi la Cautare

Comentarii Act

Nu sunt comentarii momentan.

Posteaza pe retele sociale

Pentru a posta un comentariu trebuie sa va autentificati


Daca nu aveti inca un cont si vreti sa va inregistrati dati click aici


Despre Companie

CTCE este liderul national in domeniul software legislativ. Avem o experienta de peste 35 ani in domeniul dezvoltarii de aplicatii software.
(aflati mai multe)

Termeni si Conditii
Comanda LegisPlus
Testeaza LegisPlus
Resurse Lege-Online

Nota CTCE

Continutul, designul, structura, precum si materialele Lege-Online.ro apartin C.T.C.E. - Piatra Neamt si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala.

Intrati in Contact

  • Telefon:
    (0233) 211 020 / (0233) 218 110
  • E-mail:
    office@ctce.ro
  • Adresa:
    Bd. Decebal, nr. 32
    610076, Piatra Neamt, Neamt
    Romania


CTCE - Centrul Teritorial de Calcul Economic

Info

Se încarcã, vã rugãm asteptati.