Inapoi la Cautare

DECIZIE 535 /2017


referitoare la excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 11 alin. (1) lit. d) pct. (i) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 28/1999 privind obligaţia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale


Puteti sa consultati o forma actualizata la data 13.12.2019, conform modificarilor publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, apasand butonul Cumpara Act.

Cumparati Actul varianta DOC

Forma la zi
Pret: 13,00 RON cu TVA
Doriti o forma actualizata , la zi (13.12.2019) , a acestui act ? Cumparati acum online, rapid si simplu varianta DOC !

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC



	

┌───────────────────┬──────────────────┐
│Valer Dorneanu │- preşedinte │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Marian Enache │- judecător │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Petre Lăzăroiu │- judecător │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Daniel Marius Morar│- judecător │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Mircea Ştefan Minea│- judecător │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Mona-Maria │- judecător │
│Pivniceru │ │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Livia Doina Stanciu│- judecător │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Simona-Maya │- judecător │
│Teodoroiu │ │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Cristina Cătălina │- │
│Turcu │magistrat-asistent│
└───────────────────┴──────────────────┘


    Cu participarea reprezentantului Ministerului Public, procuror Loredana Veisa.

    1. Pe rol se află soluţionarea excepţiei de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 11 alin. (1) lit. d) pct. (i) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 28/1999
 privind obligaţia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, excepţie ridicată de Societatea Edy Ursu Comimpex - S.R.L. din Petroşani în Dosarul nr. 6.113/278/2015 al Judecătoriei Petroşani şi care formează obiectul Dosarului Curţii Constituţionale nr. 67D/2016.

    2. La apelul nominal se prezintă, pentru autorul excepţiei, domnul avocat Ioan Adrian Stroia din Baroul Hunedoara, cu delegaţie la dosar, lipsind cealaltă parte, faţă de care procedura de citare este legal îndeplinită.

    3. Magistratul-asistent referă că la dosar partea Agenţia Naţională de Administrare Fiscală a depus concluzii scrise, prin care solicită respingerea excepţiei de neconstituţionalitate ca neîntemeiată.

    4. Cauza fiind în stare de judecată, preşedintele Curţii acordă cuvântul apărătorului prezent al autorului excepţiei, care solicită admiterea acesteia şi constatarea constituţionalităţii prevederilor art. 11 alin. (1) lit. d) pct. (i) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 28/1999
, sub aspectul sintagmei „confiscarea sumelor încasate“, în măsura în care se interpretează că aceasta se referă la profitul net realizat de societate pe perioada în care activitatea acesteia a fost suspendată. Se arată, în esenţă, că societăţii i-a fost confiscată suma ce reprezintă venitul brut realizat pe perioada suspendării activităţii acesteia. O parte din venitul brut reprezintă însă sursa de plată a sumelor ce rezultă ca urmare a respectării de către societate a obligaţiilor legale privind plata utilităţilor, a mărfurilor, a salariilor, a contribuţiilor aferente şi a taxei pe valoarea adăugată. Prin urmare, societatea va plăti, pe de-o parte, suma afectată obligaţiilor legale menţionate, iar, pe de altă parte, echivalentul acestei sume inclus în venitul brut care a fost confiscat. Se apreciază că textul de lege criticat, ce statuează cu privire la confiscarea sumei ce constituie venitul brut al societăţii pe perioada suspendării activităţii acesteia, aduce atingere art. 44
, art. 45,
 art. 53
 şi art. 136 din Constituţie
. În continuare, se arată că în art. 112 din Codul penal
, ce reglementează cu privire la confiscarea specială, legiuitorul face distincţie între bani şi bunuri, astfel cum rezultă din alin. (6)
 al acestui articol. Or, în concepţia sa, dacă noţiunile de bunuri şi bani au fost reglementate distinct prin lege, înseamnă că numai bunurile folosite sau destinate săvârşirii contravenţiei pot fi confiscate, iar nu sumele care au servit achitării obligaţiilor anterior menţionate. Noţiunea de „încasări“ trebuie să se refere la profitul net realizat de societate, numai acesta încadrându-se în sfera bunurilor la care face referire art. 44 alin. (9) din Constituţie
.

    5. Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere, ca neîntemeiată, a excepţiei de neconstituţionalitate, arătând că stabilirea unei fapte ca fiind contravenţie, precum şi sancţionarea sa reprezintă opţiunea legiuitorului. În cazul dedus judecăţii, legiuitorul a stabilit o sancţiune contravenţională pentru fapta operatorului economic care nu a respectat decizia organului competent de suspendare a activităţii acestuia, continuându-şi activitatea. Contravenientul nu poate invoca, în acest caz, în favoarea sa, dreptul la libertate economică. Dispoziţiile criticate constituie o consacrare a art. 44 alin. (8) din Constituţie
. Referitor la definirea noţiunii de „sume încasate“, apreciază că aceasta constituie un aspect de interpretare şi aplicare a legii de către instanţa de judecată ce va soluţiona cauza.

    CURTEA,

    având în vedere actele şi lucrările dosarului, constată următoarele:

    6. Prin Încheierea din 7 ianuarie 2016, pronunţată în Dosarul nr. 6.113/278/2015, Judecătoria Petroşani a sesizat Curtea Constituţională cu excepţia de neconstituţionalitate a prevederilor art. 11 alin. (1) lit. d) pct. (i) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 28/1999
1   2   >  

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

Inapoi la Cautare

Comentarii Act

Nu sunt comentarii momentan.

Posteaza pe retele sociale

Pentru a posta un comentariu trebuie sa va autentificati


Daca nu aveti inca un cont si vreti sa va inregistrati dati click aici


Despre Companie

CTCE este liderul national in domeniul software legislativ. Avem o experienta de peste 35 ani in domeniul dezvoltarii de aplicatii software.
(aflati mai multe)

Termeni si Conditii
Comanda LegisPlus
Testeaza LegisPlus
Resurse Lege-Online

Nota CTCE

Continutul, designul, structura, precum si materialele Lege-Online.ro apartin C.T.C.E. - Piatra Neamt si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala.

Intrati in Contact

  • Telefon:
    (0233) 211 020 / (0233) 218 110
  • E-mail:
    office@ctce.ro
  • Adresa:
    Bd. Decebal, nr. 32
    610076, Piatra Neamt, Neamt
    Romania


CTCE - Centrul Teritorial de Calcul Economic

Info

Se încarcã, vã rugãm asteptati.