Inapoi la Cautare

DECIZIE 531 /2020


referitoare la excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 206^69 alin. (6) şi ale art. 221^3 alin. (2) lit. ş) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal


Puteti sa consultati o forma actualizata la data 09.02.2023, conform modificarilor publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, apasand butonul Cumpara Act.

Cumparati Actul varianta DOC

Forma la zi
Pret: 13,00 RON cu TVA
Doriti o forma actualizata , la zi (09.02.2023) , a acestui act ? Cumparati acum online, rapid si simplu varianta DOC !

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC


	

┌──────────────────┬───────────────────┐
│Valer Dorneanu │- preşedinte │
├──────────────────┼───────────────────┤
│Cristian Deliorga │- judecător │
├──────────────────┼───────────────────┤
│Marian Enache │- judecător │
├──────────────────┼───────────────────┤
│Daniel Marius │- judecător │
│Morar │ │
├──────────────────┼───────────────────┤
│Mona-Maria │- judecător │
│Pivniceru │ │
├──────────────────┼───────────────────┤
│Gheorghe Stan │- judecător │
├──────────────────┼───────────────────┤
│Livia Doina │- judecător │
│Stanciu │ │
├──────────────────┼───────────────────┤
│Varga Attila │- judecător │
├──────────────────┼───────────────────┤
│Ioniţa Cochinţu │- │
│ │magistrat-asistent │
└──────────────────┴───────────────────┘


    Cu participarea reprezentantului Ministerului Public, procuror Loredana Brezeanu.

    1. Pe rol se află soluţionarea excepţiei de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 206^69 alin. (6)
 şi ale art. 221^3 alin. (2) lit. ş) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal
, excepţie ridicată de Societatea Vilky Serv - S.R.L. din localitatea Nojorid, judeţul Bihor, în Dosarul nr. 17.277/271/2015 al Judecătoriei Oradea - Secţia civilă şi care formează obiectul Dosarului Curţii Constituţionale nr. 1.709D/2017.

    2. La apelul nominal se constată lipsa părţilor. Procedura de citare este legal îndeplinită.

    3. Magistratul-asistent referă asupra cauzei şi arată că partea Agenţia Naţională de Administrare Fiscală a depus concluzii scrise, prin care solicită respingerea excepţiei de neconstituţionalitate.

    4. Cauza fiind în stare de judecată, preşedintele Curţii acordă cuvântul reprezentantului Ministerului Public, care pune concluzii de respingere a excepţiei de neconstituţionalitate ca neîntemeiată, deoarece prevederile criticate întrunesc cerinţele de previzibilitate şi accesibilitate, prin raportare la art. 1 alin. (5) din Constituţie
. În acest sens, arată că legiuitorul a instituit pentru operatorii economici care intenţionează să comercializeze în sistem en détail produse energetice sarcina de a se înregistra la autoritatea competentă; această obligaţie, precum şi sancţiunea aferentă nerespectării acesteia sunt prevăzute de lege, procedura şi condiţiile în care se va realiza urmând să fie detaliate prin ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală dat în aplicarea legii şi care, în speţă, a fost publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.

    CURTEA,

    având în vedere actele şi lucrările dosarului, constată următoarele:

    5. Prin Încheierea din 10 mai 2017, pronunţată în Dosarul nr. 17.277/271/2015, Judecătoria Oradea - Secţia civilă a sesizat Curtea Constituţională cu excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 206^69 alin. (6)
 şi ale art. 221^3 alin. (2) lit. ş) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal
. Excepţia de neconstituţionalitate a fost ridicată de Societatea Vilky Serv - S.R.L. din localitatea Nojorid, judeţul Bihor, într-o cauză având ca obiect soluţionarea unei plângeri formulate împotriva unui proces-verbal de constatare şi sancţionare a unei contravenţii prevăzute de Codul fiscal.

    6. În motivarea excepţiei de neconstituţionalitate, se susţine, în esenţă, că prevederile criticate fac trimitere la acte normative cu forţă juridică inferioară legii, respectiv ordine ale preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, prin care se instituie obligaţii suplimentare faţă de actul normativ principal. Or, acest mod de reglementare nu este previzibil şi accesibil, deoarece, pe de o parte, se face referire la normele infralegale care vor fi adoptate ulterior intrării legii în vigoare şi, pe de altă parte, acestea sunt permanent modificate. Prin urmare, având în vedere faptul că materia contravenţională este asimilată celei penale, iar prevederile în discuţie fac referire la obligativitatea respectării condiţiilor ce vor fi stabilite prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală şi a căror încălcare este sancţionată contravenţional în modul cel mai sever, considerentele cuprinse în Decizia Curţii Constituţionale nr. 363 din 7 mai 2015
 sunt valabile şi în speţa de faţă. În contextul criticilor de neconstituţionalitate se face trimitere şi la jurisprudenţa Curţii Europene a Drepturilor Omului.

    7. Judecătoria Oradea - Secţia civilă opinează în sensul că excepţia de neconstituţionalitate este neîntemeiată.

    8. Potrivit dispoziţiilor art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992
1   2   >  

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

Inapoi la Cautare

Despre Companie

CTCE este liderul national in domeniul software legislativ. Avem o experienta de peste 35 ani in domeniul dezvoltarii de aplicatii software.
(aflati mai multe)

Termeni si Conditii
Comanda iLegis
Testeaza iLegis
Resurse Lege-Online

Nota CTCE

Continutul, designul, structura, precum si materialele Lege-Online.ro apartin C.T.C.E. - Piatra Neamt si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala.

Intrati in Contact

  • Telefon:
    (0233) 211 020 / (0233) 218 110
  • E-mail:
    office@ctce.ro
  • Adresa:
    Bd. Decebal, nr. 32
    610076, Piatra Neamt, Neamt
    Romania


CTCE - Centrul Teritorial de Calcul Economic