Inapoi la Cautare

DECIZIE 499 /2019


referitoare la excepţia de neconstituţionalitate a prevederilor art. 18 alin. (1) şi ale art. 21 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice


Puteti sa consultati o forma actualizata la data 14.12.2019, conform modificarilor publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, apasand butonul Cumpara Act.

Cumparati Actul varianta DOC

Forma la zi
Pret: 13,00 RON cu TVA
Doriti o forma actualizata , la zi (14.12.2019) , a acestui act ? Cumparati acum online, rapid si simplu varianta DOC !

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC


	

┌───────────────────┬──────────────────┐
│Valer Dorneanu │- preşedinte │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Cristian Deliorga │- judecător │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Marian Enache │- judecător │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Daniel Marius Morar│- judecător │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Mona-Maria │- judecător │
│Pivniceru │ │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Gheorghe Stan │- judecător │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Livia Doina Stanciu│- judecător │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Elena-Simina │- judecător │
│Tănăsescu │ │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Varga Atilla │- judecător │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Simina │- │
│Popescu-Marin │magistrat-asistent│
└───────────────────┴──────────────────┘


    Cu participarea reprezentantului Ministerului Public, procuror Ioan-Sorin-Daniel Chiriazi.

    1. Pe rol se află soluţionarea excepţiei de neconstituţionalitate a prevederilor art. 18 alin. (1) ş
i ale art. 21 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 109/2011
 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice, excepţie ridicată de David Ioan Ciceo, Gabriela Zanc, Corina-Paula Florian, Florica Mureşan, Iuliu Pop şi Vasile Opriş în Dosarul nr. 7.270/117/2017 al Tribunalului Cluj - Secţia mixtă de contencios administrativ şi fiscal, de conflicte de muncă şi asigurări sociale şi care formează obiectul Dosarului Curţii Constituţionale nr. 993D/2018.

    2. La apelul nominal răspund, pentru autorii excepţiei, domnul Ovidiu Podaru, avocat din cadrul Baroului Cluj, cu împuternicire avocaţială depusă la dosar, iar pentru partea Consiliul Judeţean Cluj, domnul Cătălin Pangratie, avocat din cadrul Baroului Bucureşti, cu împuternicire avocaţială depusă la dosar. Lipsesc celelalte părţi, faţă de care procedura de citare este legal îndeplinită.

    3. Magistratul-asistent referă asupra cauzei şi arată că dosarul se află la al doilea termen de judecată, când Curtea, prin Încheierea din 11 iulie 2019, a dispus acordarea unui nou termen.

    4. Cauza fiind în stare de judecată, preşedintele Curţii acordă cuvântul avocatului autorului excepţiei, care susţine admiterea criticilor de neconstituţionalitate. Face referire la notele scrise depuse la dosarul cauzei şi arată, în esenţă, că prevederile art. 21 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă Guvernului nr. 109/2011,
 supuse controlului de constituţionalitate, instituie posibilitatea de revocare a directorilor unei regii autonome, chiar fără justă cauză. Într-o asemenea situaţie, aceştia nu se pot adresa unei instanţe judecătoreşti de contencios administrativ pentru a contesta măsura revocării, ci au doar posibilitatea de a solicita despăgubiri, care se achită din bani publici. Arată că dreptul de revocare este unul discreţionar, de natură să afecteze interesul public. Referitor la prevederile art. 18 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 109/2011
, susţine că acestea au o redactare ambiguă, care conduce la vătămarea interesului public şi la încălcarea dispoziţiilor art. 135 alin. (2) din Constituţie.
 Subliniază că, în speţă, este necesar ca atribuţiile de conducere a aeroportului să fie exercitate de o persoană care dovedeşte o calificare profesională adecvată domeniului aviatic.

    5. Avocatul părţii Consiliul Judeţean Cluj solicită respingerea excepţiei de neconstituţionalitate, sens în care precizează că dispoziţiile art. 21 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 109/2011
, departe de a reglementa posibilitatea revocării directorilor fără justă cauză, creează posibilitatea directorului destituit fără just temei de a obţine despăgubiri. Arată că tocmai interesul public invocat este cel care dictează posibilitatea lăsată de lege autorităţii tutelare de a stabili delegarea atribuţiilor de conducere de către consiliul de administraţie către unul sau mai mulţi directori.

    6. Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere, ca inadmisibilă, a excepţiei de neconstituţionalitate a art. 18 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 109/2011
, reţinând că, în realitate, criticile de neconstituţionale tind la modificarea legii, ceea ce este atributul puterii legislative. Referitor la dispoziţiile art. 21 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 109/2011
, susţine respingerea excepţiei de neconstituţionalitate ca neîntemeiată, sens în care precizează că normele legale criticate nu instituie posibilitatea revocării fără justă cauză a directorilor, ci permit acestora să obţină despăgubiri în ipoteza în care măsura revocării a fost dispusă în asemenea condiţii.

    CURTEA,

    având în vedere actele şi lucrările dosarului, reţine următoarele:

    7. Prin Încheierea din 24 mai 2018, pronunţată în Dosarul nr. 7.270/117/2017, Tribunalul Cluj - Secţia mixtă de contencios administrativ şi fiscal, de conflicte de muncă şi asigurări sociale a sesizat Curtea Constituţională cu excepţia de neconstituţionalitate a prevederilor art. 18 alin. (1) ş
i ale art. 21 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 109/2011
1   2   >  

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

Inapoi la Cautare

Comentarii Act

Nu sunt comentarii momentan.

Posteaza pe retele sociale

Pentru a posta un comentariu trebuie sa va autentificati


Daca nu aveti inca un cont si vreti sa va inregistrati dati click aici


Despre Companie

CTCE este liderul national in domeniul software legislativ. Avem o experienta de peste 35 ani in domeniul dezvoltarii de aplicatii software.
(aflati mai multe)

Termeni si Conditii
Comanda LegisPlus
Testeaza LegisPlus
Resurse Lege-Online

Nota CTCE

Continutul, designul, structura, precum si materialele Lege-Online.ro apartin C.T.C.E. - Piatra Neamt si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala.

Intrati in Contact

  • Telefon:
    (0233) 211 020 / (0233) 218 110
  • E-mail:
    office@ctce.ro
  • Adresa:
    Bd. Decebal, nr. 32
    610076, Piatra Neamt, Neamt
    Romania


CTCE - Centrul Teritorial de Calcul Economic

Info

Se încarcã, vã rugãm asteptati.