Inapoi la Cautare

DECIZIE 52 /2018


referitoare la obiecţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor Legii pentru completarea Legii nr. 176/2010 privind integritatea în exercitarea funcţiilor şi demnităţilor publice, pentru modificarea şi completarea Legii nr. 144/2007 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Integritate, precum şi pentru modificarea şi completarea altor acte normative


Puteti sa consultati o forma actualizata la data 29.01.2020, conform modificarilor publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, apasand butonul Cumpara Act.

Cumparati Actul varianta DOC

Forma la zi
Pret: 13,00 RON cu TVA
Doriti o forma actualizata , la zi (29.01.2020) , a acestui act ? Cumparati acum online, rapid si simplu varianta DOC !

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC



	

┌───────────────┬──────────────────────┐
│Valer Dorneanu │- preşedinte │
├───────────────┼──────────────────────┤
│Marian Enache │- judecător │
├───────────────┼──────────────────────┤
│Petre Lăzăroiu │- judecător │
├───────────────┼──────────────────────┤
│Mircea Ştefan │- judecător │
│Minea │ │
├───────────────┼──────────────────────┤
│Daniel Marius │- judecător │
│Morar │ │
├───────────────┼──────────────────────┤
│Mona-Maria │- judecător │
│Pivniceru │ │
├───────────────┼──────────────────────┤
│Livia Doina │- judecător │
│Stanciu │ │
├───────────────┼──────────────────────┤
│Simona-Maya │- judecător │
│Teodoroiu │ │
├───────────────┼──────────────────────┤
│Varga Attila │- judecător │
├───────────────┼──────────────────────┤
│Benke Károly │- │
│ │magistrat-asistent-şef│
└───────────────┴──────────────────────┘


    1. Pe rol se află soluţionarea obiecţiei de neconstituţionalitate a dispoziţiilor Legii pentru completarea Legii nr. 176/2010
 privind integritatea în exercitarea funcţiilor şi demnităţilor publice, pentru modificarea şi completarea Legii nr. 144/2007
 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Integritate, precum şi pentru modificarea şi completarea altor acte normative, obiecţie formulată de un număr de 52 deputaţi.

    2. Obiecţia de neconstituţionalitate a fost înregistrată la Curtea Constituţională sub nr. 12.479/20 decembrie 2017 şi constituie obiectul Dosarului nr. 2.949A/2017.

    3. În motivarea obiecţiei de neconstituţionalitate se arată că legea criticată, prin conţinutul său, vizează statutul deputaţilor şi senatorilor, deşi expunerea de motive se referă la modificarea şi completarea conţinutului Legii nr. 176/2010
. În acest sens se susţine că legea anulează efectele unor interdicţii instituite în privinţa deputaţilor şi senatorilor identificaţi în conflict de interese în perioada 2007-2013 prin rapoartele rămase definitive ale Agenţiei Naţionale de Integritate sau prin hotărâri ale instanţelor judecătoreşti, drept care se apreciază că legea criticată nu are nicio legătură cu obiectul său, astfel cum acesta reiese din titlul legii. Prin urmare, se consideră că „inexistenţa identităţii de obiect între scopul legii şi dispoziţia normativă propusă face legea neclară“, ceea ce constituie o încălcare a dispoziţiilor art. 8 alin. (4)
 şi art. 41 alin. (1) din Legea nr. 24/2000
 privind normele de tehnică legislativă pentru elaborarea actelor normative raportat la art. 1 alin. (5)
 şi art. 74 alin. (3)
 şi (5) din Constituţie
. În acest sens, sunt invocate Decizia nr. 619 din 11 octombrie 2016
, paragraful 40, şi Decizia nr. 1 din 14 ianuarie 2015
, paragrafele 23 şi 26.

    4. Se susţine că legea criticată a fost adoptată cu încălcarea art. 61 alin. (2)
 şi art. 75 alin. (1) din Constituţie
, întrucât a fost adoptată de Camera Deputaţilor ca primă Cameră sesizată şi de Senat, în calitate de Cameră decizională. Or, potrivit art. 75 alin. (1)
 şi art. 117 alin. (3) din Constituţie
, sesizarea Camerelor în modul anterior referit vizează numai ipoteza înfiinţării unei autorităţi administrative autonome, nu şi orice modificări ale organizării şi funcţionării acesteia. Chiar şi în acest caz, se arată că modificările operate prin prezenta lege nu vizează organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Integritate, ci înlăturarea consecinţelor legale ale constatării existenţei conflictului de interese în cazul unei categorii de persoane.

    5. Se apreciază că art. I şi II din lege încalcă principiul neretroactivităţii legii civile, consacrat de art. 15 alin. (2) din Constituţie
. În acest sens, se arată că aceste dispoziţii legale aparţin dreptului administrativ, din moment ce şi interdicţia la care se referă are caracter administrativ. Prin urmare, nu se poate dispune încetarea efectelor unei interdicţii deja instituite; caracterul retroactiv al acestor dispoziţii se deduce din coroborarea şi modul lipsit de claritate al formulării acestora, în sensul că interdicţia încetează ab initio, de la data dispunerii sale. Este invocată jurisprudenţa Curţii Constituţionale referitoare la principiul neretroactivităţii, şi anume Decizia nr. 96 din 24 septembrie 1996
 şi Decizia nr. 447 din 29 octombrie 2013
.

1   2   >  

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

Inapoi la Cautare

Comentarii Act

Nu sunt comentarii momentan.

Posteaza pe retele sociale

Pentru a posta un comentariu trebuie sa va autentificati


Daca nu aveti inca un cont si vreti sa va inregistrati dati click aici


Despre Companie

CTCE este liderul national in domeniul software legislativ. Avem o experienta de peste 35 ani in domeniul dezvoltarii de aplicatii software.
(aflati mai multe)

Termeni si Conditii
Comanda LegisPlus
Testeaza LegisPlus
Resurse Lege-Online

Nota CTCE

Continutul, designul, structura, precum si materialele Lege-Online.ro apartin C.T.C.E. - Piatra Neamt si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala.

Intrati in Contact

  • Telefon:
    (0233) 211 020 / (0233) 218 110
  • E-mail:
    office@ctce.ro
  • Adresa:
    Bd. Decebal, nr. 32
    610076, Piatra Neamt, Neamt
    Romania


CTCE - Centrul Teritorial de Calcul Economic

Info

Se încarcã, vã rugãm asteptati.