Inapoi la Cautare

DECIZIE 51 /2019


referitoare la excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 107 alin. (1) lit. a) şi art. 109 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 46/2008 - Codul silvic


Puteti sa consultati o forma actualizata la data 18.11.2019, conform modificarilor publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, apasand butonul Cumpara Act.

Cumparati Actul varianta DOC

Forma la zi
Pret: 13,00 RON cu TVA
Doriti o forma actualizata , la zi (18.11.2019) , a acestui act ? Cumparati acum online, rapid si simplu varianta DOC !

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC



	

┌───────────────────┬──────────────────┐
│Valer Dorneanu │- preşedinte │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Marian Enache │- judecător │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Petre Lăzăroiu │- judecător │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Mircea Ştefan Minea│- judecător │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Daniel Marius Morar│- judecător │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Mona-Maria │- judecător │
│Pivniceru │ │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Livia Doina Stanciu│- judecător │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Simona-Maya │- judecător │
│Teodoroiu │ │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Varga Attila │- judecător │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Afrodita Laura │- │
│Tutunaru │magistrat-asistent│
└───────────────────┴──────────────────┘


    Cu participarea reprezentantului Ministerului Public, procuror Cosmin Grancea.

    1. Pe rol se află soluţionarea excepţiei de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 107 alin. (1) lit. a)
 şi art. 109 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 46/2008 - Codul silvic
, excepţie ridicată de Ion Dură în Dosarul nr. 13.524/280/2016 al Judecătoriei Piteşti - Secţia penală şi care formează obiectul Dosarului Curţii Constituţionale nr. 1.466D/2017.

    2. La apelul nominal lipsesc părţile, faţă de care procedura de citare este legal îndeplinită.

    3. Cauza fiind în stare de judecată, preşedintele Curţii acordă cuvântul reprezentantului Ministerului Public, care pune concluzii de respingere a excepţiei de neconstituţionalitate, sens în care face trimitere la jurisprudenţa în materie a instanţei de contencios constituţional care îşi păstrează valabilitatea şi în prezenta cauză (a se vedea Decizia nr. 536 din 18 iulie 2018
).

    CURTEA,

    având în vedere actele şi lucrările dosarului, constată următoarele:

    4. Prin Încheierea din 3 aprilie 2017, pronunţată în Dosarul nr. 13.524/280/2016, Judecătoria Piteşti - Secţia penală a sesizat Curtea Constituţională cu excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 108 alin. (1) lit. a)
 şi art. 110 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 46/2008 - Codul silvic
, excepţie ridicată de Ion Dură în dosarul cu numărul de mai sus având ca obiect soluţionarea unei cauze penale în care se fac cercetări cu privire la săvârşirea unor infracţiuni referitoare la regimul silvic.

    5. În motivarea excepţiei de neconstituţionalitate se susţine că, din moment ce preţul mediu al unui metru cub de masă lemnoasă pe picior nu este stabilit prin lege sau prin hotărâre a Guvernului, se pune problema dacă nu cumva faptelor prevăzute de textele legale criticate le lipseşte unul dintre elementele constitutive ale laturii obiective, pentru că întotdeauna criteriul valoric al presupusului prejudiciu este cel care face diferenţa dintre răspunderea contravenţională şi cea penală. Aşa fiind, se apreciază că dispoziţiile legale criticate sunt constituţionale numai în situaţia în care sintagma „dacă valoarea prejudiciului produs este de cel puţin 50 de ori mai mare decât preţul mediu al unui metru cub de masă lemnoasă pe picior, la data comiterii faptei“ are corespondent în preţul mediu pe metru cub de masă lemnoasă pe picior stabilit prin hotărâre a Guvernului, şi nu prin ordin de ministru.

    6. De asemenea, consideră că după adoptarea Legii nr. 187/2012
, care în art. 202 pct. 8
 a prevăzut că preţul mediu al unui metru cub de masă lemnoasă se stabileşte prin lege, a intervenit o abrogare implicită a ordinelor anterioare de stabilire a preţului. De aceea, dispoziţiile legale criticate sunt constituţionale numai în situaţia în care faptele au fost săvârşite după intrarea în vigoare a dispoziţiilor prevăzute în art. 202 pct. 8 din Legea nr. 187/2012
 (sau ulterior dispoziţiilor art. I pct. 94 din Legea nr. 133/2015
).

1   2   >  

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

Inapoi la Cautare

Comentarii Act

Nu sunt comentarii momentan.

Posteaza pe retele sociale

Pentru a posta un comentariu trebuie sa va autentificati


Daca nu aveti inca un cont si vreti sa va inregistrati dati click aici


Despre Companie

CTCE este liderul national in domeniul software legislativ. Avem o experienta de peste 35 ani in domeniul dezvoltarii de aplicatii software.
(aflati mai multe)

Termeni si Conditii
Comanda LegisPlus
Testeaza LegisPlus
Resurse Lege-Online

Nota CTCE

Continutul, designul, structura, precum si materialele Lege-Online.ro apartin C.T.C.E. - Piatra Neamt si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala.

Intrati in Contact

  • Telefon:
    (0233) 211 020 / (0233) 218 110
  • E-mail:
    office@ctce.ro
  • Adresa:
    Bd. Decebal, nr. 32
    610076, Piatra Neamt, Neamt
    Romania


CTCE - Centrul Teritorial de Calcul Economic

Info

Se încarcã, vã rugãm asteptati.