Inapoi la Cautare

DECIZIE 534 /2020


referitoare la excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 275 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal


Puteti sa consultati o forma actualizata la data 26.01.2021, conform modificarilor publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, apasand butonul Cumpara Act.

Cumparati Actul varianta DOC

Forma la zi
Pret: 13,00 RON cu TVA
Doriti o forma actualizata , la zi (26.01.2021) , a acestui act ? Cumparati acum online, rapid si simplu varianta DOC !

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC



	

┌──────────────────┬───────────────────┐
│Valer Dorneanu │- preşedinte │
├──────────────────┼───────────────────┤
│Cristian Deliorga │- judecător │
├──────────────────┼───────────────────┤
│Marian Enache │- judecător │
├──────────────────┼───────────────────┤
│Daniel Marius │- judecător │
│Morar │ │
├──────────────────┼───────────────────┤
│Mona-Maria │- judecător │
│Pivniceru │ │
├──────────────────┼───────────────────┤
│Gheorghe Stan │- judecător │
├──────────────────┼───────────────────┤
│Livia Doina │- judecător │
│Stanciu │ │
├──────────────────┼───────────────────┤
│Varga Attila │- judecător │
├──────────────────┼───────────────────┤
│Ioniţa Cochinţu │- │
│ │magistrat-asistent │
└──────────────────┴───────────────────┘


    Cu participarea reprezentantului Ministerului Public, procuror Loredana Brezeanu.

    1. Pe rol se află soluţionarea excepţiei de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 275 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal
, excepţie ridicată de Societatea Fabrica de distracţii - S.R.L. din Galaţi în Dosarul nr. 4.644/121/2016 al Tribunalului Galaţi - Secţia contencios administrativ şi fiscal şi care formează obiectul Dosarului Curţii Constituţionale nr. 1.855D/2017.

    2. La apelul nominal se constată lipsa părţilor. Procedura de citare este legal îndeplinită.

    3. Cauza fiind în stare de judecată, preşedintele Curţii acordă cuvântul reprezentantului Ministerului Public, care pune concluzii de respingere a excepţiei de neconstituţionalitate ca neîntemeiată, întrucât dispoziţiile criticate sunt expresia art. 120
 şi a art. 139 alin. (1)
 şi (2) din Constituţie
. În ceea ce priveşte modalitatea de calcul al impozitului în discuţie, arată că legiuitorul a pornit de la repere obiective şi clare, prin raportare la suprafaţa localului şi la numărul de zile pe perioada cărora se desfăşoară activitatea distractivă sau artistică.

    CURTEA,

    având în vedere actele şi lucrările dosarului, constată următoarele:

    4. Prin Încheierea din 22 mai 2017, pronunţată în Dosarul nr. 4.644/121/2016, Tribunalul Galaţi - Secţia contencios administrativ şi fiscal a sesizat Curtea Constituţională cu excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 275 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal
. Excepţia de neconstituţionalitate a fost ridicată de Societatea Fabrica de distracţii - S.R.L din Galaţi într-o cauză întemeiată pe dispoziţiile Legii nr. 571/2003
.

    5. În motivarea excepţiei de neconstituţionalitate, se susţine, în esenţă, că prevederile criticate sunt neconstituţionale sub aspectul criteriului în raport cu care se stabileşte impozitul pe spectacole în cazul discotecilor şi videotecilor, respectiv numărul de metri pătraţi ai incintei. Astfel, în temeiul acestui criteriu nu se poate stabili un venit clar obţinut pentru a permite contribuabilului achitarea acestui impozit. Aşadar, legiuitorul nu a avut în vedere faptul că nu toţi operatorii ce activează în domeniul discotecilor obţin un venit minim garantat în raport cu numărul de metri pătraţi ai spaţiului alocat acestei activităţi. Prin urmare, este încălcat principiul aşezării juste a sarcinilor fiscale, întrucât, în acest caz, fiscalitatea nu este proporţională, rezonabilă, echitabilă şi certă, deoarece nu sunt avute în vedere criterii obiective şi raţionale, respectiv capacitatea contributivă a contribuabilului. Mai mult, acest criteriu are un caracter discriminatoriu, fiind aplicat numai unui anumit sector de activitate. Lipsa de claritate şi previzibilitate a normelor criticate afectează certitudinea impunerii, acestea fiind interpretate şi aplicate în mod arbitrar. Se mai arată că stabilirea unui impozit fără să existe o masă impozabilă, în sens obiectiv, adică un venit ce poate fi realizat, reprezintă o impozitare abuzivă. În acest context, se face trimitere la jurisprudenţa Curţii Constituţionale în materie de fiscalitate.

    6. Tribunalul Galaţi - Secţia contencios administrativ şi fiscal opinează în sensul că excepţia de neconstituţionalitate este neîntemeiată.

    7. Potrivit dispoziţiilor art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992
, încheierea de sesizare a fost comunicată preşedinţilor celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului şi Avocatului Poporului, pentru a-şi exprima punctele de vedere asupra excepţiei de neconstituţionalitate.

1   2   >  

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

Inapoi la Cautare

Comentarii Act

Nu sunt comentarii momentan.

Posteaza pe retele sociale

Pentru a posta un comentariu trebuie sa va autentificati


Daca nu aveti inca un cont si vreti sa va inregistrati dati click aici


Despre Companie

CTCE este liderul national in domeniul software legislativ. Avem o experienta de peste 35 ani in domeniul dezvoltarii de aplicatii software.
(aflati mai multe)

Termeni si Conditii
Comanda LegisPlus
Testeaza LegisPlus
Resurse Lege-Online

Nota CTCE

Continutul, designul, structura, precum si materialele Lege-Online.ro apartin C.T.C.E. - Piatra Neamt si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala.

Intrati in Contact

  • Telefon:
    (0233) 211 020 / (0233) 218 110
  • E-mail:
    office@ctce.ro
  • Adresa:
    Bd. Decebal, nr. 32
    610076, Piatra Neamt, Neamt
    Romania


CTCE - Centrul Teritorial de Calcul Economic

Info

Se încarcã, vã rugãm asteptati.