Inapoi la Cautare

DECIZIE 560 /2020


referitoare la excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 26 alin. (3) şi ale art. 66 alin. (2) din Legea nr. 360/2002 privind Statutul poliţistului, în redactarea anterioară modificărilor aduse prin Legea nr. 152/2016 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 360/2002 privind Statutul poliţistului, ale art. 12 alin. (2) din Legea nr. 218/2002 privind organizarea şi funcţionarea Poliţiei Române şi ale art. 252 alin. (2) teza întâi din Codul de procedură civilă


Puteti sa consultati o forma actualizata la data 29.10.2021, conform modificarilor publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, apasand butonul Cumpara Act.

Cumparati Actul varianta DOC

Forma la zi
Pret: 13,00 RON cu TVA
Doriti o forma actualizata , la zi (29.10.2021) , a acestui act ? Cumparati acum online, rapid si simplu varianta DOC !

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

	

┌───────────────────┬──────────────────┐
│Valer Dorneanu │- preşedinte │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Cristian Deliorga │- judecător │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Marian Enache │- judecător │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Daniel Marius Morar│- judecător │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Mona-Maria │- judecător │
│Pivniceru │ │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Gheorghe Stan │- judecător │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Livia Doina Stanciu│- judecător │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Elena-Simina │- judecător │
│Tănăsescu │ │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Varga Attila │- judecător │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Cristina Cătălina │- │
│Turcu │magistrat-asistent│
└───────────────────┴──────────────────┘


    Cu participarea reprezentantului Ministerului Public, procuror Liviu Drăgănescu.

    1. Pe rol se află soluţionarea excepţiei de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 26 alin. (3)
 şi ale art. 66 alin. (2) din Legea nr. 360/2002
 privind Statutul poliţistului, ale art. 12 alin. (2) din Legea nr. 218/2002
 privind organizarea şi funcţionarea Poliţiei Române şi ale art. 252 alin. (2) din Codul de procedură civilă
, excepţie ridicată de Corina Nicoleta Gheban în Dosarul nr. 22.891/3/2015 al Tribunalului Bucureşti - Secţia a II-a contencios administrativ şi fiscal şi care formează obiectul Dosarului Curţii Constituţionale nr. 1.796D/2017.

    2. La apelul nominal lipsesc părţile faţă de care procedura de citare este legal îndeplinită.

    3. Cauza fiind în stare de judecată, preşedintele Curţii acordă cuvântul reprezentantului Ministerului Public, care pune concluzii de respingere, ca neîntemeiată, a excepţiei de neconstituţionalitate, solicitând menţinerea jurisprudenţei în materie a Curţii Constituţionale.

    CURTEA,

    având în vedere actele şi lucrările dosarului, constată următoarele:

    4. Prin Încheierea din 7 decembrie 2015 (înregistrată la Curtea Constituţională la data de 23 mai 2017), pronunţată în Dosarul nr. 22.891/3/2015, Tribunalul Bucureşti - Secţia a II-a contencios administrativ şi fiscal a sesizat Curtea Constituţională cu excepţia de neconstituţionalitate a prevederilor art. 26 alin. (3)
 şi ale art. 66 alin. (2) din Legea nr. 360/2002
 privind Statutul poliţistului, ale art. 12 alin. (2) din Legea nr. 218/2002
 privind organizarea şi funcţionarea Poliţiei Române şi ale art. 252 alin. (2) din Codul de procedură civilă
. Excepţia a fost ridicată de Corina Nicoleta Gheban într-o cauză având ca obiect, în principal, constatarea lipsei personalităţii juridice a Inspectoratului de Poliţie al Judeţului Iaşi, constatarea faptului că angajatorul autorului este Ministerul Afacerilor Interne, anularea fişei anuale de evaluare profesională şi reluarea procedurii de evaluare profesională.

    5. În motivarea excepţiei de neconstituţionalitate autoarea susţine, în esenţă, că prevederile art. 26 alin. (3) din Legea nr. 360/2002
 aduc atingere principiului separaţiei puterilor în stat, deoarece Parlamentul a delegat competenţa sa exclusivă de legiferare cu privire la statutul poliţiştilor - funcţionari publici - ministrului afacerilor interne, care este organ al puterii executive. Totodată, textul de lege criticat aduce atingere şi principiului securităţii raporturilor juridice, deoarece ordinul ministrului emis în temeiul acestuia nu a fost publicat în Monitorul Oficial al României. Mutatis mutandis, excepţia de neconstituţionalitate se bazează pe cele reţinute de Curtea Constituţională prin Decizia nr. 392 din 2 iulie 2014
.

    6. Cu privire la excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 12 alin. (2) din Legea nr. 218/2012
, se arată că acestea aduc atingere principiului securităţii raporturilor juridice şi dreptului la informaţie în măsura în care se interpretează că reprezintă temeiul în baza căruia se înfiinţează inspectoratele judeţene de poliţie cu personalitate juridică. Astfel, ca urmare a redactării neclare, textul nu oferă certitudinea înfiinţării şi nici denumirile şi sediile inspectoratelor judeţene de poliţie pretins înfiinţate cu personalitate juridică. Or, înfiinţarea unei unităţi de poliţie destinată să asigure liniştea şi ordinea publică la nivel judeţean este o problemă de interes public cu privire la care autorităţile trebuie să informeze corect populaţia, cu respectarea art. 31 alin. (1)
1   2   >  

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

Inapoi la Cautare

Despre Companie

CTCE este liderul national in domeniul software legislativ. Avem o experienta de peste 35 ani in domeniul dezvoltarii de aplicatii software.
(aflati mai multe)

Termeni si Conditii
Comanda iLegis
Testeaza iLegis
Resurse Lege-Online

Nota CTCE

Continutul, designul, structura, precum si materialele Lege-Online.ro apartin C.T.C.E. - Piatra Neamt si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala.

Intrati in Contact

  • Telefon:
    (0233) 211 020 / (0233) 218 110
  • E-mail:
    office@ctce.ro
  • Adresa:
    Bd. Decebal, nr. 32
    610076, Piatra Neamt, Neamt
    Romania


CTCE - Centrul Teritorial de Calcul Economic